پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۱
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
بسیاری از ویژگی های مناطق ویژه و آزاد غیر از روادید مشابه است و قرار شد که این مزیت برای بوشهر فراهم شده تا بعد اگر موضوع منطقه آزاد در دستور کار قرار بگیرد.

شعار سال: مرتضی الویری گفت: بوشهر استحقاق منطقه آزاد را دارد که اگر با اولویت ارتباط تجاری با کشورهای همسایه باشد و لوازم آن فراهم شود، می تواند به رونق بیشتر منجر شود.

وی با اشاره به تاسیس منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در دوران تصدی مناطق آزاد توسط وی در دولت هاشمی و اوایل دولت اصلاحات اظهار داشت: یادم می آید موضوع منطقه آزاد بوشهر از همان زمان ها مطرح بود، اما به برخی دلایل کارشناسی بحث هایی مطرح شد و نهایتا مقرر گردید ابتدا منطقه ویژه ایجاد شود.

شهردار اسبق تهران ادامه داد: بسیاری از ویژگی های مناطق ویژه و آزاد غیر از تسهیل روادید نیروی خارجی مشابه است و قرار شد که این مزیت برای بوشهر فراهم شده تا بعد اگر موضوع منطقه آزاد در دستور کار قرار بگیرد.

به عقیده الویری، بوشهر استحقاق منطقه آزاد را دارد، ولی موفقیت این پروژه مشروط به آن است که زیرساخت های آن به خوبی پیش بینی شده باشد. البته مدت هاست خبری از منطقه ویژه بوشهر ندارم، ولی تصور می کنم شرایطی در آن فراهم شده و زیرساخت هایی آماده گردیده که اگر از نظر محدوده و قوانین مشکلی نباشد، بتواند به شکل گیری منطقه آزاد کمک کند.

رییس سازمان مناطق آزاد و ویژه در دولت سازندگی و اصلاحات در پایان خاطرنشان کرد: مناطق آزاد برای موفقیت و نیل به اهداف خود در شرایط کنونی باید به سمت ارتباط با کشورهای پیرامون حرکت کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری خلیج فارس، تاریخ پنجشنبه 21 آبان 1394، کد مطلب: 71742، www.pgnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین