پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۵۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۱
دشوارترین بخش از عملیات لوله‌گذاری طرح انتقال نفت گوره- جاسک در صعب‌العبورترین منطقه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان رسید.
شعار سال: قائم مقام مجری طرح ساخت خط لوله گوره- جاسک افزود: این منطقه صعب‌العبور در کیلومتر ۲۶۲ و در گستره ۲-۱ قرار دارد که از میان کوه‌های شمال بوشهر عبور کرده و به دلیل نبود جاده دسترسی، عملیات جابه‌جایی و نصب خطوط لوله را سخت کرده بود.

«علی جعفرزاده»‌ بیان‌داشت: به دلیل موقعیت جغرافیایی این منطقه و عبور از کوه‌های صعب‌العبور و همچین وجود شیب‌های تند و تعدد آب‌روها، هیچ جاده‌ای برای دسترسی و عبور تریلر‌های حامل لوله و انتقال تجهیزات وجود نداشت و این منطقه به طول ۵۰ کیلومتر از میان کوه‌های بوشهر سخت‌ترین محدوده‌ای بود که موفق شدیم آن را برای نصب خط لوله آماده کنیم.

قائم مقام مجری طرح احداث خط لوله گوره- جاسک با اشاره به شرایط پیچیده انتقال تجهیزات مسیرسازی در این منطقه که از چند ماه قبل آغاز شده و به پایان رسیده بود و نیز عملیاتی همچون ریسه کردن، حفاری کانال و جوشکاری، تاکید کرد: در صورتی که انجام این عملیات مانند پروژه‌های دیگر در مدت زمان عرف و معمول انجام می‌شد، باید دست‌کم بیش از یک سال به طول می‌انجامید، اما با همت بی‌نظیر و مدیریت دقیق مجموعه دست‌اندرکاران در مدت زمانی کوتاه و به نحو احسن محقق شده است.

به گزارش NIOC، پیشرفت فاز نخست طرح عظیم و راهبردی گوره-جاسک تاکنون بیش از ٩٠ درصد بوده است و پیش‌بینی می‌شود عملیات جوشکاری خطوط لوله این طرح تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، طرحی ملی و راهبردی است که با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اجرا می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار ۲۱ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: 84260434، www.irna.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
0
0
بعید میدونم اوضاع در این زمینه بتونه رنگ و بوی بهبودی به خودش بگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین