پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۱۳۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
معاون امور صنایع وزیر صمت گفت:برای تامین مواد اولیه محصولات سلولزی مانند خمیر الیاف بلند امکان داخلی سازی وجود ندارد.

شعار سال: مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزیر صمت،  درباره مشکلات تولید در صنایع سلولزی و داخلی سازی در این حوزه گفت: در بخش تولید محصولات سلولزی چند مشکل وجود دارد. خمیر ویرجین و الیاف‌های بلند و کوتاه که در این صنعت مصرف می‌شوند، وارداتی هستند و به مقاطع چوبی احتیاج دارند و فقط چند کشور در دنیا تولید می‌شوند.

او بیان کرد: در حوزه بازیافت وابستگی بسیار کمی داریم و مجموعه‌های داخلی خمیر‌های مختلف محصولات سلولزی را تولید می‌کنند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اقلام بهداشتی سلولزی مانند دستمال کاغذی امروز به صادر کننده تبدیل شده‌ایم. ماده اولیه این محصول که خمیر است از طریق واردات واردات تامین می‌شود.

نیارکی تصریح کرد: در پوشک وابستگی بیشتری داریم و همین موضوع باعث شده تا با کمک چند واحد پیشتاز با تعریف پروژه به کاهش وابستگی در این محصول بپردازیم، اما در برخی موارد مثل خمیر الیاف بلند امکان داخلی سازی وجود ندارد.

معاون امور صنایع وزیر صمت درباره تامین مواد اولیه محصولات سلولزی بیان کرد: با توجه به اظهار نگرانی تولیدکنندگان صنایع سلولز، سیستم توزیع مواد اولیه با همکاری سازمان حمایت مورد رصد قرار گرفته است و تولیدکنندگان تیشو باید میزان تولید و توزیع خود را به سازمان‌های صمت استانی و سازمان حمایت اعلام کنند. با بررسی‌های مستمر میزان توزیع این محصول از هرگونه سوء استفاده جلوگیری خواهد شد و تولیدکنندگان می‌توانند بدون نگرانی مواد اولیه خود را تامین کنند.

او با اشاره به اهمیت همکاری تولیدکنندگان تیشو با صنایع بالادستی بیان کرد: قیمت گذاری مناسب محصولات سلولزی به ویژه تیشو و عرضه مستمر این مواد اولیه به واحد‌های تولیدکننده محصولات سلولزی از جمله مهمترین دغدغه صنعتگران این بخش است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۱۵ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر:۷۶۷۲۰۶۸، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
0
صنايع سلولزي در ايران ميتونست به نهايت خودكفايي برسه اما نميذارن يه عده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین