پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۶۴۰
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
نیک اقبالی گفت: علی رغم این اقدامات در بازدید میدانی مشاهده شد که اکثر ساختمان‌هایی که در ۳۰ سال اخیر با نظارت نظام مهندسی و رعایت آئین نامه‌ها احداث شده اند در جریان زلزله اخیر آسیب دیده اند.
شعار سال : پژمان نیک‌‌اقبالی، مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه قبلا در سال ١٣٦٨ زلزله‌ای به قدرت ٥/۶ ریشتر در شهر سی‌سخت به وقوع پیوست که آسیب‌های فراوانی در سطح این شهر به دنبال داشت، گفت: پس از این زلزله موضوع مقاوم‌سازی ساختمان‌ها با رعایت آئین‌نامه‌های مرسوم در کشور و با نظارت سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان استان با جدیت پیگیری و اجرایی شد.

وی افزود: علی رغم این اقدامات در بازدید میدانی مشاهده شد که اکثر ساختمان‌هایی که در ۳۰ سال اخیر با نظارت نظام‌‌مهندسی و رعایت آئین‌‌نامه‌‌‌ها احداث شده‌‌‌اند در جریان زلزله اخیر آسیب دیده‌‌اند.

وی ادامه داد: به این منظور و با دستور وزیر راه و شهرسازی مقرر شد کمیته ویژه‌ای با محوریت مرکز تحقیقات راه، ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی تشکیل شود و ضمن آسیب‌شناسی به بررسی دلایل عدم مقاومت ساختمان‌های مهندسی‌‌ساز بپردازد تا نسبت به ارائه الگوی مسکن، مصالح و سازه متناسب با شرایط زمین‌‌‌ساختی محل و قدرت تخریبی گسل‌ها قبل از شروع عملیات نوسازی و بهسازی اقدام شود.


شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی صبح زاگرس  ، تاریخ انتشار 10 اسفند 99 ، کد خبر : 181441 ، sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین