پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۸۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
پمپئو در واپسین روزهای حضورش در وزارت خارجه آمریکا گروه انصارالله یمن را در لیست تروریستی آمریکا قرار داد تا کار را برای دولت بعدی آمریکا پیچیده تر کند.
شعار سال: در واپسین روز‌های حضور دولت ترامپ، وزارت خارجه دولت ترامپ با صدور بیانیه‌ای گروه انصار الله یمن (حوثی ها) را در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار داده است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین ۳ تن از رهبران ارشد انصارالله را در فهرست تحریمی خود قرار داد. "عبدالملک حوثی"، "عبدالخلیق بدرالدین حوثی" و "عبدالله یحیی حکیم".

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود مدعی شده هدف از تروریستی دانستن حوثی‌های یمن پاسخگو کردن آن‌ها در رابطه با "فعالیت‌های تروریستی" آنهاست که شامل حملات برون مرزی، تهدید غیرنظامیان و زیرساخت‌ها و کشتیرانی تجاری است.

"مایک پمپئو" وزیر خارجه کابینه ترامپ که کمتر از ۱۰ روز دیگر با سمت خود خداحافظی خواهد کرد در توییتی نوشت:" تروریستی خواندن انصارالله در یمن  در جهت مقابله با فعالیت‌های تروریستی آن و بازداشتن ایران از فعالیت‌های مخرب در منطقه است. ''

ناظران نگرانند که این اقدام دولت ترامپ در واپسین روز‌های حضورش در کاخ سفید روی گفتگو‌های صلح یمن با هدایت سازمان ملل تاثیر مخرب بر جا گذارد.

دولت ترامپ در ۴ سال گذشته حمایت کاملی از کارزار نظامی دولت سعودی در حمله به یمن داشته است؛ حمایت بی، چون و چرایی که مورد انتقاد بسیاری از چهره‌های دموکرات قرار گرفته است.

دولت ترامپ در شرایطی انصارالله یمن را در فهرست تروریستی خود قرار داده که کمتر از ۱۰ روز دیگر باید دولت را به جو بایدن دموکرات واگذار کند و انتظار می‌رود با پایان کار دولت ترامپ سیاست ایالات متحده در قبال متحدان از جمله عربستان سعودی و برخی بحران‌های منطقه‌ای از جمله جنگ یمن تغییر کند و از حمایت  محض از اقدامات ائتلاف نظامی به رهبری سعودی به سمت یک سیاست میانه‌تر و فشار به دو طرف برای خاتمه دادن به جنگ، میل کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری عصر ایران، تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۷۶۴۸۵۸، www.asriran.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
امريكايي ها دارن نه تنها در منطقه بلكه در خيلي از كشور هاي جهان ارزوي مرگ رو براي خودشون ميخرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین