پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۱۴۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
ادامه تحقیقات در مورد شکایت های مطرح شده علیه نمایندگان کنگره آمریکا موجب کناره گیری یکی دیگر از اعضای آن شد.

شعارسال : پس از آنکه کمیته اخلاقی مجلس نمایندگان اعلام کرد که تحقیقاتی درباره ادعاهای مطرح شده در خصوص رفتار «ترنت فرانکس» از اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا با ۲ زن انجام می دهد،  فرانکس گفت که در پایان ماه ژانویه ۲۰۱۸ از سمت خود استعفا خواهد کرد.

در همین حال، «ال فرانکن» سناتور دموکرات از ایالت مینه سوتا نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که از سمت خود کناره گیری خواهد کرد. ۷ زن ادعاهایی درباره بدرفتاری جنسی فرانکن مطرح کرده اند.

به گزارش رویترز، ترنت فرانکس که از سال ۲۰۰۳ از ایالت آریزونا در کنگره آمریکا حضور دارد، در بیانیه ای نسبت به بررسی موضوع وی در کمیته اخلاقی مجلس نمایندگان عمیقا ابراز تاسف کرده است.

گزارش رسانه های آمریکا حاکی است که کمیته اخلاقی مجلس نمایندگان روز پنجشنبه اعلام کرده بود که تحقیقاتی را در خصوص ترنت فرانکس و این که آیا او مرتکب آزار و اذیت جنسی کارمندان دفترش شده، انجام خواهد داد.

با این حال، ترنت فرانکس در بیانیه خود اذعان کرده است که به هنگام گفتگو با۲ کارمند زن دفترش، طرح مساله باروری و رحم اجاره ای باعث ناراحتی آنها شده است.

با این حال، این نماینده کنگره هرگونه آزار و اذیت جنسی کارکنان دفترش را رد کرده است.

ترنت فرانکس در بیانیه خود تاکید کرده است: با توجه فضای فرهنگی و رسانه ای که در شرایط کنونی در جامعه وجود دارد، عمیقا باور دارم که تحقیقاتی عادلانه در کمیته اخلاقی نخواهم داشت و داستان سازی ها ونسخه های تحریف شده از این داستان در عرصه عمومی باعث رنج خانواده ام، کارکنان دفترم و همکاران محترمم در مجلس نمایندگان خواهد شد.

وی اضافه کرده است: قبل از آنکه اجازه دهم داستانسرایی احساسی در دادگاه رسانه ها باعث آسیب به همه آنچه که دوست دارم شود، به ریاست مجلس نمایندگان اطلاع دادم که از ۳۱ ژانویه سال ۲۰۱۸ این مجلس را ترک خواهم کرد.

در همین روز آل فرانکن نیز در سخنرانی خود در سنای آمریکا اعلام کرد که از ستمش کنار خواهد رفت.

به دنبال مطرح شدن ادعاهایی درباره بدرفتاری جنسی آل فرانکن با ۷ زن، دست کم ۳۲ سناتور دموکرات روز چهارشنبه خواستار استعفای این سناتور شده بودند.

آل فرانکن گفت که هرچند از سنا کنار می رود، اما به عنوان یک شهروند فعالیت های سیاسی و اجتماعی خود را متوقف نمی کند.

ال فرانکن از جمله مردان سیاستمدار، هنرمند و فعالان هنری است که طی ماه های اخیر با اتهام آزار جنسی و بدرفتاری جنسی با زنان مواجه شده اند.

«پولیتکو» روز چهارشنبه گزارش داد که یک دستیار در کنگره آمریکا گفته است که ال فرانکن در سال ۲۰۰۶ کوشیده است تا به زور او را ببوسد. ال فرانکن این ادعارا رد کرده است.

ال فرانکن، کمدین سابق در سال ۲۰۰۸ به عنوان نماینده سنای ایالت مینه سوتا انتخاب شد. در همین حال، «جان کانیرز» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان از ایالت میشیگان که اتهامات در خصوص آزار جنسی علیه وی مطرح شده است،‌ نیز گفته است، استعفا می دهد.

انتظار برای چهارمین استعفا

از سوی دیگر نماینده دیگری از حزب جمهوریخواه در این وضعیت قرار دارد اما هنوز نگفته که از سمتش کنار می‌کشد یا نه.

این نماینده «بلیک فارنتولد» نام دارد و متهم است که نه تنها همکارش را مورد تعرض قرار داده بلکه او را تهدید هم کرده که شکایت نکند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 17 آذر 96، کد خبر: 4165829 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین