پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۹۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۵
مدیر طرح جامع حوزه آبخیز رودخانه میمه از اجرای طرح جامع آبخیزداری در سطح 270 هزار هکتار از اراضی استان ایلام خبر داد.

شعار سال: به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام، مهرداد کهزادیان در نخستین نشست کارگروه این طرح در دهلران با اشاره به وسعت اجرای این طرح اظهار کرد: در فاز اول این طرح در سطح 20 هزار هکتار از اراضی بخش سراب میمه و در روستاهای گوراب بالا و پایین و فرخ آباد وارد فاز اجرایی شده است.

طرح جامع حوزه آبخیز رودخانه میمه از اجرای طرح جامع آبخیزداری در سطح 270 هزار هکتار از اراضی استان ایلام خبر داد و گفت: از این میزان، 212 هزار هکتار در دهلران، 54 هزار هکتار در آبدانان و سه هزار هکتار در محدوده شهرستان ملکشاهی قرار دارد.

وی مدیریت پایدار حوزه‌های آبخیز و منابع آب و خاک با همکاری اعضای کارگروه و مشارکت مردم را از اهداف طرح دانست و افزود: اولین جلسه این کارگروه بمنظور فرهنگ سازی و آشنایی اعضاء با محدوده اجرای طرح و برنامه‌های آن بوده و در این زمینه کتابچه تهیه شده در خصوص اطلاعات و برنامه‌های اجرایی منطقه پایلوت در اختیار حضار قرار گرفت.

در ادامه این نشست معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دهلران نیز گفت: اعضای کارگروه مدیریت جامع حوزه آبخیز میمه با توجه به سیاست‌های کارگروه و متناسب با وظایف خود با منابع طبیعی همکاری کنند.

علی مجلسی منابع ملی و طبیعی را متعلق به همه نسل‌ها دانست و افزود: باید به گونه‌ای از این منابع حفاظت و حراست و مدیریت و بهره‌برداری کرد که نسل‌های آینده نیز از این نعمت خدادادی برخوردار باشند.

وی گفت: مراقبت از این پروژه‌ها و تأمین اعتبار برای ترمیم پروژه‌های قبلی برای رسیدن به اهداف مد نظر از موضوع‌های مهمی است که نیازمند پیگیری هستند.

رئیس منایع طبیعی و آبخیزداری دهلران نیز گفت: باید تلاش کرد تا با استفاده از اجرای طرح‌های آبخیزداری به اهداف مورد نظر با حمایت مردم و مسؤولان دست یابیم.

سیدعلی حسینی افزود: نگرش بهره‌برداران باید نسبت به حفاظت از منابع طبیعی برای مثبت و حمایت بیشتر تغییر یابد و این حمایت نتایج خوبی در حوزه حفاظت و حراست از منابع طبیعی خواهد داشت.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 5 دی 1395، کد مطلب: 13951005000628، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
اهمیت آبخیزداری برای مقابله با خشکسالی را هنوز مدیران ما درک نکرده اند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین