پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۷۵۹
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های آبخیزداری گفت: شهرستان‌های دشتی و تنگستان نیازمند توجه ویژه در حوزه آبخیزداری است.

شعار سال: سید کمال‌الدین شهریاری صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست اخیر خود با دکتر جلالی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی، جنگل ها و مراتع کشور اظهار داشت: ملی شدن زمین‌های کشاورزی مردمی که حتی سابقه بیش از صد سال کشاورزی در این دو شهرستان دارند و هم چنین عدم توسعه آبخیزداری، از مهمترین مسائل پیش روی کشاورزان است.

شهریاری تصریح کرد: در این نشست مشکلات پیش آمده برای اراضی کشاورزان منطقه و ملی شدن زمین های مردمی با سابقه بیش از ۱۰۰ سال فعالیت، تشریح شده و ضمن ارائه گزارشی از بروز خشکسالی های اخیر و سیلاب های سهمگین سال گذشته، بر ضرورت تسریع در اجرای طرح های آبخیزداری، نگهداشت خاک، بیابان زدایی، حفظ و گسترش مراتع دو شهرستان و اجرای طرح ترسیب کربن تأکید شد.

نماینده دشتی و تنگستان با اشاره به اینکه کشاورزی شغل غالب مردم در بخش ها و روستاهای دو شهرستان است، افزود: متأسفانه به دلیل نبود سد و عدم اجرای طرح های آبخیزداری مناسب، خروج حجم عظیمی آب و همچنین خاک‌های حاصل‌خیز منطقه در عرض چند ساعت پس از سیل‌های پایانی سال گذشته خُسران زیادی را به منابع طبیعی و بخش کشاورزی وارد کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: با پیگیری هایی که در سال جاری انجام شد اعتبارات استانی و شهرستانی خوبی برای آغاز طرح‌های آبخیزداری، حفظ مراتع و بیابان زدایی اختصاص یافته که باید با تخصیص اعتبارات ملی برای تکمیل آنها اقدامات عاجلی صورت گیرد.

وی با اشاره به اتمام مطالعات طرح‌های آبخیزداری سمل و آباد، خاییز و تنگ روان در شهرستان تنگستان و گزدراز - لاور، چاهگاه - کردلان، چاهچاهو و لاورشرقی در شهرستان دشتی خواستار تخصیص اعتبارات ملی برای تکمیل این طرح های شد.

شهریاری گفت: دکتر جلالی نیز توجه به مناطق حاصلخیزی که دچار خشکسالی و در معرض سیلاب های با تخریب بالا قرار دارند را از اولویت های سازمان منابع طبیعی اعلام کرد و از آمادگی این سازمان جهت تسریع و تکمیل پروژه ها با مشارکت و همراهی استان خبر داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 4 آبان 96، کد مطلب: 4125425:www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین