پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۳۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: ترامپ به سبب جهت‌گیری‌های پوپولیستی و عوام فریبانه‌‌اش، توانسته بود در مواجهه با رقیب دموکراتش آرای بخشی از جامعه زنان آمریکا را کسب کند که افشای نوار ضبط شده سخنانش، در حمایت قشر مزبور از او خلل ایجاد می‌کند.

شعارسال: کمتر از 30 روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی است و مردم این کشور در روز 8 نوامبر برای انتخاب 530 رای دهنده "الکتورال کالج" به پای صندوق‌های رای خواهند رفت و این منتخبان نیز در اولین دوشنبه پس از دومین چهارشنبه ماه دسامبر، کرسی نشین کاخ سفید را انتخاب می‌کنند.

دو نامزد اصلی تصدی سمت ریاست جمهوری آمریکا از دو حزب فیل‌ها و الاغ‌ها در شرایطی آخرین روزهای مبارزات انتخاباتی خود را سپری می‌کنند که کمپین‌های هر دو نامزد گرفتار بحران شده‌اند؛ این بحران برای دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان عمیق‌تر است؛ ماجرای انتشار متن ضبط شده گپ و گفت وی با "بیل بوش" در سال 2005 که از سوی روزنامه "واشنگن پست" منتشر شده، برای این میلیاردر برج ساز نیویورکی بسیار دردسرساز شده است.

*بحران در کمپین انتخاباتی جمهوریخواهان

ترامپ که پیش‌تر هم موضع گیری‌هایش در زمینه‌های مختلف بویژه موضوع زنان، حاشیه ساز شده بود، در نوار ضبط شده مزبور الفاظ رکیکی را در مورد زنان بکار می‌برد؛ محتوای این نوار که از فساد و بی بندوباری اخلاقی ترامپ حکایت دارد باعث شرمگین شدن چهره‌های برجسته جمهوریخواه شده است؛ شخصیت‌هایی که پیشتر به سبب منازعات حزبی جبراً به اعلام حمایت از ترامپ پرداخته بودند.

*ترامپ باید کنار بکشد

سناتورمک کین و کاندولیزا رایس دو تن از چهره‌های برجسته جمهوریخواه پس از انتشار سند رسوایی اخلاقی ترامپ، حمایت خود را از او پس گرفتند و اعلام کردند که ترامپ باید کنار بکشد؛ البته ترامپ در برابر این درخواست تحکم آمیز هم حزبی‌های برجسته اش صریحا اعلام کرده که به هیچ وجه کنار نمی‌کشد.

البته بحران درکمپین انتخاباتی ترامپ تنها به انتشار نوار ضبط شده مزبور منحصر نمی‌شود بلکه امتناع او از انتشار برگه‌های مالیاتی‌اش هم دردسرساز شده است؛ موضوعی که در اولین مناظره، دستمایه حملات هیلاری کلینتون به او شده بود.

برای آگاهی از وضعیت نامزد جمهوریخواهان بویژه پس از ماجراهای اخیر، با مهدی مطهرنیا کارشناس مسائل آمریکا به گفت و گو نشستیم؛ وی معتقد است بکارگیری الفاظ رکیک و نگاه تحقیر آمیز به زنان نه تنها برای یک کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا که برای یک فردی عادی هم، قبیح و ناپسند است.

این کارشناس مسائل آمریکا البته معتقد است، بحرانی که کمپین انتخاباتی ترامپ را درنوردیده بیش از آنکه ناشی از رویکرد زن ستیزانه او باشد ناشی از ناراستی و عدم صداقت اوست؛ چرا که در جامعه لیبرال مسلک آمریکا، القاء دروغ به افکار عمومی بسیار مذموم و نکوهیده است.

در ادامه توجه شما مخاطبان را به این مصاحبه جلب می‌کنیم:

مهدی مطهرنیا کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به انتشار متن نوار ضبط شده دونالد ترامپ در سال 2005 که متضمن الفاظ رکیک وی خطاب به زنان می‌باشد، اظهار کرد: فراتر از موضوع فساد اخلاقی ترامپ با بیل کلینتون و یا سایر سیاستمدارن آمریکایی، آنچه که برای جامعه آمریکا و افکار عمومی این کشور اهمیت دارد، موضوع صحت در گفتار و مواضع است.

*عدم صداقت ترامپ در اعلام مواضع

وی با بیان اینکه موضوع فساد اخلاقی ترامپ را باید در چارچوب ارزش‌های یک جامعه لیبرال مورد ارزیابی قرار داد، گفت: آنچه که کمپین انتخاباتی ترامپ را با بحران مواجه ساخته نه فساد اخلاقی او که عدم صداقتش در اعلام مواضع نسبت به جامعه زنان آمریکا است.

مطهرنیا تصریح کرد: ترامپ به عنوان نامزد انتخاباتی آمریکا بارها درارتباط با اتهاماتی که نسبت به رفتار و کنش‌های زن ستیزانه او مطرح شده است، به تکذیب روی آورده و یا با پذیرش تلویحی، قول تجدیدنظر داده بود.

وی ادامه داد: در آمریکا اصالت فرد وجود دارد و زندگی خصوصی هر فرد از منظر حقوقی دارای جایگاه است اما وقتی فردی وارد عرصه سیاست می‌شود باید با صداقت و درستی به اعلام موضع بپردازد.

*ترامپ به مردم آمریکا راست نمی‌گوید

این کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: ترامپ چه در زمان رقابت‌های درون حزبی و چه در رقابت کنونی با نامزد دموکرات‌ها، در اعلام مواضع خود پیرامون موضوعات مختلف نوعی ناراستی و عدم صداقت داشته است که این امر برای جامعه هدف و مخاطبان برنامه‌های انتخاباتی او مکشوف شده است.

*اظهارات "مک‌کین" و "رایس"، ضربه سنگینی به ترامپ و تیمش وارد می‌کند

مطهرنیا با بیان اینکه اعضای برجسته حزب جمهوریخواه برای حفظ آبروی خود و حزب متبوعشان به اعلام برائت از ترامپ روی آورده‌اند، گفت: اینکه اعضای ارشد حزب جمهوریخواه از جمله "مک کین" و "کاندولیزا رایس"، اعلام کرده‌اند به ترامپ رای نمی‌دهند و خواستاری برکناری او شده‌اند، ضربه بسیار طاقت فرسایی به ترامپ و تیم او وارد می‌کند.

*زنان مخالف هیلاری در حمایت خود از ترامپ تجدیدنظر می‌کنند

وی با بیان اینکه در جامعه آمریکا راستگویی به افکار عمومی از اهمیت و ارزش زیادی برخورداراست، اظهار کرد: به این سبب که ترامپ به مردم آمریکا راست نمی‌گوید و یا همه حقیقت را در اعلام مواضع خود هویدا نمی‌کند، در ماه آخر رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری که ماجرای مواضع گذشته او در قبال زنان مبرهن شده با چالشی بزرگ مواجه گشته است.

مطهرنیا با اشاره به گرایش بخشی از جامعه زنان آمریکا به ترامپ در مقابل هیلاری کلینتون، خاطرنشان کرد: ترامپ به سبب جهت گیری‌های پوپولیستی و عوام فریبانه‌‌اش، توانسته بود در مواجهه با رقیب دموکراتش آرای بخشی از جامعه زنان آمریکا را کسب کند که اتفاق اخیر در حمایت قشر مزبور از ترامپ خلل ایجاد می‌کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار خبر 19 مهر 1395، کدمطلب: 230862 ،www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین