پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۶۶۷
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
مردم می‌دانند فقط اصلاح طلبان هستند می‌توانند برای مشکلات کشور یک راه‌حلی پیدا کنند و همواره دلسوز مردم بوده‌اند.
شعار سال: زهرا نژاد بهرام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران در اظهاراتی بامزه گفته است که اصلاح طلبان به خاطر حمایت از روحانی پشیمان نیستند، ولی قرار هم نیست که مشکلات روحانی گردن حامیان او بیفتد! وی در عین حال اصلاح طلبان مورد اعتماد جامعه و پیروز انتخابات بعدی معرفی کرده است.

اظهارات این عضو شورای شهر تهران که در این روز‌ها باید پاسخگوی ناکارآمدی اصلاح طلبان در تهران باشد در نوع خود به خوبی نشان دهنده چارچوب فکری جریان اصلاحات است. جریانی که فقط کسب قدرت را هدف خود قرار میدهد و دلیلی هم برای پاسخگویی به مردم نمی‌بیند. از سوی دیگر طلبکارانه منتظر است تا مردم بار دیگر فریب بخورند و به آن‌ها رای دهند. به عبارت خودمانی تر، منظور واقعی اصلاح طلبان در خارج از ادبیات رسمی اینگونه است: «همینه که هست، حمایت کردیم جواب هم نمیدیم، دفعه بعد هم باید به ما رای بدین»!

بخش‌هایی از اظهارات نژادبهرام را در ادامه خواهید خواند:

*معمولا اقبال مردم هم به اصلاح طلبان برای انتخابات خوب بوده است و مردم در سال‌های اخیر به اصلاح طلبان اعتماد کردند. یکی از ظرفیت‌ها و سرمایه‌هایی که اصلاح طلبان دارند، همین موضوع اعتماد جامعه به اصلاح طلبان است و مردم می‌دانند فقط اصلاح طلبان هستند می‌توانند برای مشکلات کشور یک راه‌حلی پیدا کنند و همواره دلسوز مردم بوده‌اند.

*اینکه اصولگرایان برای انتخابات ۱۴۰۰ چقدر شانس دارند، بستگی روز‌های آینده دارد، اما مساله مهم آن است که اصلاح طلبان توانسته‌اند با یک نهاد اجماع ساز یک گام به جلو بردارند. اما با وجود تمام فشار‌هایی که بر روی جبهه اصلاح طلبان در سال‌های اخیر وجود داشته است، اصلاح طلبان در انتخابات‌های گذشته به پیروزی رسیدند. می‌توانیم بگوییم که اصولگرایان نسبت به اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا‌های مشخص‌تری دارند،

*ما مطمئن هستیم که اصلاح طلبان با توجه به رویکرد اجماع گرایانه که دارند در انتخابات سال آینده پیروز خواهند شد و شانس آن‌ها برای پیروزی در انتخابات بسیار بالا خواهد بود.

*اصلاح طلبان از دولت روحانی برای انتخابات ۱۴۰۰ حمایت کردند و دولت روحانی هم پیروزی در انتخابات را مدیون اصلاح طلبان می‌باشد، اما یک اتفاق ناگواری در دولت دوم روحانی به وجود آمد و اصلاح طلبان در دولت دوم روحانی بسیار منفور شدند.

*این به این معنی نیست که وقتی یک فردی در انتخابات مورد حمایت گروه‌های سیاسی قرار می‌گیرد، تمام اشتباهات رئیس جمهور را بر گردن حامیان آن بیندازیم. اصلاح طلبان همواره انتقاد‌هایی را نسبت به روحانی و عملکرد ایشان در دوره دوم ریاست جمهوری‌اش داشته‌اند.

*باید واقعیت‌ها را بپذیریم که دولت روحانی هم در ۴ سال دوم خود با اتفاقات عجیبی روبه‌رو شد. تحریم‌های گسترده ایالات متحده آمریکا، خروج از برجام و مانع ایجاد کردن در اجرای برجام همه این مسائل باعث شد تا دولت روحانی دچار یک آشفتگی شود.

*در دولت دوم روحانی اتفاقی نبود که در جلوی پای این روحانی رخ ندهد. روحانی با چالش‌های جدی از طرف گروه‌های خاص روبرو شد و دچار یک سری آشفتگی در عملکرد خود شد. ورود بیماری کرونا و اتفاقات غیرطبیعی که در ۴ سال دوم روحانی رخ داد، دولت روحانی را با چالش‌های جدی روبرو کرد.

*ما اصلاح طلبان از دولت روحانی بابت عملکردش نقد می‌کنیم، اما این به این معنا نیست که از حمایت‌های خود از دولت روحانی عقب نشینی کنیم.

*در صورتی اصلاح طلبان در انتخابات به پیروزی می‌رسند که مردم در انتخابات سال آینده مشارکت بالایی داشته باشند و دولت روحانی هم باید بتواند در این چند ماه باقی مانده تا انتخابات ۱۴۰۰ کمی از دغدغه‌ها مردم را کم کند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از جهان نیوز، تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۹، کدخبر: jahannews.com، ۷۵۵۲۲۵
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین