پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۱۴۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
آذر منصوری، قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: ما اصلاح طلبان اگر بخواهیم همچنان مورد اعتماد و وثوق ملت باشیم و پرچم تحول خواهی را به نیابت از اکثریت ملت در دست داشته باشیم ناگزیریم که صادقانه و صریح، مسیر طی شده مان را بی پرده و در معرض و دید ملت به تازیانه نقد بسپاریم.

شعار سال: آذر منصوری در افتتاحیه ششمین کنگره سراسری حزب اتحاد ملت ایران اسلامی اظهار کرد: این کنگره را در شرایطی متفاوت با کنگره‌های پیشین برگزار می‌کنیم، از سویی مواجهه جامعه با بیماری مهلک و عالم‌گیر کرونا ما را ملزم کرده است که به صورت مجازی و دور از هم در کنار هم باشیم و از سوی دیگر از حضور مؤثر دبیرکل توانمند، دوراندیش و سخت‌کوش حزب جناب آقای دکتر شکوری‌راد هم به سبب ابتلا به بیماری و ضرورت‌های درمانی محروم شده‌ایم.

قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی ادامه داد: او مدام در اندیشه ایران، اصلاحات و حزب بوده است و برای همه ما حتی از بیمارستان راه می‌نماید و راه می‌گشاید. ما هم پایبند و پی‌گیر دغدغه‌های اوییم و خود را موظف به تلاش مستمر در راه کاستن از نگرانی‌های ملت و دلسوزان میهن دانسته و می‌دانیم.  یقین دارم که لطف خداوند مهربان، دعای خالصانه انبوه کسانی که در دور و نزدیک شاهد خدمت بی‌نشان، صمیمیت بی‌چشمداشت و شجاعت بی‌پایان او بوده‌اند و تلاش بی‌وقفه پزشکان و کادر درمان، ما را به زودی از حضور مجددش در حزب بهره مند خواهد گرداند ان شاءالله.

وی سپس گفت: اکنون ببینم جامعه و کشور در این مقیاس از نظر سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در کدام نقطه قرار دارد؟  صاحب‌نظران و فعالان حوزه سیاست نگران شکاف‌ها و گسست‌های سیاسی، کم شدن نقش و سهم مردم در حکمروایی و تهدیدهای بین‌المللی‌اند.  جامعه‌شناسان و آینده پژوهان نگران روندهای تضعیف همبستگی اجتماعی، تنزل سرمایه اجتماعی، تغییر نظام ترجیحات ارزشی و تزلزل هنجارهای اخلاقی و قانونی و به تعبیر روشن‌تر بی‌افقی و نگرانی جامعه از آینده‌اند.

منصوری ادامه داد: اقتصاددانان نگران دشورای معیشت مردم به ویژه طبقات و گروه‌های اجتماعی نابرخوردار، کاهش قدرت تولید ثروت و رفاه ملی، رشد فقر و نابرابری، حاشیه‌نشینی، بیکاری، بی‌ثباتی شغلی، فساد فراگیر و بروز ابعاد مختلف تحریم ظالمانه بر زندگی عموم شهروندان و اقتصاد ملی هستند.

وی تصریح کرد: به این اعتبار ما هم نگرانیم.  ما نگران جمهوریت نظام برآمده از انقلاب اسلامی ۵۷ و تقویت شده در اصلاحات سال ۷۶ هستیم. سلب اختیار عملی از نهادهای انتخابی در دهه‌های اخیر و جلوگیری از شکل‌گیری و اثربخشی رأی مردم در انتخابات دولت و مجلس اکنون رویه غالب در اداره کشور شده است.  ما نگران ویژه‌گزینی به جای شایسته‌گزینی به شیوه‌های مختلف و تحت عنوان نظارت استصوابی هستیم. شیوه ای که ناکارآمدی آشکار خود را در اداره کشور و افزایش تبعیض و فساد و نارضایتی همه جانبه نشان داده است.  ما نگران  تداوم تقویت رویکردهای امنیتی و نیز دخالت نهادهای امنیتی و قدرت نظامی در سیاست، فرهنگ، اقتصاد، امور قضایی و نیز در انتخابات هستیم.  

وی خطاب به اصلاح طلبان گفت: اصلاح طلبی دوم خردادی رو به گذشته داشت و امروز تحول گفتمانی اصلاح طلبان باید رو به آینده داشته باشد. این بدان معنا نیست که آرمان های اصیل انقلاب اسلامی یعنی استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت، حق حاکمیت ملی، عدالتخواهی و توسعه و پیشرفت از فهرست آرمان‌ها و مطالبات ملت ایران کنار گذاشته شده است. طبیعی است که ماحصل کارنامه چهل و دو ساله انقلاب و گذار نسلی و عصری و تحولات بشری و علمی همه و همه دست به دست هم داده است تا فهم جامعه را از آن مفاهیم آرمانی متحول کند و اصلاح طلبان ناگزیرند که فهمی نوین و رو به آینده از آرمان های بلند انقلاب اسلامی را که پوشش دهنده خواست و مطالبه ملت بزرگ ایران است چارچوب بندی و ارائه نمایند. توقف و سکون در گفتمان گذشته سرنوشتی جز عبور ملت از آن نخواهد داشت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: بر این اساس به همه کنشگران اصلاح طلب و در مرتبت نخست خویشتن خویش یادآور می شویم که بی آنکه دچار تعصب و جزم و جمود و خودشیفتگی شویم باید فهم و درکمان را نسبت به «گفتمان اصلاحات» روزآمد کنیم.

منصوری همچنین گفت: ما اصلاح طلبان اگر بخواهیم همچنان مورد اعتماد و وثوق ملت باشیم و پرچم تحول خواهی را به نیابت از اکثریت ملت در دست داشته باشیم ناگزیریم که صادقانه و صریح، مسیر طی شده مان را بی پرده و در معرض و دید ملت به تازیانه نقد بسپاریم و نسبت به خطا های و قصورها و تقصیرات، مسئولیت پذیرانه پاسخگو باشیم. بپذیریم که تشخیص های نادرست، عملکردهای نابهنگام، تندروی ها و کندروی ها، فاصله افتادن میان ما و پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان را سبب شده است. فرصت طلبی ها، قدرت طلبی ها، سهم خواهی ها و کناره گیری ها از پیگیری به هنگام و اثربخش مطالبات ملت، اصلاح طلبان را کمابیش دچار چنین عارضه ای کرده است.

وی سپس گفت: بپذیریم که ملت اصلاح طلب به دنبال سیاستمداران اصلاح‌گر می گردند. کسانی که بتوانند در عرصه عمل مطالبات ملت را به منصه ظهور و اثر برسانند. صرف واگویه کردن مطالبات ملت و حتی کانونی کردن آن اگر چه لازم است اما کافی نیست.  یقین داریم که قدرت و فشار مطالبات اصلاح‌طلبانه چنان زیاد است که حتی اگر اقتدارگراترین سیاست گذاران نیز در مصدر امور باشند ناچارند که برای بقا، پاسخگو در برابر مطالبات ملت باشند. اما چه خوش است که حاملان باورمند به مطالبات بنیادین ملت با تدبیر و درایت، سازمان سیاسی و قدرت اجرایی شان را تجدید کنند که در عمل اصلاح گرانی برای «جنبش اصلاح طلبی ملت ایران» باشند.

منصوری همچنین گفت: از این روی معتقدیم که جبهه اصلاح طلبان پیش و بیش از آنکه در اندیشه ائتلاف و اجماع بر سر اشخاص و افراد برای انتخابات ۱۴۰۰ باشند باید بر مبنای اجماع و ائتلاف بر برنامه عمل و باورهای روزآمد از حرکت اصلاح طلبانه به اتحاد و عمل همنوا و هم افزا دست یابند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۴۵۷۱۲۴، www.etemadonline.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
0
اصلاح طلب ها خیلی خیلی نقد پذیر تر از اصولگراها هستن اصولگرا ها دوست دارن ازشون تمجید الکی بشه
ناشناس
Netherlands
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
0
اتفاقا برعکسه دوست عزیز این ها شعار میدن ولی عمل نمیکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
0
نقد تو ایران یه شوخی بی مزه و درد آوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
0
همیشه باید این موضوع رو در زمینه اصولگرایی از اصلاح طلب ها الگو بگیریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین