پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۸۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷
حجتی وزیر کشاورزی با بیان این که اجرای عملیات آبخیزداری با مشارکت مردم از سوی این وزارتخانه پیگیری می شود، گفت: آبخیزداری از برنامه های بهره وری آب است و با اجرای آن علاوه بر جلوگیری از سیل و مهار روان آب ها، سفره آب زیرزمینی تقویت می شود.

شعار سال:افزايش تقاضای روزافزون براي مـواد غـذايی که نتیجه افزایش جمعیت و تغییر الگوی مصرف در کشور بوده است، لزوم توجه به بخش کشاورزی و همچنین توجه به منابع آب و خاک کشور را به عنوان پایه های اصلی تولید در بخش کشاورزی را بیشتر نمایان می سازد.

با وجود این که مهمترین عامل جلوگیری از تبخیر آب و تولید آن، آبخیزداری و احیای پوشش گیاهی (جنگل کاری) است اما همچنان بودجه های اختصاص یافته به اجرای طرح های آبخیزداری پایین است؛ به طوری که طبق گفته محمد عقیقی، مدیر کل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری برای اجرایعملیات آبخیزداریتا پایان سال، تنها اعتباراتی بالغ بر ۴۸۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به همین دلیل هر ساله افزایش کمبود آب، روند فزاینده فرسایش خاک، نابودی منابع طبیعی و وقوع سیلاب های مهیب، تشدید شده و خسارات جبران ناپذیری به کشور وارد می کند.

مهار سیلاب با اجرای طرح های آبخیزداری

در همین خصوص محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی دیروز در گردهمايی سراسري مسئولان حوزه‌هاي نمايندگی ولی فقيه در سازمان جهاد كشاورزی استان‌ها و سازمان‌های تابعه که در سالن توسعه وزارت جهاد كشاورزی برگزار شد گفت:وزارت جهاد کشاورزی به منظور بهره برداری بهینه از منابع آب، توسعه سامانه های نوین آبیاری و همچنین سیاست افزایش بهره وری از طریق توسعه کشت های نشایی و گلخانه ای و گسترش کشت های پاییزه را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان این که اجرای عملیات آبخیزداری با مشارکت مردم از سوی این وزارتخانه پیگیری می شود، خاطرنشان کرد: آبخیزداری از برنامه های بهره وری آب است و با اجرای آن علاوه بر جلوگیری از سیل و مهار روان آب ها، سفره آب زیرزمینی تقویت می شود.

بنابراین ضروری است در تخصیص بودجه های مرتبط با منابع آبی کشور تجدیدنظر شود و به آبخیزداری به عنوان یکی از مهمترین اولویت های اجرایی در بحث مدیریت منابع آب بودجه بیشتری اختصاص یابد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی مقاومتی نیوز، تاریخ 29 فروردین 97، کد مطلب: 51725: www.moqavemati.net


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
باتید به فکر طرح هی بلند مدت بود
این طرح برای چند سال پاسخگو هست؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین