پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۲۱۳۷۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۳
این روز‌ها پای تورم به بازار لوازم التحریر هم کشیده شده است تا جایی که مدادرنگی و خودنویس‌هایی با قیمت‌های میلیونی به فروش می‌رسند.

شعار سال: وارد صفحه مجازی شدم تا چشم کار می‌کرد رنگین کمانی از رنگ‌ها خودنمایی می‌کرد.
 
از هر رنگ چند نمونه آن هم در نمونه‌های تیره و روشن و به تعداد مختلف دیده می‌شد که هر یک قیمتی داشتند، اما همان تعداد کم یا تک عددی آن‌ها هم ارزان نبود و مستلزم حداقل نیم میلیون پول توجیبی بود.
 
به یاد خبری افتادم که چندی پیش با این مضمون در اغلب رسانه‌ها دست به دست می‌چرخید: هم قیمتی مدادرنگی با یخچال ساید بای ساید!
 
یکی از سایت‌های فروش کالا قیمت مداد رنگی یکی از برند‌های معروف را ۷۴ میلیون تومان درج کرده است.
 
این قیمت برای سه جعبه مدادرنگی لحاظ شده است که بهای این مدادرنگی همانند خرید یک پراید کار کرده یا یک یخچال ساید بای ساید تمام می‌شود.
 
پس از انتشار این خبر بود که جهانبخش بهزادی دبیر سابق انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار اظهار کرد: این نمونه مدادرنگی، برند خارجی و تحت لیسانس آلمان است و هر کسی این اجناس را نمی‌خرد، چرا که قیمت آن بالاست.
 
وی بیان کرد: مداد تولید داخل هم داریم که قیمت آن مناسب است و اینکه در برخی از سایت‌های فروش نوشته‌اند قیمت چند جعبه مدادرنگی ۷۰ میلیون تومان است، این قیمت مداد‌ها را هرگز ندیده‌ایم و نشنیده‌ایم مگر اینکه به آن‌ها آب طلا زده باشند.
 

بهزادی تصریح کرد: قیمت خارجی بنا بر کیفیتش متفاوت است و چین هم مداد درجه یک تا سه تولید می‌کند و تولیدکنندگان ایرانی هم برای تولید مداد همین رویه را دارند، یعنی نوع کیفیت مداد متفاوت است.
 
وی قیمت یک جعبه مداد رنگی را حدود ۷۰ تا ۱۶۰ هزار تومان عنوان کرد.
 
یکی از فعالان بازار در این رابطه تأکید کرد: با افزایش قیمت مداد رنگی‌های خارجی دیگر کسی برای لوازم التحریر پول نمی‌دهد، چرا که در این شرایط، وضعیت مردم به حدی نیست که بخواهند بابت خرید مداد رنگی هزینه زیادی بپردازند.
 
اگرچه برخی از فعالان بازار لوازم التحریر، میانگین قیمت مدادرنگی یکی از معروف‌ترین برند‌های خارجی در جعبه ۲۴ یا ۳۶ عددی را یک تا سه میلیون عنوان کرده‌اند، اما سری به برخی از واحد‌های صنفی لوازم التحریر در بازار حقیقی و صفحه‌های مجازی زدم که دست میلیونی بودن مدادرنگی آن هم بیش از قیمت مذکور را بیشتر رو می‌کنند تا جایی که نرخ یک جعبه مدادرنگی ۲۴ تایی برند خارجی حتی به ۱۲ میلیون هم می‌رسد و این موضوع نشان می‌دهد که نمی‌توان از قیمت‌های عجیب و نجومی بازار لوازم التحریر چشم پوشی کرد.
 
محمدعلی اسفنانی مدیر کل تعزیرات استان تهران در رابطه با افزایش چشمگیر قیمت مدادرنگی در بازار لوازم التحریر اظهار کرد: تا الان گزارشی مبنی بر افزایش نجومی قیمت مدادرنگی به خصوص برند‌های معروف ارائه نشده است، چرا که در این خصوص و برای پیگیری این موضوع، باید شکایت و یا گزارش مردمی از سوی سازمان‌های مربوطه‌ چون سازمان صنعت، معدن و تجارت ارائه شده باشد.
 

 
وی بیان کرد: خواهش بنده این است که افراد و سازمان‌هایی، چون وزارت فرهنگ و ارشاد و صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان که با این موضوع ارتباط و وظیفه نظارت بر لوازم التحریر فروشی‌ها را دارند، پیگیری‌های لازم را انجام دهند و اگر تخلفی مشاهده کردند حتما به ما اطلاع دهند.
 
اسفنانی تأکید کرد: پس از کسب اطلاعات در این خصوص، این موضوع را در برنامه مان قرار می‌دهیم که از طریق گشت‌های مشترک بررسی کنیم تا چنانچه چنین تخلفی وجود دارد حتما با متخلفان برخورد جدی شود.
 
قیمت‌های نجومی بازار لوازم التحریر صرفا مختص به مدادرنگی نیست، چرا که چندی پیش، تبلیغ فروش ست روان نویس و خودنویس یک برند معروف آن هم با درج روکش طلا با قیمت ۱۶ میلیون تومان واکنش‌های متعددی داشت که ناصر مدیحی طامه رئیس گشت تعزیرات حکومتی تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در این خصوص اظهار کرد: افرادی که اقدام به تبلیغات اقلام فروشی خود در فضای مجازی می‌کنند، باید پروانه کسب فضای الکترونیکی داشته باشند.
 

 
وی بیان کرد: هر تبلیغ کننده اقلام مختلف اعم از لوازم التحریر، لوازم خانگی، پوشاک، مواد خوراکی و ... در فضای مجازی پس از اخذ پروانه کسب فضای الکترونیکی باید این جواز را در منظر عموم و در صفحه‌ای که اقدام به تبلیغات اقلام فروشی خود می‌کند، قرار دهد تا خریداران از اصالت و اعتبار کسب و کار فروشندگان مجازی آگاه شوند و با اطمینان اقدام به خرید از آن‌ها کنند.
 
مدیحی طامه در واکنش به تبلیغ فروش خودکار و خودنویس دارای روکش طلا با قیمت‌های نجومی در فضای مجازی، تصریح کرد: در وهله اول انجام این کار تداخل صنفی است و باید صلاحیت تبلیغ و عرضه چنین محصولاتی توسط اتحادیه طلا و جواهر محرز شود.
 
بر اساس اظهارات رئیس گشت تعزیرات حکومتی تهران در صورت مشاهده چنین تخلفاتی و همچنین دریافت گزارش‌های مردمی، قطعا با متخلفان این حوزه برخورد خواهد شد.
                                                                                                  
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان  ، تاریخ انتشار: 19  دی  1399  ، کدخبر:7622375 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
0
تو هرچیزی یک سری برند هی لاکچری وجود داره که اهل فن و یا اونایی که پزشون خیلی بالاست بخرن و استفاده کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
0
این مداد رنگی های بیست میلیونی و روان نویس های مارک فلان بیست میلیونی واقعاً یعنی چی و اصلا وجودش در سایتهای معتبری مثل دیجی کالا چه ضرورتی داره. مگه چند درصد مردم این ها رو خریداری می‌کنند و ازین چند درصد خاص این کالا با این قیمت رو اینترنتی سفارش میدن . جای شک و پیگیری داره
ناشناس
Netherlands
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
0
همیشه به قول دوستمون راه برای از ما بهترون باز هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین