پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۳۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان با اشاره به مزایای ورود بخش خصوصی به اجرای طرح‌های آبخیزداری، گفت: سایت طرح های آبخیزداری با قابلیت گردشگری به مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار می شود.

شعار سال: یکی از مهمترین روش‌های اجرای عملیات آبخیزداری کاشت و حفظ پوشش گیاهی به منظور نفوذ آب باران در سطح خاک است، به همین منظور، کارشناسان سرمایه گذاری دولت در طرح‌های آبخیزداری و واگذاریِ آن به بخش خصوصی را مهمترین راهکار حفظ پوشش گیاهی می دانند.

ظرفیت عرصه های آبخیزداری برای جذب گردشگر

در همین خصوص ابوالقاسم حسین پور معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان از واگذاری سایت طرح های آبخیزداری با قابلیت گردشگری به مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی خبر داد.

حسین پور با اعلام این مطلب گفت: سایت طرح‌های آبخیزداری بواسطه برخورداری از چشم اندازهای طبیعی و ظرفیت های آبی از جمله مکان های مناسب سرمایه گذاری گردشگری طبیعت، توسعه تفرجگاه و ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در مناطق مختلف استان می باشد.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان هرمزگان اضافه کرد: طرح‌های آبخیزداری از جمله فعالیت های چند منظوره به شمار می روند که علاوه بر اهداف حفاظت و تقویت منابع آب و خاک، بستر مناسبی جهت فعالیت های گردشگری، آبزی پروری، زنبورداری و نظایر آن ایجاد می نماید.

وی افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در سال ۱۳۹۷ در نظر دارد در چارچوب قوانین و مقررات، بهره برداری اقتصادی از طرح های آبخیزداری را به مردم و بخش خصوصی واجدِ صلاحیت واگذار نماید.

در حال حاضر میزان اعتبارات تخصیص یافته به اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور بسیار پایین است، به همین منظور انتظار می رود با واگذاری این طرح‌ها به بخش خصوصی علاوه بر جلوگیری از فرسایش خاک به مدیریت صحیح منابع آبی کشور کمک شود.

گفتنی است به کلیه اقدامات اجرایی (مکانیکی و بیولوژیک) و مدیریتی که به منظور ذخیره‌سازی زیرزمینی آب باران در مبدأ بارش و جلوگیری هرچه بیشتر از روان شدن و تبخیر آب صورت می گیرد، آبخیزداری می گویند.

در واقع آبخیزداری ارزان‌ترین و سازگارترین شیوه استحصال آب متناسب با اقلیم ایران است که هم‌زمان موجب بیابان‌زدایی و تولید ارزش افزوده ناشی از پوشش بیولوژیک می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری مقاومتی نیوز، تاریخ انتشار 21 فروردین 97، کد مطلب: 50872، www.moqavemati.net


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
بخش خصوصی کشور میتواند برای مقابله با پدیده خشکسالی برای کشور بسیار مفید باشد و در سد سازی های ایران سرمایه گذاری کند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین