پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۲۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
با حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا، فضای سیاسی این کشور، در وضعیت بی سابقه‌ای قرار گرفته است.
شعار سال: این یورش که در پی اجتماع طرفداران ترامپ در واشینگتن صورت گرفت، فرآیند شمارش آراء الکترال کالج را با وقفه مواجه ساخت، حد اقل چهار کشته و تعدادی زخمی بر جای گذاشت، ده‌ها نفر دستگیر شدند، و تقبیح بسیاری از سیاستمداران آمریکایی را به دنبال داشت.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آـمریکا همصدا با بسیاری از رهبران دمکرات‌ها از جمله چاک شومر، با تقبیح شدید حمله به کنگره آن را تحت تاثیر تحریک و تشویق‌های ترامپ دانست و خواهان برکناری فوری ترامپ از قدرت شد.

پلوسی اعلام کرد که در تماس با مایک پنس معاون رئیس جمهور و رئیس تشریفاتی سنا خواهان به جریان انداختن متمم ۲۵ قانون اساسی که در حقیقت خلع رئیس حمهور از قدرت است، شده است.

حوادث روز چهارشنبه تقبیح گروهی از جمهوری خواهان را نیز به دنبال داشته و منابع آمریکایی از استعفای چهار نفر از مشاوران ارشد امنیت ملی ترامپ در کاخ سفید در پی حمله به کنگره این کشور خبر می‌دهند.

ساعتی پیش نیز وزیر آموزش آمریکا در پی حمله تظاهرات کنندگان به کنگره از سمت خود استعفا کرد.

به دنبال آشوب‌های رخ داده در جلسه کنگره آمریکا برای تایید ریاست جمهوری جو بایدن، زمزمه‌هایی از احتمال استعفای مشاور امنیت ملی ترامپ هم بلند شده است و معاون مشاور امنیت ملی هم پیش از استعفا داد.

استفانی گریشام، رئیس دفتر ملانیا ترامپ نیز با حمله معترضان به نتایج انتخابات به ساختمان کنگره و آشوب‌های رخ داده به دنبال آن استعفای خود را اعلام کرد. مقام امور اجتماعی کاخ سفید ریکی نیکتا و سارا متئو، معاون مطبوعاتی کاخ سفید از جمله افرادی هستند که استعفای خود را اعلام کرده اند.


ترامپ: حمله به کنگره زننده بود

در این حال ترامپ در ویدئویی، اعلام کرد که انتقال آرام قدرت در روز بیست ژانویه انجام خواهد پذیرفت و وعده داد که در حال حاضر بر روی این انتقال متمرکز است تا دولت جدیدی در بیستم ژانویه قسم یاد کند.

او که قبلا گفته بود معترصان را دوست دارد و بسیاری معتقدند سخنرانی او موجب تحریک به آشوب بوده، حمله به کنگره را زننده توصیف کرد و گفت: «مثل همه آمریکایی‌ها از خشونت‌ها و بی قانونی و هرج و مرج خشمگین هستم.».

ترامپ همچنین افزود، خشونت طلبان و قانون شکنان هزینه‌ی این کار خود را خواهند داد.

او یادآور شد که آمریکا یک انتخابات سنگین را پشت سر گذاشته و احساسات بسیاری جریحه دار شده، اما باید همه به اعصاب خود مسلط باشیم و با آرامش به کار مردم رسیدگی کنیم.

ترامپ بر خلاف سخنرانی دیروز خود در اجتماع طرفدارانش، لحن آشتی جویانه‌ای در پیش گرفت و با یادآوری مشکلات اقتصادی و انسانی ناشی از کرونا، افزود: باید پیوند‌های مقدس عشق و وفاداری که همه ما را به عنوان یک ملت به هم متصل می‌سازد احیا کنیم.
 
تعداد بازدید : 3
افزایش تقاضا برای کناره گیری ترامپ همراه با موج استعفا‌ها در دولت
مقامات دولت ترامپ كه تا اين زمان در اعتراض به آشوب در كنگره از سمت خود استعفا داده اند.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار:۱۹ دی ۱۳۹۹، کد خبر:۱۰۷۷۰۷۳، www.fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
0
دولت وقت امریکا به شدت متزلزل شده و داره از هم میپاشه لعنت بر امریکای جنایت کار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
0
آخر همه استعفا میدن خوده ترامپ تنها میمونه
تاریخ آمریکا فکر نمی‌کنم همچین رسوایی رو به چشم دیده باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین