پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۱۵۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳
استاندار خوزستان، از قرنطینه این استان به دلیل شیوع بالای کرونا در آن خبر داد.
شعار سال: قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان گفت: ورود پلاک‌های غیربومی و خروج پلاک‌های بومی از استان خوزستان ممنوع و ورود به شهر‌های قرمز و خروج از شهر‌های قرمز به صورت درون‌استانی ممنوع است.

همچنین در خبری آمده است: فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره مقررات منع تردد به استان خوزستان گفت: با توجه به افزایش بیماری در استان خوزستان محدودیت‌های بیشتری برای این استان در نظر گرفته شد البته کامیون‌های حامل سوخت و مواد فاسد‌شدنی شامل حال این ممنوعیت‌ها نمی‌شوند. این محدودیت‌ها برای مسافران و خودرو‌های سواری است و براساس ستاد ملی مقابله با کرونا سفر به استان خوزستان ممنوع است.
 
به ازای هر ۱۰۰ مبتلا ۱۱۰ بیمار ایجاد می‌شود

وی با اشاره به اینکه در ابتدا شادگان و پس از آن در کارون و آبادان بیماری شدت یافت، ادامه داد: پس از آن شاهد روند افزایش بیماری در اهواز بودیم. براساس بررسی‌هایی که انجام شد از هر ۱۰۰ مبتلا ۱۵۹ نفر بیمار داشتیم از همین‌رو محدودیت‌ها تشدید شد و این روند به ۱.۳۴ رسید و در هفته گذشته نیز بعد از تشدید محدودیت‌ها این عدد به ۱.۲۳ رسید و امروز به ۱.۱۱ رسیده است یعنی به ازای هر ۱۰۰ مبتلا ۱۱۰ بیمار ایجاد می‌شود. این محدودیت‌ها برای این است که این عدد یک را به کمتر از یک برسانیم تا به ازای هر ۱۰۰ بیمار کمتر از ۱۰۰ بیمار مبتلا داشته باشیم.

وی درباره برگزاری برخی مراسم‌ها با حضور جمعیت بسیار در این استان تصریح کرد: استان خوزستان دارای بافت قومی و طایفه‌ای است که مراسم عزا و عروسی با جمعیت زیاد برگزار می‌کنند از زمانی که کرونا شایع شده است این تجمعات کمتر شده‌اند، اما آذرماه و دی ماه که وضعیت در این استان آبی شده بود مردم سهل‌انگاری داشتند و رعایت پروتکل‌ها به نحو احسن انجام نشد و در حالی که قرار بود تالار‌ها با سی درصد ظرفیت فعالیت کنند، اما در این زمینه کم‌کاری شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز خاطرنشان کرد: قرار است با جدیت بیشتری فرمانداران و بخشداران از بروز این تجمعات خودداری کنند. همکاری مردم بیشتر شده و ما امیدواریم محدودیت‌ها نتیجه دهد. اگر محدودیت‌ها ادامه پیدا کند امیدواریم ظرف ده روز آینده این روند نزولی شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از الف، تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۳۹۹۱۲۱۶۱۱۰، www.alef.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
0
0
بايد زودتر از اين ها قرنطينه ميشد واقعا نه كه الان به مرز بحران رسيده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین