پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۲۲۳
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در قطعنامه ای غیرالزام آور، از معاون رئیس جمهور خواستند با اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی که به عزل ترامپ منجر می شود؛ موافقت کند.

شعار سال: به نقل از نیویورک تایمز، مجلس نمایندگان آمریکا به نسبت آرای ۲۲۳ به ۲۰۵، خواستار اجرای فوری متمم ۲۵ قانون اساسی از سوی «مایک پنس» معاون رئیس جمهور فعلی آمریکا شد.

این در حالی است که ساعاتی قبل از آغاز رای گیری، پنس در نامه‌ای خطاب به نانسی پلوسی سخنگوی مجلس نمایندگان، به او گفته بود این متمم را که به عزل دونالد ترامپ از مقام ریاست جمهوری منجر خواهد شد؛ اجرا نخواهد کرد.

اگرچه شماری از نمایندگان جمهوریخواه در پی حمله طرفداران ترامپ به کنگره در تاریخ ۶ ژانویه (۱۷ دی) خواهان برکناری او هستند؛ اما اکثر جمهوریخواهان هنوز درباره این موضوع اتفاق نظر ندارند و به همین دلیل قطعنامه مجلس نمایندگان را که دقایقی پیش تصویب شد؛ به منزله مداخله در وظایف پنس تلقی کردند.

این قطعنامه غیرالزام آور است و دموکرات‌ها که کنترل مجلس نمایندگان را بر عهده دارند؛ تهدید کرده بودند که در صورت مخالفت پنس، روز چهارشنبه به وقت محلی، رای گیری درباره استیضاح را انجام می‌دهند.

اما حتی در صورت تائید طرح استیضاح در مجلس نمایندگان، این جمهوریخواهان مجلس سنا هستند که باید درباره سرنوشت نهایی طرح تصمیم بگیرند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۱۲۰۹۷۹، www.mehrnews.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین