پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۶۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
در حالیکه برای محکومیت رئیس جمهور سابق آمریکا به رای ۶٧ سناتور نیاز بود در جلسه بامداد امروزِ سنا تنها ۵٧ نفر به استیضاح او رای مثبت دادند.
شعار سال : مجلس سنای آمریکا موافقت خود را با ادامه دادگاه محاکمه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور، بدون حضور شاهدان اعلام کرد.

ساعاتی پیش مجلس سنای آمریکا رأیی صادر کرد که به موجب آن اجازه حضور شاهدان در در جلسه محاکمه‌ ترامپ را صادر شد.

اما به‌دلیل مخالفت‌هایی از هر دو حزب اصلی آمریکا و درخواست‌های مکرر برخی از مقامات برای حضور شاهدان مختلف، در نهایت سنای آمریکا موافق کرد تا این جلسه بدون حضور شاهدان انجام شده و نتیجه نهایی اعلام شود.

چنانچه شاهدان در دادگاه حاضر می‌شدند روند دادگاه با تاخیر مواجه می‌شد.

نشست محاکمه دونالد ترامپ در حالی امروز از سر گرفته شد که منابع خبری آمریکا اعلام کردند که ممکن است امشب، استیضاح ترامپ به رأی گذاشته شود. در غیر این صورت، روز دوشنبه تکلیف رئیس‌جمهور سابق مشخص خواهد شد.

«میچ مک‌کانل» سناتور سرشناس جمهوری‌خواه، نیز تاکید کرده است که به تبرئه ترامپ در جلسه محاکمه، رأی مثبت می‌دهد.

پس از اعلام این تصمیمِ مک کانل از سوی دو منبع که نخواستند نامشان فاش شود، کاربران در شبکه‌های اجتماعی انتقادات تند و تیزی علیه این سناتور آمریکایی داشته و مخالفت خود با این تصمیم او را ابراز کردند.

۵۵ سناتور آمریکایی به بررسی بیشتر ادعا‌های مربوط به مکالمه تلفنی مک‌کارتی سناتور جمهوری خواه و دونالد ترامپ رأی مثبت دادند.

پیش از این خبر رسید که این سناتور آمریکایی در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور سابق و پیش از حمله به ساختمان کنگره، از او خواسته تا مانع هواداران خود شود. اما ترامپ به این درخواست اعتنایی نکرده است.

ترامپ تبرئه شد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جریان پنجمین روز بررسی دومین استیضاحش و با رأی‌گیری سناتورهای مجلس سنای این کشور از اتهامات وارده تبرئه شد.

پس از برگزاری جلسه سنا درباره موضوع استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پیرامون یورش حامیان وی به کنگره آمریکا در نهایت با رای گیری علنی در این جلسه، ترامپ با ۵۷ رای به مجرم بودن و ۴۳ رای بیگناه بودن، مجرم شناخته نشد.

برای محکومیت ترامپ به ۶٧ رأی سناتور‌ها نیاز بود، که تنها ۵٧ نفر از دموکرات‌ها و ٧ سناتور جمهوری‌خواه علیه ترامپ رأی دادند.

در ادامه این تصمیم دادگاه سنا، دونالد ترامپ و همچنین بسیاری از سناتورهای ارشد نسبت به تبرئه رئیس جمهور سابق واکنش نشان دادند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به رای مجلس سنا و تبرئه شدن از دومین استیضاح خود نوشت: جنبش ملی ما؛ «آمریکا را دوباره با عظمت کنیم» تازه آغاز شده است.

وی ادامه داد: در ابتدا از گروه وکلای متعهد خود و افراد دیگری که بصورت مداوم و بدون خستگی برای برقراری عدالت و دفاع از حقیقت تلاش کردند و همچنین از همه اعضای کنگره و سناتور‌هایی که با افتخار برای دفاع از قانون اساسی کشور که همه ما نیز به آن احترام می‌گذاریم و از سوی دیگر برای دفاع از اصول حقوقی مقدسی که در قلب ملت ما جای دارد، به پا خاستند، تشکر می‌کنم.

ترامپ در ادامه از حزب دموکرات نیز انتقاد کرد و گفت: این موضوع بسیار ناراحت کننده است که یک حزب سیاسی در کشور ما بمنظور انتقام جویی از افرادی که مخالف آن‌ها هستند، از عدالت بعنوان یک ابزار استفاده کرده و سبب بدنام کردن مُر قانون و نحوه اجرای آن شوند.

وی دومین دادگاه استیضاح خود را نوعی پیگرد متوهمانه در تاریخ آمریکا توصیف کرد و گفت: هیچکدام از روسای جمهور چنین چیزی را تجربه نکرده اند و این موضوع از آنجا نشات می‌گیرد که مخالفان قصد دارد ۷۵ میلیون رای را نادیده بگیرند.

ترامپ در ادامه تاکید کرد: طی ماه‌های آینده چیز‌های زیادی برای به اشتراک گذاشتن با شما دارم، ما کار‌های بسیار زیادی را پیش رو داریم و به زودی با دیدگاهی برای ساختن آینده‌ای روشن و بدون محدودیت برای آمریکا، دست به کار می‌شویم.

رئیس جمهوری خواهان سنای آمریکا: ترامپ با وجود تبرئه شدن، همچنان گناهکار است

میچ مک کانل، رئیس جمهوری خواهان در سنای آمریکا نیز اظهار کرد: اگرچه دونالد ترامپ تبرئه شد اما او همچنان مسئول حمله به ساختمان کنگره و گناهکار است.

رهبر اکثریت دموکرات سنای آمریکا: تبرئه ترامپ، یک توهین بود

چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنای آمریکا، تبرئه ترامپ را توهین به نسل وطن پرست آمریکایی دانست.

تیم استیضاح‌کننده ترامپ: رئیس جمهور سابق قانون اساسی را نقض کرده است

تیم استیضاح‌کننده دونالد ترامپ در نشست خبری خود با بیان اینکه مدارک غیرقابل انکاری از دخالت رئیس جمهور سابق در تحریک حمله به ساختمان کنگره وجود دارد، تاکید کردند: ما از خانه خود دفاع کردیم.

آن‌ها افزود: ترامپ قانون اساسی را نقض کرده است و ما از قانون اساسی دفاع کردیم.

جیمی راسکین یکی از اعضای ارشد تیم استیضاح ترامپ، از دفاع میچ مک‌کانل، رئیس جمهوری‌خواهان سنا از ترامپ در جلسه استیضاح، انتقاد کرد و گفت: ما با قاطعیت حقایق در این پرونده را به اثبات رساندیم، اما در مقابل مک‌کانل آن‌ها را پنهان کرد.

وی ادامه داد: ۴۳ سناتور سنا با رأی منفی خود به استیضاح ترامپ که هرچقدر دلیل و مدرک ارائه کنید، باز هم فرقی نمی‌کند و نتیجه‌ای ندارد.

راسکین افزود: آن‌ها بر این امر اعتقاد نداشتند که ترامپ در حوزه صلاحیت سنا قرار دارد.

پلوسی: جمهوری خواهانی که به تبرئه ترامپ رای دادند، بزدلانی هستند که قانون اساسی را نادیده گرفته‌اند

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با بیان اینکه، آنچه امروز در مجلس سنا دیدیم گروهی بزدل و ترسو از جمهوری خواهان بود، افزود: جمهوری خواهانی که رای به عدم محکومیت ترامپ در مجلس سنا دادند، قانون اساسی، کشور و مردم آمریکا را نادیده گرفته اند.

وی ادامه داد: دروغ‌های ترامپ درباره تقلب در نتایج انتخابات، مهاجمان را برای حمله به ساختمان کنگره تحریک کرد.

پلوسی همچنین گفت: عدالت در مجلس سنا برای موضوع استیضاح دونالد ترامپ محقق نشد و در این راستا هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه مقصرند.

بن کاردین: ترامپ بزرگترین خیانت کار به قانون اساسی است

بن کاردین، سناتور دموکرات ایالت مریلند پس از تبرئه ترامپ در سنای آمریکا گفت ترامپ بزرگترین خیانت را به قانون اساسی آمریکا انجام داد.

کاردین گفت: من از این فرصت استفاده می‌کنم و علت رای خود به محکومیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا را اعلام می‌کنم. مفاد استیضاح را مجلس نمایندگان آمریکا ارائه کرد. براساس آن، ترامپ عامل تحریک در حمله به کنگره است. ترامپ در سراسر دوران ریاست جمهوری خود سوگند خود را برای حفاظت از قانون اساسی آمریکا نقض کرد.

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 25 بهمن 99 ، کد خبر :yjc.ir ، 7664528   
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
0
شكي در گناهكار بودن ترامپ نيست ولي هيچ وقت يك گناه كار راي به گناه كار بودن كسي كه منافعش رو تامين ميكرده نميده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین