پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۴۸۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
دو زیرمجموعه گروه اقتصادی کرمان خودرو و مپنا برای مشارکت و همکاری در تولید نخستین خودرو جدید با پلت‌فرم الکتریکی قرار داد بستند.
شعار سال: کرمان موتور به عنوان شرکت سرمایه پذیر گروه اقتصادی کرمان خودرو و مکو به عنوان نماینده گروه مپنا اقدام به مشارکت و همکاری در خصوص تولید نخستین خودرو جدید با پلت‌فرم الکتریکی در 12 تا 18 ماه آینده خواهند کرد.

براساس این گزارش، محمدحسین رفان مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) با اشاره به عقد تفاهم‌نامه‌های گروه مپنا با چند خودروساز برای برقی‌ سازی خودروها گفت: این اولین قرارداد اجرایی حوزه خودرو برقی در ایران است که بین مپنا و کرمان موتور امضا شده و امید می رود تولید خودرو برقی با کیفیت بصورت فشرده برنامه‌ریزی و اجرا شود.

سامان فیروزی مدیرعامل کرمان موتور نیز گفت: پس از 7 ماه مذاکرات فشرده به دو قرارداد همکاری با گروه مپنا دست یافتیم و امیدواریم بین 12 تا 18 ماه آینده، اولین خودرو برقی مشترک تولید و عرضه شود. در زمینه تولید خودروهای احتراقی فاصله ای حدود 25 تا 30 ساله با کشورهای توسعه یافته داریم. برخلاف این حوزه در زمینه تولید خودروهای برقی فاصله با دیگر سازندگان حداکثر حدود دو تا سه سال است و با کار و تلاش می‌توانیم به کیفیت جهانی برسیم. قرارداد مشترک کرمان موتور و مپنا اتفاق مثبتی است که می‌تواند برای صنعت مبارک باشد.

ارائه خودروهای برقی با کیفیت
عباس علی آبادی مدیرعامل گروه مپنا هم با اشاره به توانمندی‌های دانش‌بنیان "رمپنا" در عرصه صنعت و برنامه‌ریزی‌ها و پیشرفت‌های کرمان موتور در دوران تأسیس نه چندان طولانی ابراز امیدواری کرد تا در آتیه نزدیک شاهد ارائه خودروهای برقی با کیفیت برای عرضه عمومی باشیم. گروه مپنا از مدت‌ها پیش برنامه ایجاد زیرساخت خودروهای برقی را دنبال کرده و در زمینه ایجاد پلت‌فرم‌ آن نیز اقدامات مناسبی صورت گرفته است. تولید خودروهای برقی موجب کاهش میزان آلایندگی زیست‌محیطی، مقدار انرژی مصرفی مورد نیاز و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی می‌شود.

وی ایجاد زیرساخت‌ خودرو برقی را با اهمیت خواند و افزود: لازم است زیرساخت‌ها همزمان بصورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فراهم شود بنابراین علاوه بر برقی‌سازی خودروها، تمرکز بر ساخت ایستگاه‌های متعدد شارژ، شبکه و مرتبط کردن آنها با یکدیگر نیز مهم است. بر اساس مستندات در بسیاری از کشورهای توسعه یافته از سال ۲۰۳۰ عمده خودروها برقی خواهند بود و لازم است ایران نیز در این زمینه گام‌های مفید و جدی بردارد.

این مقام مسئول با اشاره به ورود مپنا به عرصه باتری خودروهای برقی عنوان کرد: برخلاف خودروهای احتراقی، فاصله صنایع خودروسازی داخلی با خودروساز های برقی برتر دنیا چندان زیاد نیست و وقت مناسبی است تا با تلاش و برنامه‌ریزی دقیق، تحول مثبتی در زمینه برقی‌سازی ایجاد کنیم و در رده‌های اول جهانی در این عرصه قرار بگیریم.

علی آبادی ادامه داد: کشورهای توسعه یافته با در نظرگرفتن حفظ محیط زیست و اقتصاد به سرعت به سمت برقی‌سازی پیش می‌روند و این شرکت نیز در حال آماده‌سازی برای فراهم کردن زیرساخت‌ها است تا خودروسازها، برقی سازی خودروهای تولیدی‌ را هدف‌گذاری و اجرا کنند. ورود مپنا به برقی سازی یک اقدام صحیح زیست محیطی و اساسی است و قطعا در این زمینه بصورت قدرتمند، کاربردی و با تمام ظرفیت ورود خواهد کرد. امید می رود نتیجه همکاری مپنا وکرمان موتور در زمینه ساخت خودرو برقی سبب رضایت بیشتر مردم شود.

بنابراین گزارش، قراردادهای همکاری توسعه دانش فنی و طراحی خودرو برقی و تولید پیشرانه خودرو برقی با هدف طراحی، توسعه، تأمین قطعات و تولید خودرو الکتریکی به امضای مدیران عامل شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) و کرمان موتور رسید.

طبق مفاد قرارداد تولید پیشرانه خودرو برقی، شرکت مکو 37 هزار دستگاه باتری پک و تجهیزات پیشرانه شامل موتور، گیربکس، درایو، سیستم شارژ و ... را در فاصله 5 سال برای تولید خودروهای برقی به شرکت کرمان موتور ارائه می‌کند. پیش‌بینی می‌شود خودرو برقی تولید شده در شرکت کرمان موتور با تجهیزات پیشرانه برقی و باتری پک ساخت مپنا دارای پیمایشی بیش از 250 کیلومتر و سرعت 160 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا 100 کمتر از 10 ثانیه داشته باشد. این خودرو علاوه بر ویژگی امکان بازگشت انرژی از شارژرهای سریع و کند نیز بهره می‌برد.

در این مراسم علاوه بر امضای قرارداد، اولین فاز پروژه یعنی تحویل کتابچه تارگت بوک این دو قرارداد نیز مبادله شد . در این کتابچه، بنچ مارک مختلف، طراحی‌های اولیه، هدف‌گذاری فنی و مالی، چارچوب‌های توسعه محصول، مشخصات اولیه قطعات، بررسی و اعلام تغییرات پلت فرم خودرو هدف منعکس شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی بورس پرس ، تاریخ انتشار: 14 دی  1399، کد خبر: 4956563،  www.boursepress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
0
مپنا هم تو ايران واقعا تلاش زيادي كرده تا نتيجه بخش كنه فعاليت هاي صنعتي خودش رو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
0
كرمان موتور هم تونسته كم كم زمينه هاي رشد خودش رو در كشور مهيا كنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
0
گروه مپنا در ايران واقعا ميتونست يلي بزرگتر از اين ها باشه اگر مرز هامون باز بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین