پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۱۳۱
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
استان لرستان در هفته گذشته میزبان سه تن از معاونین وزرای دولت تدبیر و امید بود که برای افتتاح طرح و بررسی مسایل و مشکلات حوزه کاریشان به این استان سفر کرده بودند.

شعار سال:"حاتم شاه کرمی" معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این سفر ضمن افتتاح یک طرح تولیدی از شهرک دام شهرستان چگنی و شهرک دامپروری خرم آباد نیز بازدید کرد.
 
همچنین "عبدالهادی فقهی زاده" معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز که برای شرکت در جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان آمده بود ضمن دیدار با نخبگان فرهنگی و قرآنی لرستان  سفری عم به شهرستان سیلزده  پلدختر داشت و مشکلات موسسات قرآنی پلدختر را بررسی کرد.
 
"محمدرضا کدخدازاده" معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت زیرساخت و توسعه راه های کشور نیز در سفر به لرستان از روند طرح ملی احداث راه الیگودرز به مسجد سلیمان در استان خوزستان بازدید کرد.
 
ابتلای ۵۴۵ نفر و فوت ۶ نفر براثر کرونا
 
۶۳ هزار و۱۶۷ شهروند لرستانی تا دوم بهمن ماه به ویروس کرونا مبتلا شدند و یک هزار و ۳۱۵ نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.
 
تا پایان هشتم بهمن ماه، تست کرونای ۶۳ هزار و ۷۱۲ نفر در استان مثبت و دو روز بدون فوتی کرونایی در استان طی هفته جاری بوده است. تاکنون یک هزار و ۳۲۱نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.
 
پنج شهرستان در وضعیت زرد
 
پنج شهرستان لرستان براساس اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا، همچنان در وضعیت زرد شیوع این ویروس هستند. رنگ بندی شهرستان های استان از جمعه دهم بهمن ماه ۱۳۹۹ طبق آخرین وضعیت لرستان اعلام شد و شهرستان های زرد لرستان شامل خرم آباد، ازنا، الیگودرز، دلفان و سلسله هستند.
 
بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تایید ستاد استانی مدیریت کرونا، شهرستان های بروجرد، کوهدشت، دورود، پلدختر، رومشکان و چگنی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.
 
زلزله در ازنا و دورود
 
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر قبل از ظهر امروز یکشنبه شهرستان ازنا در شرق لرستان را لرزاند. این زمین لرزه ساعت ۱۱ و ۳۳ دقیقه امروز یکشنبه پنجم بهمن ماه در عمق ۱٠ کیلومتری زمین رخ داده است.
 
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۴ ریشتر دقایقی قبل و اندکی پس از وقوع زمین لرزه ۴.۱ ریشتر روز پنجشنبه شهرستان دورود در شرق لرستان را لرزاند. زمین لرزه دوم ساعت ۱۱ و ۱۴ دقیقه امروز پنجشنبه نهم بهمن ماه در عمق ۱٠ کیلومتری زمین رخ داده است.
 
یک باب منزل مسکونی قدیمی بر اثر زلزله روز پنجشنبه در دورود تخریب شد.
 
رونمایی از پوستر دهه فجر
 
پوستر دهه فجر نیز در استان رونمایی شد. رونمایی از پوستر ایام الله دهه فجر با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انجام شد و به شکل گسترده در سطح استان توزیع می شود.
 
۲۵ برنامه فرهنگی و هنری همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این استان اجرا می‌شود که جشنواره فیلم فجر، جشنواره مد و لباس ایرانی و جشنواره آواها و نواها در سطح ملی اجرا می شود.
 
انتصابات در لرستان
 
سید موسی خادمی استاندار لرستان طی حکمی مجتبی بیرانوند را به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان کوهدشت منصوب کرد، مجتبی بیرانوند پیش از این فرماندار دورود بود و سابقه بخشداری مرکزی خرم آباد و رییس ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان را در پرونده کاری خود دارد. پیش از بیرانوند، مسئولیت فرمانداری شهرستان کوهدشت بر عهده ماشااله نعمتی بود که اکنون با حکم استاندار به عنوان سرپرست فرمانداری الیگودرز منصوب شده است.
 
سرهنگ علی امانی به عنوان فرمانده جدید انتظامی شهرستان پلدختر معرفی و از تلاش های ۳۳ ماهه سرهنگ همایون بخشی قدردانی شد. سرهنگ امانی دارای ۲۰ سال سابقه خدمت است که پیش از این جانشین فرمانده انتظامی شهرستان دورود را برعهده داشته است.
 
اجرای طرح نوروزی نظارت بر نحوه عرضه و قیمت کالاهای مورد نیاز مردم در واحدهای صنفی و تولیدی این استان آغاز شد، این طرح که از اول بهمن ماه آغاز شده و تا پایان فروردین ماه سال آینده نیز ادامه دارد ، بازرسان سازمان صمت بر تمام اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در روزهای پایانی سال نظارت می‌کنند.
 
سازمان صمت لرستان با هدف نظارت بیشتر بر بازار و کنترل قیمت‌ها به مدت سه ماه طرح نظارتی را اجرا می‌کند و به همین منظور بازرسان این سازمان بر نحوه تولید و عرضه در بازار کالاهای اساسی، موادغذایی و پوشاک و البسه نظارت خواهند کرد.
 
خرید ۲۳۱ تبلت برای دانش آموزان استثنایی
 
اعتبار خرید ۲۳۱ دستگاه تبلت برای دسترسی دانش‌آموزان استثنایی این استان به ابزار هوشمند آموزشی فراهم شده است. اکنون ۴۶۰ دانش‌آموز استثنایی در استان به تجهیزات هوشمند ارتباطی دسترسی ندارند. یکهزار و ۲۹۴ دانش آموز استثنایی عضو برنامه شاد بوده و ۳۲۵ نفر از این افراد به دلیل نداشتن گوشی هوشمند و تبلت از خدمات برنامه های شاد بی بهره هستند.
 
دعوت سه وزنه‌بردار لرستانی به اردوی تیم ملی
 
سه وزنه‌بردار لرستانی برای شرکت در مسابقات جهانی عربستان به اردوی آمادگی تیم ملی جوانان دعوت شدند. عبدالله بیرانوند در وزن ۷۳ کیلوگرم، حسین بیرانوند و مسعود ممیوند هر۲ در وزن ۹۶ کیلوگرم از دعوت شدگان لرستانی این اردو هستند. تیم ملی جوانان وزنه برداری کشور خود را برای مسابقات جهانی اردیبهشت سال آینده به میزبانی عربستان آماده می کند.
 
مسابقات دوصحرانوردی قهرمانی کشور روز جمعه دهم بهمن ماه در رده سنی نوجوانان و جوانان مردان با حضور ۲۰۰ نفر مربی و ورزشکار با عنوان یادواره ۶هزار و ۳۰۰ شهید لرستان و با حضور رییس این فدراسیون در محل ده پیر خرم آباد برگزار شد که در رده نوجوانان محمدعباس رضایی از چهارمحال و بختیاری، سعید اقبالی بختیاری از تهران و پوریا اسحاق نژاد از همدان به ترتیب اول تا سوم شدند.
 
همچنین در رده جوانان امیررضا ثمودی از آذربایجان شرقی، مهدی لقمانی و امیرمحمد سعیدی هر ۲ از همدان به ترتیب مقام های نخست تا سوم را کسب کردند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا  ، تاریخ انتشار: 11  بهمن  1399  ، کدخبر: 84203266، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین