پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۲۱۴
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱
کتابخانه مرکزی یزد، ۲۳ سال پیش درست وسط بافت جهانی این شهر ساخته شد. جایی که حداکثر ارتفاع بنا‌های آن ۸ متر است و بنای این ساختمان بلندمرتبه با وجود کاهش چهار متری ارتفاع طبق توافق سال‌های قبل حالا به ۱۴متر رسیده است. ساخت این کتابخانه که حالا به بهره برداری رسید، مخالفت دوستداران میراث فرهنگی را به دنبال داشت چرا که یک تنه خط آسمان بافت جهانی یزد را خدشه دار کرده است.

شعار سال: رویا پردازی برای ساخت دروازه ای برای یزد جهانی ۲۵ سال پروژه کتابخانه مرکزی را متوقف کرد چراکه از موانع جدی در ثبت این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو بود

کتابخانه مرکزی یزد، ۲۳ سال پیش درست وسط بافت جهانی این شهر ساخته شد. جایی که حداکثر ارتفاع بناهای آن  ۸ متر است و بنای این ساختمان بلندمرتبه با وجود کاهش چهار متری ارتفاع طبق توافق سالهای قبل حالا به ۱۴متر رسیده است.

ساخت این کتابخانه که حالا به بهره برداری رسید، مخالفت دوستداران میراث فرهنگی را به دنبال داشت چرا که یک تنه خط آسمان بافت جهانی یزد را خدشه دار کرده است.

یزد چهار بافت گوناگون دارد، عرصه ثبت جهانی، محدوده ثبت جهانی، عرصه ثبت ملی، محدوده ثبت ملی که هیچ یک از اینها ضوابط ویژه ای برای ساخت‌وساز ندارند و کاملا براساس سلیقه شورای فنی میراث فرهنگی و گاه بر اساس منافع شخصی اعمال می شود.

 

پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از اسکان نیوز

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین