پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۲۱۸۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه و لوازم جانبی تهران اظهار کرد: در کشور حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار موتورسیکلت تولید می‌شد که امروز این میزان به ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار دستگاه رسیده است که حدود ۲۰ هزار دستگاه از آنها، موتورسیکلت‌های گران‌قیمت و لاکچری هستند.
شعار سال: محمد خادم منصوری، رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه و لوازم جانبی تهران در مورد بازار موتورسیکلت گفت: متاسفانه وضعیت بازار به صورتی بوده که عرضه زیاد و تقاضا کاهش یافته است. وقتی عرضه بیشتر از تقاضا باشد خود به خود بازار افت میکند. با اینکه واردات موتورسیکلت از هند بسیار سخت شده است و بیشتر از موتورسیکلت‌های چینی وارد میشود، هنوز بازاری نداریم.

وی ادامه داد: تقریبا هیچ وارداتی از کشور هند نداریم، چون سرمایه گذاران چند کارخانه موتورسیکلتسازی هندی، آمریکایی بودند و مایل به فروش موتورسیکلت به ایرانی‌ها نبودند. با این حال در بازار موتور سیکلت به صورت فراوان وجود دارد؛ اما خریداری ندارد.
 
موتورسیکلت‌های لاکچری

وی در پاسخ به سوالی در مورد موتورسیکلت‌های لاکچری گفت: بعضی از موتورسیکلت‌ها از دیگر کشور‌ها وارد میشوند، به نوعی لاکچری محسوب میشوند و قیمت آن‌ها از ۳۵ میلیون تا ۲۵۰ یا حتی ۳۰۰ میلیون است. بعضی از موتورسیکلت‌های خاص که قیمت خیلی بالایی دارند و بالای ۲۵۰ سی سی هستند؛ پلاک نمیشوند. گاهی هم به صورت قاچاق وارد میشوند که آن‌ها نیز جمعآوری میشوند، اما موتورسیکلت‌هایی که پلاک میشوند تا ۳۰۰ میلیون تومان نیز قیمت دارند.

وی افزود: در گذشته در کشور حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار موتورسیکلت تولید میشد که امروز این میزان به ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار دستگاه رسیده است که حدود ۲۰ هزار دستگاه از آنها، موتورسیکلت‌های گرانقیمت و لاکچری هستند.
 
تقاضا برای موتورسیکلت وجود ندارد

منصوری خاطرنشان کرد: تقاضا برای موتورسیکلت وجود ندارد و حتی برای موتور‌های گران قیمت هم اقساط بلندمدت در نظر میگیرند. برای این موتورها، کارخانه‌ها میگویند که اولین چک دریافتی را از سال ۱۴۰۰ میگیرند و کارخانه‌های به فروش قسطی رو آوردهاند. علت این موضوع این است که عرضه بالا و قدرت خرید مردم کم است.

رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه و لوازم جانبی اظهار کرد: تقاضای موتور سیکلت نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در مورد موتورسیکلت‌های برقی نیز باید تدبیری اندیشیده و با اهل فن مشورت شود. کسانی هستند که بیش از ۵۰ سال است که در این حوزه کار میکنند، باید به صورت رایگان از تجربیات آن‌ها استفاده کنند همچنین حتما با انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت جلسه بگذارند واز نظرات آن‌ها استفاده کنند تا مردم دچار مشکل شوند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از اتاق اصناف، تاریخ انتشار: ۲۲دی۱۳۹۹، کدخبر:. otaghasnaftehran.ir، ۹۲۱۱۶
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
واقعاً قیمت موتور و دوچرخه وحشتناک زیاد شده مردم توان خریدشو ندارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین