پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۴۴۳
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹
نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است؛ شبکه‌های برون مرزی صداوسیما در زمینه معرفی مطلوب کشور در ابعاد بین‌المللی می‌توانند مؤثر واقع شود؛ هم از منظر فرهنگ‌سازی و هم معرفی ایران به عنوان یک قدرت جهانی و صلح‌طلب؛ این مهم نیازمند تقویت این رسانه از حیث محتوا و بودجه است.

شعار سال: شهریار حیدری، نائب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مهم‌ترین و اصلی‌ترین مأموریت شبکه‌های برون مرزی صداوسیما در کشور اظهار کرد: شبکه‌های برون مرزی امروز می‌توانند نقش راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.
 
این نماینده مجلس با بیان اینکه ایران صاحب تمدن و یک کشور مستقل و قدرتمند در منطقه است، اظهار کرد: ما دشمنان و مخالفان قدرتمندی همچون آمریکا و اسرائیل داریم. بنابراین باید با معرفی قدرت، صلابت، حقانیت، تاریخ و تمدن و فرهنگ، ابزارهایی را به خدمت گیریم و در این مسیر راهی جز بهره‌مندی از ظرفیت شبکه‌های برون مرزی نداریم.
 
نائب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه شبکه‌های برون مرزی نقش بسیار مؤثری در معرفی کشور به دنیا دارند، اضافه کرد: شبکه‌های برون مرزی صداوسیما همچون پرس تی وی، العالم و ... از هر جهت می‌توانند مؤثر باشند؛ هم از نظر فرهنگ‌سازی و هم از منظر معرفی کشور به عنوان یک قدرت جهانی و در عین حال صلح‌طلب.
 
این نماینده مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به دنبال این هستند تا چهره ایران در جهان را مخدوش کنند، ادامه داد: این کشورها می‌کوشند چهره تاریکی از ایران به دنیا مخابره کنند، لذا در این شرایط وجود شبکه‌های برون‌ مرزی رسانه ملی می‌تواند نقشه دشمنان را نقش بر آب کند.
 
نائب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه شبکه‌های برون ‌مرزی نقش کلیدی و محوری در نمایاندن ابعاد گوناگون دیپلماسی ج.ا.ا. در عرصه بین‌المللی دارند، گفت: از این رو پرداختن به این شبکه‌ها جای کار بیشتری دارد و باید بیش از پیش به شبکه‌های برون‌ مرزی رسانه ملی توجه و از آنها حمایت کرد.
 
این نماینده مجلس افزود: بسیاری از مسئولیت‌های برون مرزی را برعهده داشته‌ام و دنیای بیرون از مرزها را به خوبی می‌شناسم و با شناخت کامل به نقش شبکه‌های برون مرزی این رسانه‌ها را مهم ارزیابی می‌کنم. هر جا که توانستیم این شبکه‌ها را تقویت کنیم به همان میزان اثرگذار بودیم و هر جا که بی توجه بودیم به همان میزان ضعف داشتیم. در این حوزه برنامه‌ریزی ببیشتر و مؤثری شود و بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. البته جای قدردانی از تلاش‌های دست‌اندرکاران این رسانه‌ها برای تأثیرگذاری مطلوب باقی است.
 
این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا شبکه‌های برون ‌مرزی ابزارهای لازم را برای غلبه بر استکبار رسانه‌ای دشمن در اختیار دارند؟ بیان کرد: ابزارهای ما در این جنگ رسانه‌ای کافی نیست. در عین حال یک سری قدرت‌های بزرگ در مقابل ما هستند، بنابراین اگر می‌خواهیم مقایسه‌ای درباره ابزارهای رسانه‌ای دشمن و خود داشته باشیم، باید بگوییم این موارد اصلا قابل مقایسه نیست چرا که آنها ابزارهای بیشتری در اختیار دارند اما آنچه که باعث غلبه ما بر رسانه‌های خارجی می‌شود مبانی اعتقادی و ایثاری ماست. اگر بخواهیم به اهداف عالی خود در زمینه تأثیر بر مخاطبان خارجی دست یابیم، باید توجه ویژه و بهتری به شبکه‌های برون‌مرزی داشته باشیم.
 
این نماینده مجلس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ضرورت تقویت بودجه شبکه‌های برون مرزی با توجه به سرمایه‌گذاری سنگین دشمنان در ایجاد شبکه‌های معاند و ماهواره‌ای را چگونه می‌بینید؟ گفت: امروز بخش مهمی از کارکردهای حکومت، نظام و دولت با بهره‌گیری از رسانه‌ها صورت می‌پذیرد و رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند نقش محوری داشته باشند بنابراین اگر می‌خواهیم قدرت، ایدئولوژی، اصول فرهنگی و ارزشی ایران را به دنیا مخابره کنیم باید این موارد را از طریق رسانه‌ها به جهان منتقل کنیم. زمانی که رسانه‌های برون مرزی برای ما پایه ارتباطات رسانه‌ای با خارج از مرزهاست؛ باید مورد توجه باشد و از حیث محتوا و بودجه نیز تقویت شود.
 
این نماینده مجلس تأکید کرد: به واقع اعتباراتی که برای شبکه‌های برون‌ مرزی اختصاص داده می‌شود در قیاس با رسالتی که این شبکه‌ها برعهده دارند، بسیار کم است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند، گرچه در مجموع اعتبارات دولت قابل توجه نیست اما با این حال همین اعتبارات باید عادلانه و در عین حال با اولویت توزیع شود که یکی از اولویت‌های موجود تقویت بودجه شبکه‌های برون مرزی صداوسیماست.
 
حیدری افزود: مقوله استقلال بودجه‌ای شبکه‌های برون ‌مرزی صداوسیما از بدنه داخلی نیز از موارد حائز اهمیت است. با این حال تلاش می‌کنیم تا بودجه صداوسیما و در امتداد آن بودجه شبکه‌های برون مرزی سال آینده تقویت شود.
 
نائب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تأکید کرد: به واقع در شرایط موجود نیازمند تقویت شبکه‌های برون مرزی صداوسیما هستیم چرا که نقش مثبت آنها برای ما مشهود است و باید به هر نوع که می‌شود شبکه‌های برون مرزی را تقویت کنیم.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایکنا ، تاریخ انتشار:   24بهمن  1399  ، کدخبر:3953065 ، www.iqna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین