پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۰۳۴
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱
هفته گذشته ابتدا سرلشکر سلامی در حکمی سردار هوشی سادات را به عنوان فرمانده قرارگاه خاتم منصوب کرد و سردار محمد را کنار گذاشت. دو ساعت پس از رسانه‌ای شدن حکم، متن استعفای سعید محمد منتشر شد.
شعار سال: فرمانده پیشین قرارگاه خاتم اظهارات برخی چهره‌های سیاسی مبنی بر عزل او از فرماندهی قرارگاه خاتم را تکذیب کرد.

سردار سعید محمد، کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰، سخنان حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه را مبنی براینکه سعید محمد بدلیل تخلفات متعدد برکنارشده است، را کذب خواند و گفت: "همانگونه که قبلا اعلام شده بدلیل حضور در انتخابات ریاست جمهوری و پرهیز از هرگونه شائبه‌ای از فرماندهی قرارگاه خاتم استعفا کردم و این استعفا مورد پذیرش فرمانده کل سپاه قرار گرفت. "

او تاکید کرد: "هیچ تخلفی هم از سوی من صورت نگرفته است. "

روز گذشته حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه گفته بود: «ایشان اصلا در فضای اصولگرایان مطرح نیست، فقط در فضای مجازی مطرح است و روی ایشان کار شده و کنار رفتن ایشان از فرماندهی قرارگاه خاتم هم به دلیل انتخابات نبوده و خود ایشان هم تخلفاتی داشته که قطعا این مساله امتیازی منفی در بررسی صلاحیت ایشان خواهد بود.»

هفته گذشته ابتدا سرلشکر سلامی در حکمی سردار هوشی سادات را به عنوان فرمانده قرارگاه خاتم منصوب کرد و سردار محمد را کنار گذاشت. دو ساعت پس از رسانه‌ای شدن حکم، متن استعفای سعید محمد منتشر شد.

در این استعفا او تاکید کرده بود برای حضور در فضای انتخاباتی از فرماندهی قرارگاه کنار می‌رود اما، با توجه به انتشار دیرهنگام خبر استعفا این شائبه تقویت شد که او برکنار شده است.

سعید محمد به عنوان یک چهره جوان و کمتر شناخته شده از ۱۵ مهرماه سال ۱۳۹۷ و با حکم سرلشگر جعفری فرمانده پیشین سپاه پاسداران فرمانده قرارگاه خاتم شده بود.

مشخص نیست اصولگرایان از او به عنوان نامزد خود حمایت کنند یا نه. او رقبای جدی در میان اصولگرایان دارد، از ابراهیم رئیسی تا قالیباف و جلیلی. شاید هم قرار است که به صورت مستقل در انتخابات حضور پیدا کند. تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده است.

حتی روشن نیست که شورای نگهبان او را به عنوان یک رجل سیاسی به رسمت بشناسد و صلاحیتش را تائید کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از فرارو، تاریخ انتشار ۲۴ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۴۸۰۵۱۱، fararu.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین