پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۸۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
رئیس بخش کمک‌های سازمان ملل متحد از کشور‌های حاشیه خلیج فارس خواست تا برای جلوگیری از قحطی گسترده در یمن اقدام کنند.
شعار سال: لوکاک رئیس بخش کمک‌های سازمان ملل متحد افزود: اگر سازمان ملل در کنفرانس اهداکنندگان مالی که روز دوشنبه از طریق وبینار برگزار می‌شود، پول مورد نیاز خود را بدست نیاورد ما شاهد بدترین قحطی در دهه‌های گذشته در جهان خواهیم بود.
وی گفت: سازمان ملل با کمک‌های مالی کشور‌های منطقه مانند امارات و کویت در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ از قحطی در یمن جلوگیری کرد.
وی افزود: آنچه در شرایط کنونی نگران کننده و متفاوت است کاهش قابل توجه پشتیبانی مالی در روند ارائه کمک به افراد فقیر می‌باشد که میلیون‌ها نفر را در مناطق مختلف جهان تحت تأثیر قرار داده است.
یمن در آستانه قحطی بی سابقه قرار گرفته است
لوکاک در مصاحبه با روزنامه نگاران در پیامی به کشور‌های حاشیه خلیج فارس گفت: نقش بسیار مهمی در اینجا در انتظار شماست تا مانند آنچه در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ انجام دادید، دوباره تکرار کنید تا ما را در جلوگیری از قحطی که ممکن است یمن را فرا بگیرد، کمک کند.
جنگ علیه یمن، فقیرترین کشور شبه جزیره عربستان سبب بروز بدترین بحران بشردوستانه جهان شده است به نحوی که دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که این کشور در آستانه قحطی بی سابقه قرار گرفته است.
عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
نهاد‌های وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بار‌ها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.
ترکیب بدترین بحران بشردوستانه جهان با بزرگ‌ترین بحران بهداشتی جهان یعنی کرونا سبب شده مرگ میلیون‌ها کودک یمنی بیش از هر زمان دیگری، چشم انداز غالب آینده یمن باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۴۲۴۳۰۵۶، https://www.irna.ir/
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
0
0
یمنی ها واقعا بیشتر از هر کشور دیگه ای در دنیا نیاز به مراقبت و کمک دارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین