پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۹۵۶
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تنها 10 درصد از روان آب‌های سیستان و بلوچستان مهار شده‌است، گفت: به دلیل ضعف مدیریتی، حجم بسیار زیادی از روان آبها به دریا ریخته و یا از مرزهای کشور خارج شده است.
شعار سال: عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تنها 10 درصد از روان آب‌های سیستان و بلوچستان مهار شده‌است، گفت: به دلیل ضعف مدیریتی، حجم بسیار زیادی از روان آبها به دریا ریخته و یا از مرزهای کشور خارج شده است.
 به نقل از عصرهامون، علیم یارمحمدی در رابطه با وضعیت منابع آبی سیستان و بلوچستان پس بارندگی‌های اخیر گفت: پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری در منطقه بلوچستان، درحد وسع دولت‌های گذشته انجام شده است، همچنین سدهای متعددی به بهره‌برداری رسیده و تعدادی نیز در حال ساخت و یا در مسیر مطالعه است با این وجود افراد زیادی انتقاد می‌کنند که چرا نتوانستید آب‌های جاری شده در سطح استان سیستان و بلوچستان را مهار کنید و بخش زیادی از  آبها به دریا ریخته و یا از مرز خارج شده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: همکاران ما در مجلس شورای اسلامی بارها این نکته را مطرح کرده‌اند که مهار و ذخیره‌سازی روان آبها باید در سیاست‌های دولت باشد. بی‌تردید اگر بتوانیم تمامی روان آبهایی که بر اثر بارندگی شدید و یا سیلاب‌ها به استان وارد می‌شوند را مدیریت و ذخیره‌سازی کنیم، مشکلات ناشی از پدیده تنش‌های آبی حل خواهد شد.
 
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه عملکرد ما در ذخیره‌سازی و مهار روان آبها کشور خوب نبود است، افزود: به دلیل ضعف مدیریتی، حجم بسیار زیادی از روان آبها به دریا ریخته  و یا از مرز‌های کشور خارج شده است، بر اساس امار‌های اعلامی،تنها 10درصد از روان آب‌های استان سیستان و بلوچستان مهار  شده‌اند. حجم روان آب‌ها در ماه‌های اخیر با میزان آب ذخیره شده در سد‌ها و تالاب‌ها همخوانی ندارد.
 
عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد: مدیریت صحیح سد‌ها و طرح‌های آبخیزداری می‌تواند به تقویت کشاورزی استان‌ها کمک بسیار زیادی کند. بالغ بر 100 هزار هکتار از زمین‌های مرغوب و حاصلخیر سیستان و بلوچستان در منطقه زرآباد و دشتیاری در قسمت پایین دست سد کهیر قرار دارد، که منابع درآمدی بسیار خوبی را برای مردم منطقه فراهم کرده است، طبیعتاً استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و مدیریت مناسب سد‌ها می‌تواند به افزایش اشتغال و تولید و آبادانی استان کمک کند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری خبر وان ،تاریخ انتشار:13 اردیبهشت1398،کدخبر:23885625، khabarone.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین