پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۷۴
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
نماینده سابق مردم بوشهر، گناوه و دیلم و دیگر مسئولان استان پیگیری‌های متعدد برای تصویب منطقه ازاد بوشهر انجام دادند تا بتوانند استان بوشهر را از این طرح محروم نسازند و مردم از مزایای منطقه آزاد استفاده کنند که هفته گذشته با پیگیری مجدد لایحه آن برای طرح در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.
شعارسال: از سال گذشته زمزمه لایحه منطقه آزاد بوشهر توسط استاندار کلید خورد و فضای استان را فراگرفت و بعد از گذشت چند ماه استاندار در یک نشست مطبوعاتی به کلیات این طرح اشاره کرد و وعده عملی شدن آن را مطرح کرد.

این لایحه چندین بار به مجلس فرستاده شد و به دلایل فنی مناطق دیگر تصویب و بوشهر که بیشترین شرایط را داشت ناکام ماند.

در این میان نماینده سابق مردم بوشهر، گناوه و دیلم و مسئولان استان پیگیری‌های متعدد برای تصویب آن انجام دادن تا بتوانند استان بوشهر را از این طرح محروم نسازند و مردم بتوانند از مزایای منطقه آزاد استفاده کنند که هفته گذشته با پیگیری مجدد لایحه آن برای طرح در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

این درحالی است که از زمان اعلام منطقه آزاد بوشهر توسط مسئولین دولتی افزایش قیمت های بخصوص در حوزه املاک شدت گرفته و در بسیاری از صنایع کاهش تولید داشته ایم.

* لایحه منطقه آزاد هیچ‌گونه ربطی به مسائل سیاسی ندارد

عبدالکریم جمیری نماینده سابق مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه منطقه آزاد بوشهر گفت: منطقه آزاد تجاری و اقتصادی بوشهر مصوبه شورای عالی بنادر آزاد و هیئت دولت را دارد که با تحقق آن کار بزرگی در استان بوشهر صورت خواهد گرفت.

جمیری اظهار کرد: منافع منطقه آزاد تجاری و اقتصادی بوشهر بسیار بیشتر از مضرات آن است که آن‌ها هم با بررسی و کارشناسی دقیق حل‌شدنی است که به‌محض ورود آن به مجلس نمایندگان استان از این طرح حمایت کردند.

نماینده سابق مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: دلیل اینکه این لایحه به مجلس ارسال نشد این بوده که دولت می‌خواهد توجیه لازم در ابعاد مختلف آن داشته باشد و ارائه کند و برای مجلس نیز قابل تصویب و توجیه باشد.

وی بیان کرد: برخی‌ها می‌خواهند عدم ارسال این لایحه به مجلس و تصویب آن را به مسائل سیاسی مرتبط کنند که این حرکت ناپسندی است و لایحه منطقه آزاد هیچ‌گونه ربطی به مسائل سیاسی ندارد.

* لایحه منطقه آزاد با 130رأی موافق تصویب شد

عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران بابیان اینکه طرح منطقه آزاد بوشهر تصویب شد، گفت: طرح منطقه آزاد بوشهر در صحن علنی مجلس مطرح و به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

خدری اظهار کرد: با ارسال لایحه منطقه آزاد بوشهر به مجلس شورای اسلامی در صحن نمایندگان مجلس با 130 رأی موافق، 100 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 256 نماینده حاضر یک‌فوریت طرح منطقه آزاد بوشهر را تصویب کردند که 14 نفر رأی ندادند.

* ایجاد منطقه آزاد به‌جای افزایش کاهش قیمت در پی دارد

مصطفی سالاری استاندار بوشهر در خصوص لایحه منطقه آزاد بوشهر گفت: با پیگیری نمایندگان سابق و فعلی استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی و همه نخبگان و صاحب‌نظران علمی و برخی از مسئولین استان طرح یک‌فوریتی منطقه آزاد در مجلس تصویب شد.

استاندار بوشهر اظهار کرد: تصویب لایحه بندر آزاد تجاری بوشهر در مجلس شورای اسلامی و تائید شورای نگهبان، نگرانی در افزایش قیمت واحدهای مسکونی، تجاری و مواد غذایی در بوشهر وجود ندارد و در این طرح ایجاد مسکن برای جمعیت 100 هزارنفری در محدوده منطقه آزاد تجاری بوشهر جانمایی شده است که می‌تواند اثر بسیار زیادی بر قیمت املاک و اجاره در بوشهر داشته باشد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه با اجرای مسکن قیمت در بوشهر ارزان‌تر می‌شود، افزود: به سبب وجود زمین کافی برای ساخت مسکن و فراهم بودن تخفیف‌های موجود در قانون مناطق آزاد در تأمین مصالح و معافیت مالیاتی پیش‌بینی می‌شود قیمت مسکن در بوشهر کاهش چشمگیری پیدا کند و تصویب لایحه یادشده هیچ فشاری برای افزایش هزینه زندگی مردم بوشهر وارد نمی‌کند.

سالاری بیان کرد: با فراهم کردن معافیت‌های لازم و جانمایی برای ساخت فضاهای تجاری واداری در این محدوده ضمن اینکه سرمایه‌گذاران رغبت ساخت پیدا می‌کنند، بدون شک قیمت فضاهای تجاری واداری در بوشهر نه‌تنها تغییری نمی‌کند بلکه کاهش می‌یابد.

وی بابیان اینکه نگرانی برای افزایش قیمت واحدهای مسکونی، تجاری و مواد غذایی با تصویب لایحه بندر آزاد بوشهر وجود ندارد تصریح کرد: تصویب این لایحه هیچ تأثیر و رابطی برگرانی مواد غذایی کالاهای تولید داخلی و کالاهای وارداتی ندارد و اجرای طرح‌های خدماتی و زیرساختی در مناطق آزاد از پرداخت مالیات معاف می‌شوند و طرح‌های ازجمله برق‌رسانی و آب‌رسانی با هزینه کمتری اجرا می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری افکارنیوز، تاریخ انتشار: 26 تیر 1395، کدخبر: ۵۳۲۲۴۰، www.afkarnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین