پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۶۹
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
دبیر پارلمان سوریه گفت: دولت کنونی آمریکا در سایه پیشروی‌های میدانی ارتش سوریه و متحدانش، برگ‌های برنده‌ خود را از دست داده بنابراین نمی‌تواند تصمیم کاربردی درستی اتخاذ کند.

شعار سال: «خالد العبود»، دبیر پارلمان سوریه و تحلیلگر سیاسی این کشور در دمشق اظهار داشت: فضای سیاسی حاکم بر تصمیم گیری‌های سیاسی آمریکا به دلیل نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به مرحله سرنوشت ساز خود، متشنج است و دولت کنونی آمریکا در سایه پیشروی‌های میدانی ارتش سوریه و متحدانش، برگ برنده‌های خود را از دست داده، بنابراین نمی‌تواند هیچ تصمیم کاربردی اتخاذ کند.

وی افزود: هر توافق کنونی بین آمریکا و روسیه در خصوص پرونده سوریه اهدافی را که دولت اوباما برای آن تبلیغ می کرد که دستاوردهایی به نفع آمریکا داشت از بین می برد، به گونه ای که امریکا باید از این اهداف کوتاه بیاید و این به معنای شکست دولت اوباما در تحقق اهدافش در سوریه است.

نماینده پارلمان سوریه تصریح کرد: دولت اوباما دولتی دموکرات است و ناکامی آن بر محبوبیت حزب دموکرات که می خواهد هیلاری کلینتون نامزد خود را به کاخ سفید برساند تاثیر سویی خواهد گذاشت بخصوص که جمهوری خواهان مترصد گرفتن یک پوئن منفی از دموکرات ها و به قدرت رساندن دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه هستند.

العبود گفت: دولت اوباما با طولانی تر کردن بحران سوریه تا پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می خواهد به نفع کلینتون در برابر افکار عمومی آمریکا و طرفداران حزب دموکرات عمل کند و نشان بدهد که دولت دموکرات از اهداف راهبردی که برای خاورمیانه ترسیم کرده کوتاه نیامده و در جنگ سوریه زیان نبرده است.

وی افزود: روسیه این واقعیت را درک می کند و به خوبی می داند که دولت آمریکا به هیچ توافق کنونی پایبند نیست اما از این قضیه برای نشان دادن آمریکا در برابر افکار عمومی به عنوان یک بازیگر مکار که بر سر عهد و پیمان خود نیست استفاده می کند.

دبیر پارلمان سوریه گفت: پایبند نبودن دولت آمریکا به اجرای توافق با روسیه به دلیل تمایل نداشتن نیست بلکه قادر به آن نبوده است چون آمریکا انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو دارد علاوه بر اینکه آمریکا روی مزدوران تکفیری خود سرمایه گذاری کرده بود و هم اینک با پیشروی ارتش سوریه و متحدانش در میدان نبرد پذیرش شکست تکفیری ها برای آمریکا دشوار است.

العبود در پایان سخنان خود تصریح کرد: مواضع نوسانی آمریکا در قبال بحران سوریه و فریبکاری سیاسی آن تا پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه خواهد داشت.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 17 مهر 1395، کد مطلب: 13950717000562:www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین