پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۷۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
رییس پلیس فتا تهران بزرگ از برخورد با فروشندگان دارو در فضای مجازی خبر داد و گفت: در هفته گذشته طی دو عملیات مجزا بیش از ۷۰ قلم انواع دارو‌های کمیاب از دو انبار بزرگ کشف و ضبط شده است.
شعار سال: "سرهنگ داوود معظمی گودرزی" رییس پلیس فتای پایتخت درباره خرید و فروش دارو در فضای مجازی گفت: هر گونه خرید و فروش دارو در فضای مجازی ممنوع است و هر موضوعی که مرتبط با سلامت مردم است، خط قرمز پلیس است و افرادی را که در این حوزه فعالیت می‌کنند، منطبق با قانون پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا نیز در هفته گذشته طی دو عملیات مجزا دو انبار دارو کشف شده است و بیش از ۷۰ قلم انواع دارو‌های کمیاب، نایاب، تاریخ گذشته، دارو‌های انسولین و دارو‌های مرتبط با کرونا، اعصاب و روان، سقط جنین و دارو‌های سرطانی کشف کرده ایم. در این راستا نیز ۴ نفر متهم دستگیر شده‌اند و اقدامات ما کماکان در این خصوص ادامه دارد.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ تاکید کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم که به هیچ عنوان دارو‌های مورد نیاز خود را در فضای مجازی جستجو و تهیه نکنند و حتما دارو را از مبادی رسمی که مورد تایید وزارت بهداشت است، تهیه کنند چراکه ممکن است سلامت‌شان در معرض خطر قرار بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خرید و فروش واکسن کرونا در فضای مجازی نیز دیده شده است، تصریح کرد: خرید و فروش واکسن کرونا در فضای مجازی موردی مشاهده نشده است، اما دارو‌های کمیاب مرتبط با کرونا مانند رمدسیور و فاویپیراویر در این فضا خرید و فروش می‌شده است.

به گفته سرهنگ گودرزی تعدادی از این دارو‌ها نیز تاریخ گذشته بوده و استفاده از این دارو‌ها نه تنها سودی ندارد، بلکه سلامت مردم را به مخاطره می‌انداخته است.

وی در پاسخ به این سوال که وزارت بهداشت درخواست برخورد با فروشندگان قرص‌های سقط جنین در فضای مجازی را داشته است آیا در این زمینه اقدام خاصی صورت می‌گیرد، گفت: ما با نوع دارو کاری نداریم، نگاه ما این است که هر گونه خرید و فروش دارو در فضای مجازی ممنوع است ولو اینکه یک قرص آسپرین باشد و کسی اجازه فروش دارو در فضای مجازی را ندارد و پلیس فتا منطبق با وظایف خود ورود پیدا کرده و موضوعات مرتبط با فروش دارو را پیگیری می‌کند.

رییس پلیس فتا پایتخت در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره خرید و فروش نوزاد در فضای مجازی گفت: مواردی در این زمینه در ماه‌های پیش مشاهده شد که برخورد با این افراد سریعا در دستور کار پلیس قرار گرفت و متهمان به سرعت شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: غالب این افراد کسانی هستند که صرفا با انگیزه کلاهبرداری اقدام به چنین کاری می‌کنند و چندین نفر از این افراد نیز پیش از این توسط پلیس نیز دستگیر شده بودند.

وی همچنین درباره تبلیغات نامتعارف در برخی از سایت‌های خرید و فروش گفت: ما توضیحات لازم را به مسئولان این سایت‌ها داده‌ایم و قطعا اگر موارد ممنوع باشد از روی سایت حذف می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 22 اسفند 1399، کد خبر: 4959563،  www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
0
0
در زمينه دارو بايد قبول كنيم كه به شدت كم گذاشتيم كه وضع به اين حد رسيده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین