پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۵۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳
دکتر سید کمال الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران، از جمعی از اصحاب رسانه استان بوشهر تجلیل به عمل آورد.

شعار سال: نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران ضمن تجلیل از آنان اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی از همان سال ۱۳۵۷ به لحاظ ساختارشکنی انقلاب اسلامی از همان ابتدا مورد غضب، کینه و عداوت سلطه گران قرار گرفت٬ اما این انقلاب در طول حیات چهل ساله خود با وجود همه این دشمنی ها با رهبریت امام راحل، درایت رهبری، وحدت مردم و هم پیوندی ملت و حکومت توانست در مقابل این دشمنی ها ایستادگی نموده و روز به روز در زمینه های مختلف نظامی، سیاسی و عقیدتی بر اقتدار خود بیفزاید به گونه ای که امروز به عنوان یکی از ابعاد قابل مقایسه در روابط بین الملل و محوری قابل محاسبه در منطقه و جهان مورد اعتراف دوست و دشمن است.



دکتر سید کمال الدین شهریاری افزود: هر چقدر اقتدار ایران اسلامی بیشتر شده خواب راحت از امپریالیسم جهانی بیشتر ربوده و روزی نیست که آمریکای جنایتکار برای ضربه زدن به نظام تلاش نکند. دولتمردان آمریکایی و رژیم نامشروع صهیونیستی و جیره خواران آن ها نظیر عربستان و برخی از کشورهای منطقه دست به دست هم داده اند تا جلوی اقتدار این نظام را بگیرند که البته برای آنها هزینه بر بوده است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل این دشمنی ها و با بازی های گوناگون از موضوع هسته ای تا ترفندهای اقتصادی و مسائل موشکی، مشکلاتی نیز گریبان گیر مردم ایران شده عنوان داشت: آنان به دنبال شکاف بین مردم و حاکمیت هستند تا بتوانند این انقلاب را ساقط کنند. مردم اگر چه از لحاظ معیشت و اقتصاد خانواده، کاهش ارزش پول ملی و کاهش قدرت خرید تحت فشار قرار دارند اما این باعث نمی شود که نسبت به انقلاب، نظام و میراث خون شهدا و هزینه هایی که پرداخت کرده اند تا انقلاب به این درجه از قدرت برسد، بی تفاوت باشند.

دکتر شهریاری بیان داشت: همواره از دولت انتظار داشته و دارم که با تدبیر و حکمت در مقابل کینه ها و حیله های دشمن راه های برون رفت از این مشکلات را پیدا کرده و آثار مخرب این حیله ها را از بین ببرد. ممکن است به عنوان نماینده مردم نسبت به عملکرد دولت و رئیس جمهور نقدهایی داشته باشیم و از حقوق نمایندگی برای سؤال و استیضاح استفاده کرده و از دولت بخواهیم با دوراندیشی ‌ نسبت به رفع مشکلات اقدام نماید، باید خودمان نیز مواظبت کنیم که منابع صنعتی، اقتصادی و با بی تدبیری و بی سیاستی از دست ندهیم.

اشک تمساح بیگانگان از سر دلسوزی نیست

نماینده دشتی و تنگستان اظهار داشت: باید متوجه باشیم که رسانه های بیگانه که آبشخور آن ها دلارهای آمریکایی یا پول های حاصل از فروش نفت عربی است، دلسوز ملت نیستند. آن ها اگر اشک تمساح می ریزند فقط به خاطر این است که جامعه را نسبت به نظام، دولت و حکومت بدبین کرده، اعتماد مردم را خدشه وارد کنند و به سرمایه های اجتماعی نظام ضربه بزنند. باید مواظب باشیم که خدای ناکرده فریب این اشک های تمساح و دلسوزی های فریبنده آن ها نخورده و هماهنگ با نظام، رهبری و انقلاب در مقابل توطئه های دشمن بایستیم٬ اما مطالبه گر نیز باشیم.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از قوای سه گانه بخواهیم که در انجام وظایف خودشان و در جهت مقابله با توطئه های دشمن گام بردارند چون مردم بی تدبیری و بی سیاستی را از هیچ کدام از این سه قوه نخواهند پذیرفت، ابراز داشت: این گونه نیست که همه مشکلات درونی کشور را به گردن خارجی ها بیاندازیم بلکه باید دولت از طریق ظرفیت های موجود در عرصه های مختلف برای اقتصادی مناسب تلاش کرده و به هدررفت منابع اقدام نکند.

وی با تاکید بر اینکه برخورد با هر پدیده ای در دستگاه قضایی باید منطبق با موازین قانونی باشد، افزود: برخورد با محتکران نیز باید صریح و نتیجه بخش باشد اما این سرعت و قاطعیت نباید به گونه ای باشد که قانون و عدالت نادیده گرفته شود. بسیج بازوی اجرایی نظام در صحنه ها و برهه های مختلف است که در زمان جنگ، سازندگی، حفظ امنیت نقش اساسی داشته اما نباید با یک حرکت خودجوش و خارج از فرمان، سلسله مراتب ماموریت مقابله با محتکرین را انجام دهد بلکه می تواند به شکل سیستماتیک کمک حال نیروهای امنیتی در این بخش باشد.

دکتر شهریاری اضافه کرد: در وضعیت فعلی بیش از آنچه که به قانون نیاز داشته باشیم به مدیریت، تدبیر و سیاست های مهم اقتصادی نیاز داریم تا بتوانیم در مقابل ترفندهای دشمن درست عمل کنیم. در بحث ارز، سیاست های دولت را در همان ابتدا کاملا رد کردم و آنچه در مصاحبه گفتم نیز اتفاق افتاد.

وی با تاکید بر اینکه ما خلاء قانونی نداریم، اتخاذ سیاست وتدبیر درست نیاز به قانون ندارد، تصریح نمود: دولت مشکلی از لحاظ قانون ندارد. تدبیر مناسب می توانست با یک راهبرد و مدیریت مناسب عامل ایجاد مشکلات نشود.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اروپا در موضوع برجام تابع آمریکا بوده و این را در شرکت های اروپایی به خوبی می بینیم. شرکت های اروپایی کاملا بر بازار مسلط هستند و با توجه به بازار آزاد از حریم فشار دولت ها خارج هستند. دولت های اروپایی نمی توانند شرکت ها را وادار به کاری کنند چون آن ها نان آور دولت ها هستند اما اقتصاد ما در ایران دولتی بوده و شرکت ها جیره خوار دولت هستند که دولت می تواند بر آن ها مسلط باشد.


وی خاطرنشان کرد: قبل از خروج آمریکا از برجام، دولت ها کار خاصی نکرده و اگر کاری هم انجام شد، این شرکت های اروپایی بودند که بر اساس منافع خود اقدام کردند. دولت های اروپایی نه قبل و نه بعد از برجام کار خاصی جز مصاحبه رسانه ای انجام ندادند.

مخالفت با مناطق آزاد جدید تجاری

دکتر شهریاری با بیان اینکه لایحه بندر آزاد که دولت به مجلس تقدیم کرد دارای چند منطقه آزاد تجاری و اقتصادی بوده تصریح نمود: این لایحه در کمیسیون مربوطه مصوب شده و تعدادی مناطق جدید با پیشنهاد نمایندگان اضافه شد و وقتی بر روی نقشه کشور مطابقت داده می شود، می بینم که کل کشور باید دارای منطقه آزاد یا اقتصادی می شد. در مجلس چهارم جزو کمیسیونی بودم که قانون مناطق آزاد در آن نوشته شد. آن قانون با این حجم مناطق آزاد تجاری و اقتصادی همخوانی نداشته و اگر مطرح شود به عنوان مخالف نظرم را خواهد داد و به عنوان منتقد و مخالف، لایحه جدید را رد خواهم کرد.

وی افزود: چند سؤال در چند فقره از رئیس جمهور مطرح شده که من یکی از آن ها را امضا نکردم. از پنج سؤال، هنوز سؤالاتم را پس نگرفته ام که رئیس جمهور باید به این سؤال جواب دهد، هرچند دو تا از سؤالاتم را صرفا به دلیل شرایط زمانی جامعه و کشور پس گرفتم٬ اما امضای من پای سؤالات رئیس جمهوری هنوز وجود دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه طرح های عمرانی نیمه تمام استان به دلیل کمبود منابع دولتی دچار وقفه شده و یا کند پیش می رود٬ تصریح نمود: طی سال های گذشته در شهرستان های دشتی و تنگستان در زمینه های عمرانی اقدامی انجام نشده و با توجه به پیوست های بودجه ای پروژه های زیادی برای این دو شهرستان رقم خورده که تا پنجاه سال دیگر نیز با این حجم اعتبارات تمام نمی شود. به عنوان نماینده مردم پیگیری های فراوانی می کنم که تامین اعتبار کرده و از ردیف های ملی و بودجه استانی به دنبال آن هستم. بسیاری از این پروژه ها با وجود مشکلات دولت در تامین بودجه فعال نگه داشته ایم و هفتگی در وزارتخانه ها و استان پیگیر اخذ اعتبارات در این بخش هستم.

از تصدی نیروهای بومی حمایت می کنم/ نرخ اشتغال در دشتی و تنگستان افزایش یافته است

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به عنوان نماینده مجلس می فهمم که تا چه اندازه در عزل و نصب ها ورود کنم و بیش از حد ظرفیت و وظیفه ام ورود نخواهم کرد، عنوان داشت: از تصدی نیروهای بومی در استان حمایت می کنم. می دانم که در استان نیروهای بومی خوبی است که نه تنها برای منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، بلکه سایر شرکت های نفتی و پتروشیمی نیز با این نگاه دنبال می کنم. لیستی از نیروهای بومی نیز تعیین کرده و در نشست با وزیر نفت و معاونین در اختیار آن ها قرار داده ام تا موضوع اشتغال سامان دهی گردد.

دکتر شهریاری بحث اشتغال را یک بحث کلان ملی دانست که در کل کشور این مساله وجود دارد، و خاطرنشان کرد: در کل کشور مشکل بیکاری خودنمایی می کند. بیکاری در بوشهر ناشی از بیکاری در کل کشور و هجوم نیروهای بیکار سایر استان ها به سمت استان بوشهر می باشد. در گذشته توجه زیادی به نیروهای بومی استان و شهرستان های دشتی و تنگستان نشده اما با تشکیل ستادها، دفاتر و فراخوان هایی که انجام داده ام و همچنین با مذاکراتی با بالاترین سطح و وزارتخانه ها زمینه جذب نیروها در سطح شهرستان ها انجام شده به گونه ای که نرخ اشتغال را در این دو شهرستان بالا برده ایم.


وی اضافه نمود: طی دو سال گذشته نرخ سهمیه اشتغال نیروهای شهرستان دشتی در مناطق نفتی جنوب استان از ۱۱ درصد به ۱۷ درصد رسیده و توانستیم تعدادی از نیروهای متقاضی را به کار مشغول نموده و نرخ بیکاری شهرستان تنگستان نیز از ۱۸/۱ دهم درصد به زیر ۱۸ درصد برسانیم.

دکتر شهریاری در اشاره به پویش «فرزندت کجاست؟» بیان داشت: باید نه تنها در این پویش بلکه در هر موضوع شفاف عمل کنیم، اما نباید وارد حریم خصوصی افراد شویم. نباید انگیزه سیاسی و شخصی را در این خصوص دخالت دهیم. با این پویش موافق هستم. چهار فرزند دارم. دختر بزرگم چهل ساله در بوشهر زندگی می کند که خانه دار و فوق دیپلم است. فرزند دومم دختر است که در دانشگاه در حال نوشتن رساله دکتری رشته ادبیات فارسی و مدرس دانشگاه است. فرزند سوم هم پسر است که در دفتر شخصی که فنی و مهندسی است اشتغال دارد. فرزند چهارم نیز پسر و دانشجو است که در دفتر فنی و مهندسی کار می کند و هیچ کدام شغل دولتی ندارند.

از دلایل عقب افتادن دشتی و تنگستان مدیریت ناکارآمد است/ فرماندار دشتی فردی باتجربه و موفق است

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل عقب افتادن شهرستان های دشتی و تنگستان را نیروی انسانی و مدیریت دانست و اظهار داشت: توسعه مدیریت این دو شهرستان یکی از دغدغه های من طی این دو سال بوده است. وقتی دو سال پیش آمدم یک فرماندار در شهرستان تنگستان با نظر من گذاشته شد که به نظرم نسبت به گذشته قوی تر بود و تحرک خوبی ایجاد کرد. همین فرماندار اکنون مدیرکل سیاسی است که نشان از قابلیت این نیرو بوده و به دنبال جایگزین ایشان هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: در خصوص فرمانداری شهرستان دشتی هم همین گونه است و فردی با تجربه و با نظرم گذاشته شده البته عده ای من را اصول گرا می دانند و عده ای هم دولت را منتسب به اصلاح طلبان می دانند اما این دولت هر سمت و سوی سیاسی داشته باشد تاکنون تغییراتی که در عرصه مدیریت نیروی انسانی و انتصابات حوزه انتخابیه انجام داده دارای جهش مثبتی بوده است.

وی در مورد کنارکشیدن از ریاست مجمع نمایندگان استان در دو سال قبل گفت: نمایندگان دیگر حوزه های انتخابی جوان بوده و علاقه زیادی به ریاست مجمع دارند که باعث شد تا علاقه ای به گرفتن ریاست در دو سال اخیر نشان ندهم. و اطلاعی از برگزاری انتخابات سال سوم نیز ندارم.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی بحث جدا شدن بخشی از حوزه انتخابی خود را کاملا رد کرده و تصریح نمود: اگر بخشی از شهرستان ها جدا شده مربوط به دوران من نبوده و شهر عالی شهر نیز طبق تعاریف موجود در شهرسازی و معماری ایران که آن زمان بوشهر قابل توسعه نبود ساخته شد.

وی در مورد انتقال بخش بوشکان دشتستان به شهرستان تنگستان گفت: اگر مردم بوشکان علاقه دارند من مخالفتی ندارم ولی این کار با کسب نظر از دشتستان و نماینده آن و گذراندن سیکل اداری می تواند انجام شود.

وی بزرگراه اهرم برازجان را جزو طرح های در حال پیشرفت عنوان نموده و بیان داشت: این بزرگراه در بودجه سال ۹۷ اصلا ردیف بودجه ای نداشته و متوقف بود ولی با تلاش زیاد در ردیف ملی کریدور جنوب قرار گرفت و اعتبار آن پایدار شد که در حال حاضر ۱۲ کیلومتر آن آماده آسفالت می باشد.

دکتر شهریاری در پایان نشست با اهدای لوح سپاس و هدایایی از مارینا قدرتیان که مؤفق به کسب عنوان نائب قهرمانی در مسابقات جهانی زیر ۱۶ سال آی مت سال ۲۰۱۸ در کشور مالزی شده بود، تقدیر و تجلیل نمود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت خورموج نیوز، تاریخ 2 شهریور 97، کد مطلب: 7167:www.khormouj-news.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
0
1
ا.ف75
تحلیل بسیار جالبی بود! امیدوارم واقعا کشور رو به سمتی بره که همش شاهد این افشاگری ها باشیم که خب بدیهیه که این حق مردمه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
1
0
چقدر هم شما مواظبت میکنین که منابع که منابع قتصادی و صنعتی کشور با بی تدبیری و بی مسئولیتی از بین نره
س.ق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین