پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۴۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
ساماندهی مشاغل مزاحم در ارومیه وعده‌ای که تاکنون تحقق نیافته و مشاغل مزاحم همچنان در کوچه و خیابان این شهر جا خوش کردند.
شعار سال: انتقال صنوف مزاحم از مناطق مرکزی شهر ارومیه یکی از مطالبات شهروندان است که تاکنون با وعده‌های مسئولین تحقق نیافته است.

مشاغل مزاحم از مواردی هستند که با تولید آلودگی صوتی، سد معبر و دیگر مزاحمت‌ها باعث ایجاد رنجش در بین شهروندان می‌شوند و جابجایی این مشاغل و ایجاد محیطی آرام برای شهروندان از وظایف مدیران شهری است.

در ارومیه نیز مشاغل مزاحم به معضل تبدیل شده و مسئولان استانی و شهری برای رفع این مشکل و انتقال این مشاغل از جمله آهن فروشان و محل‌های جمع آوری ضایعات و پسماند‌ها به خارج از محدوده شهری موفق عمل نکردند. صنوفی که علاوه بر زشت نشان دادن چهره شهر، با ایجاد ترافیک و شلوغی باعث نارضایتی مردم نیز شده است.

ایجاد آرامش خاطر برای مردم از جمله مسئولیت‌های اساسی مدیران شهری است. ساکنین خیابان خرمشهر ارومیه که اکثر مغازه‌های آن به ضایعات جمع کنی اختصاص داده شده است از آلودگی صوتی و بصری این منطقه شاکی هستند.

محمد زاده یکی از ساکنین این منطقه گفت:یکی از وظایف مسئولین شهری ایجاد آرامش برای ساکنین شهر است که این امر متاسفانه در خصوص منطقه مسکونی ما رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه وجود مغازه‌های ضایعاتی باعث ایجاد ترافیک و همچنین آلودگی صوتی برای ساکنین این بخش شهر شده است گفت:هر روز صبح با صدای گوش خراش ماشین‌هایی که ضایعات جمع آوری را تخلیه میکنند از خواب بیدار می‌شویم.

این شهروند همچنین از نبود امنیت تردد. برای کودکان به واسطه وجود ترافیک در این بخش شهر شاکی بود. صادقی یکی از مغازه داران املاکی این منطقه گفت:وجود مغازه‌های ضایعاتی در این منطقه شهر باعث ایجاد بد منظری شده و قیمت ملک در این منطقه را پایین آورده است. وی افزود: مشتریانی که به املاکی‌ها برای اجاره منزل مراجعه می‌کنند با مشاهده این مغازه‌ها از اجاره و اسکان در این منطقه منصرف می‌شوند.

صادقی با بیان اینکه چندین بار اهالی این منطقه برای جابجایی اصناف مزاحم به شورای شهر مراجعه کرده اند، گفت: متاسفانه تاکنون مسئولین هیچ اقدامی برای جمع آوری و ساماندهی مشاغل مزاحم انجام نداده اند و اکثر خانواده‌های ساکن در این منطقه در حال مهاجرت به سایر مناطق شهری هستند.

مشاغل مزاحم یک تهدید اجتماعی برای ارومیه هستند

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: امروز موضوع صنوف آهن فروشان، تعمیرات خودرو، ضایعات فروشان، خرده فروشان خیابان خرمشهر و ... یک تهدید اجتماعی برای شهر ارومیه محسوب می‌شود.

حسین پناهی با تاکید براینکه با وجود ابلاغ مصوبات متعدد در جهت رفع مشاغل مزاحم امروز بار دیگر شاهد جولان مشاغل مزاحم و سد معبر در سطح شهر ارومیه هستیم، افزود: تقویت مصوبات گذشته مدیریت شهری در راستای رفع موانع و نواقصات مشاغل مزاحم یک امر ضروری و تاثیر گذار است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در راستای ساماندهی مشاغل مزاحم باید گام دوم ساماندهی اجرایی شود.

وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: اجرای شیوه نامه‌های خدمات شهری می‌تواند بسیاری از مشکلات و معضلات مربوط به ساماندهی‌های مشاغل مزاحم را رفع کند.

پناهی تصریح کرد: مکان یابی برای شغل‌های فاقد مکان، ساماندهی وانت بار‌های سطح شهر که هم موجب بر هم زدن فضای زیبای شهری شده است و هم از لحاظ بهداشتی می‌توانند یک تهدید برای اجتماع شوند، راه اندازی بازار‌های روز و شب و میوه و تره‌بار در محلات و ... می‌توانند مفید واقع شوند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: نگاه درآمد پایدار با ایجاد زیرساخت‌های لازم و راه اندازی بازارچه و بازار‌های میوه و تره بار می‌تواند در امر درآمدزایی شهرداری مفید واقع شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۴دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۱۹۲۸۹، ilna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
0
نه تنها اروميه در همين تهران هم داره بلاي شهر ميشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
0
خرمشهر عزيزمون هنوز اثار جنگ رو به روي ديوار هاي خودش داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
0
خرمشهر عزيزمون رو داريم كم كم از دست ميديم تا خالي شدن سكنه ادامه ميدن مسئولين
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین