پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۷۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
صنعت کانتینری جهان از سال ۱۹۵۶ با معرفی ایده‌های "مالکوم مک لین" برای اولین بار در جهان در مقیاس بسیار کوچک آغاز به کار کرد و در حال حاضر به ماراتنی برای ساختن غول پیکر‌ترین و کارآمدترین کشتی‌های سازگار با محیط زیست تبدیل شده است.
شعار سال: این کشتی‌ها با جابه‌جایی کانتینر‌های بزرگ می‌توانند به جای ده‌ها کشتی کوچک و متوسط کالا‌هایی را از نقطه‌ای دور به نقطۀ دیگر جهان حمل کنند و به راحتی می‌توانند با کشتی‌های غول‌پیکر فله بر و تانکر‌های نفتی رقابت کنند.

وبسایت marineinsight به معرفی ۱۰ کشتی بزرگ کانتینری در سال ۲۰۲۱ پرداخته است.

۱- HMM Algeciras
بزرگترین کشتی کانتینر‌ی جهان با ظرفیت ۲۴ هزار TEU یکی از دوازده کشتی با ظرفیت ۲۴ هزار TEU سازگار با محیط زیست است. این کشتی ۳۹۹.۹ متر طول و ۳۳.۲ متر ارتفاع دارد که توسط شرکت کره‌ای Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering ساخته شده است که به سیستم اسکرابر برای سازگاری با قانون IMO ۲۰۲۰ مجهز است و با بهینه‌سازی انرژی کمترین آلودگی محیط زیستی را دارد.
 
از ده غول کانتینری جهان چه می‌دانیم؟

۲- HMM Oslo
خواهر خوانده بزرگترین کشتی کانتینری جهان HMM Algeciras و HMM کپنهاگ است که توسط صنایع سنگین سامسونگ ساخته شده و اولین سفر خود را همراه با کشتی خواهر خوانده خود در سال ۲۰۲۰ انجام داد. این کشتی ۴۰۰ متر طول و ۶۱.۵۰ متر عرض و ۱۶.۵۰ متر سطح آبخور دارد.
 
از ده غول کانتینری جهان چه می‌دانیم؟

۳-MSC Gulsun
MSC Gulsun سومین کشتی بزرگ کانتینری در جهان است که ۲۳ هزار و ۷۵۶ TEU ظرفیت دارد. طول کشتی ۴۰۰ متر و عرض آن ۶۲ متر است که توسط صنایع سنگین سامسونگ ساخته شده است.
 
از ده غول کانتینری جهان چه می‌دانیم؟

۴- MSC Mina
متعلق به کلاس کشتی‌های کانتینری Gulsun با ظرفیت حمل ۲۳ هزار و ۶۵۶ TEU است که توسط شرکت کشتی‌سازی و مهندسی دریایی Daewoo با طول حدود ۴۰۰ متر و عرض ۶۱ متر تولید شده است.
 
از ده غول کانتینری جهان چه می‌دانیم؟

۵- CMA CGM Jacques Saadé
یکی از بزرگترین کانتینر‌های جهان است که از گاز طبیعی مایع (LNG) استفاده می‌کند. ظرفیت این کشتی ۲۳ هزار TEU و طول آن ۴۰۰ متر با عرض ۶۱ متر است.
 
از ده غول کانتینری جهان چه می‌دانیم؟

۶- OOCL Hong Kong
این کشتی ۲۱ هزار و ۴۱۳ TEU ظرفیت حمل دارد و توسط صنایع سنگین سامسونگ ساخته شده است. این کشتی با طول ۳۹۹.۸۷ متر و عرض ۵۸.۸ متر از سال ۲۰۱۷ تا کنون تحت پرچم هنگ کنگ فعالیت می‌کند.
 
از ده غول کانتینری جهان چه می‌دانیم؟

۷- COSCO Shipping Universe
این کشتی غول پیکر با ظرفیت حمل ۲۱ هزار و ۲۳۷ TEU بزرگترین کشتی باری متعلق به چین است که با طول ۴۰۰ متر و عرض ۵۸.۶ متر در سال ۲۰۱۸ توسط شرکت کشتی سازی دولتی چین (CSSC) ساخته شده است.
 
از ده غول کانتینری جهان چه می‌دانیم؟

۸- CMA CGM Antoine De Saint Exupery
این کشتی به نام نویسنده و هوانورد فرانسوی آنتوان دو سنت اگزوپری توسط صنایع سنگین هانجین ساخته شد‌ه است که دارای ظرفیت ۲۰۹ هزار و ۵۴ TEU می‌باشد و با ۴۰۰ متر طول و ۵۹ متر عرض تحت پرچم فرانسه فعالیت می‌کند.

این کشتی سازگار با محیط زیست و دارای موتور نسل جدید است. صرفه‌جویی در مصرف روغن و کاهش انتشار کربن و دارا بودن فیلتر‌ها و لامپ‌های UV برای تصفیۀ آب توازن از ویژگی‌های آن است.
 
از ده غول کانتینری جهان چه می‌دانیم؟

۹- Madrid Maersk
کشتی در میان یازده کانتینر بزرگ جهان جای دارد که توسط شرکت مهندسی دریایی دِوو با ظرفیت ۲۰۵ هزار و ۶۸ TEU ساخته شده است. طول آن ۳۹۹ متر و عرض آن ۵۸.۸ متر است.
 
از ده غول کانتینری جهان چه می‌دانیم؟

۱۰- Ever Golden
کشتی باری غول‌پیکر با طول ۴۰۰ متر و عرض ۵۸.۸ متر، که طول آن از چهار زمین فوتبال بیشتر است و در سال ۲۰۱۸ توسط کشتی سازی Imabari ساخته شده است. در حال حاضر این کشتی به EVERGREEN تایوان تعلق دارد.
 
از ده غول کانتینری جهان چه می‌دانیم؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مانا، تاریخ انتشار: ۲۶بهمن ۱۳۹۹، کدخبر: mana.ir، ۸۹۱۱۳
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
0
0
ايران هم بايد كم كم با نيروي دريايي سپاه و قرار گاه خاتم به اين عرصه پا بذاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین