پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۶۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۷
خرید بلیط قطار از وبسایت‌ها نیازمند به کد ملی شد و گزینه خرید برای اتباع غیرفعال شده است. پس از خبر هفته گذشته که شارژ بلیط مترو نیازمند ورود کد ملی شده بود، حال خبرگزاری فارس در گزارشی از الزامی شدن ورود کد ملی برای خرید بلیط قطار خبر داده است. این مسئله خرید بلیط قطار برای مهاجران را دچار ممکن میکند.

شعار سال:معاون مسافری شرکت راه‌ آهن در این باره گفته است که این مسئله به دلیل سلامت مسافران قطار و کنترل نتیجه تست کرونا انجام شده است و اتباع می‌توانند از آژانس‌ها با استفاده از پاسپورت یا برگه تردد بلیط بخرند.
 
این چندمین مورد تبعیض علیه مهاجران به وسیله لزوم داشتن کدملی است. هفته پیش در بعضی شهرها گفته شد که خرید روغن به نرخ دولتی نیازمند کارت ملی است و اتباع گاه به ناچار خرید خود را به دوبرابر قیمت انجام می‌دهند. برخی گزارش‌ها از الزامی شدن ارائه کد ملی برای شارژ بلیط مترو حکایت دارد. از سوی دیگر، کارت‌های بانکی بسیاری از اتباع نیز به دلیل «نداشتن اطلاعات کافی» و نداشتن کد شهاب مسدود شد. گفته شد که این کار برای مبارزه با پولشویی انجام شده است. اتباع ایرانی برای اخذ کد شهاب، به کد ملی و اتباع غیر ایرانی به کد فراگیر نیاز دارند.
 
مهاجران ساکن ایران به شیوه‌های مختلفی تحت تبعیض گسترده قرار دارند، از جمله نداشتن حساب بانکی، محدودیت در انتخاب شغل، ممنوعیت حضور و تردد در بسیاری از شهرها، و ممنوعیت پیوند عضو از ایرانی‌ها.
 
در شرایط دشوار اقتصادی چنین عواملی منجر به فشار و به حاشیه‌ رفتن هرچه بیشتر گروه‌های تحت تبعیض می‌شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری میدان  ، تاریخ انتشار:  25 بهمن 1399  ، کدخبر:76705 ،www.meidaan.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
0
به راحتي داريم خاطره بدي از پناه اوردن به جمهوري اسلامي توسط مهاجرين به جا ميذاريم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین