پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۸۹۷
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶
لایحه دولت برای تاسیس ۸ منطقه آزاد تجاری در کشور از جمله بوشهر سابقه اش به اواخر سال ۹۶ برمی گردد، اما با پشت سر گذاشتن دو دوره مجلس، همچنان به دلیل ایرادات شورای نگهبان بلاتکلیف و در هاله‌ای از ابهام مانده است.
شعار سال: در آستانه تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون منطقه آزاد بوشهر، اعضای کمیسیون زیربنایی این مجمع به بوشهر سفر کرده اند.

لایحه دولت برای تاسیس 8 منطقه آزاد تجاری در کشور از جمله بوشهر سابقه اش به اواخر سال 96 برمی گردد، اما با پشت سر گذاشتن دو دوره مجلس، همچنان به دلیل ایرادات شورای نگهبان بلاتکلیف و در هاله ای از ابهام مانده است.

با توجه به اینکه در اواخر دوره مجلس قبل بود، نمایندگان ایرادات شورای نگهبان را نپذیرفته و به مصوبه شان اصرار کردند، نهایتا توپ لایحه مناطق آزاد جدید به زمین مجمع تشخیص مصلحت نظام افتاد تا تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ شود.

حالا خبر می رسد اعضای کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام به صورت چراغ خاموش و در سکوت رسانه ای در بوشهر به سر می برند تا ابعاد لایحه دولت برای تاسیس منطقه آزاد را بررسی کنند.

این هیات که روز گذشته وارد بوشهر شده، با استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سردار رزمجو فرمانده ارشد سپاه در استان دیدار کرده و قرار است امروز هم از زیرساخت های بندری، محدوده پیشنهادی منطقه آزاد و همچنین زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بازدید کند.

گویا این هیات ظهر امروز در نشستی با استاندار، جمع بندی خود از این سفر را اعلام می کند و نهایتا گزارش تکمیلی اش را برای تصمیم گیری به صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه خواهد کرد.

بوشهر آخرین مقصد نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و این هیات قبلا به 7 استانی که برخی مناطق آنها در لایحه پیشنهادی تاسیس منطقه آزاد بوده سفر کرده اند.

شنیده شده مجمع تشخیص مصلحت نظام در نیمه دوم اسفند امسال یا فروردین سال آینده درباره لایحه 8 منطقه آزاد بوشهر، قصر شیرین (کرمانشاه)، بانه-مریوان (کردستان)، اردبیل، سیستان (سیستان و بلوچستان)، مهران (ایلام)، اینچه‌برون (گلستان) و جاسک (هرمزگان) تصمیم گیری خواهد کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خلیج فارس، تاریخ انتشار ۶ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: 384277، pgnews.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین