پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۲۴۲
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
دولت امارات متحده عربی «انور قرقاش» را از سمت خود به عنوان وزیر مشاور دولت در امور خارجه این کشور برکنار کرد که این موضوع بین محافل مختلف این کشور و فعالان فضای مجازی در امارات سر وصدا به پا کرده است.
شعار سال : دولت امارات روز چهارشنبه قرقاش را از این پست که سیزده سال بود تصدی آن را برعهده داشت، کنار گذاشت و «شخبوط بن نهیان» سفیر سابق این کشور در عربستان را جانشین او کرد.

محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی در توییتی با اعلام این خبر نوشت: اصلاحاتی جزئی در کابینه وزارتی و وزارت امور خارجه با حضور شیخ محمد بن زاید ایجاد کردیم. براساس آن، شیخ شخبوط بن نهیان بن مبارک آل نهیان و خلیفه شاهین المرر به عنوان دو وزیر دولت، به کابینه اضافه شدند و انور قرقاش برای تصدی سمت مشاور سیاسی رئیس دولت و زکی نسبیه برای آغاز فعالیت به عنوان مشاور فرهنگی رئیس دولت، وزارت خارجه را ترک می‌کنند.

ابن راشد در توییت دیگری نوشت: همچنین رئیس دولت به انور بن محمد قرقاش یکی از مهمترین پیشگامان سیاست امارات و کسی که توانست تغییرات بزرگی در سیاست خارجی ما و روابطمان با کشور‌های جهان و منطقه ایجاد کند، مدال افتخار داد. دکتر انور از طریق پرونده‌های جدیدی در خدمت وطن خواهد بود و کشور با تلاش هایش قدرتمند باقی خواهد ماند.

اما چرا مقامات امارات متحده امارات، انور قرقاش را در شرایط فعلی کنار گذاشتند؟ در پاسخ به چنین سوالی باید سری به فضای مجازی در امارات بزنیم و واکنش‌های کاربران شبکه‌های مجازی در این کشور را به چینن تغییری ببینیم.

فعالان فضای مجازی در امارات، در واکنش به این عبارت محمد بن راشد که گفته بود «انور قرقاش تغییرات بزرگی در سیاست ما ایجا کرد»، هشتک قرقاش را راه اندازی کردند و به شمارش تغییراتی پرداختند که او در دوران تصدی مشاورت دولت در امور خارجه ایجاد کردو عنوان کردند که این تغییرات عبارتند بودند از: «سهم قرقاش در نابودی یمن و لیبی»، «تاثیر در محاصره قطر»، «همراهی با یونان و قبرس علیه ترکیه»، «حمایت از فرانسه علی رغم اهانت هایش به حضرت رسول اکرم (ص)»، و «موضع منفی نسبت به قضیه فلسطین».

فعالان اماراتی با تاکید بر اینکه نقش قرقاش در سیاست خارجی امارات به پایان رسیده است، از او به «مهره سوخته» در سیاست خارجی امارات تعبیر کرده اند و آورده اند که وی به مرحله‌ای رسیده بود که به دلیل جهش و تغییر وضعیت از یک موضع به موضع معکوس نمی‌توانست در این پست باقی بماند.

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه بین المللی شفقنا ، تاریخ انتشار 23 بهمن 99 ، کد خبر : fa.shafaqna.com ،1096551
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین