پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۰۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
برای راه‌اندازی مرحله نخست طرح مترو اهواز تا یک سال آینده، 3 هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.
شعارسال: «ابوالقاسم محبوبی»، سرپرست جدید سازمان قطار شهری اهواز درگفت‌و‌گو با ایرنا با اشاره به تعطیلی 18 ماهه طرح مترو این شهر اظهار داشت: این طرح به دلیل کمبود اعتبار و مشکلاتی که با پیمانکار وجود دارد 18 ماه است که تعطیل شده و شرط نخست راه‌اندازی دوباره این طرح تأمین اعتبار است. براساس برنامه جدید زمانبندی این طرح برای راه‌اندازی مرحله نخست(20 مهر امسال) باید دوباره آغاز به کار می‌کرد.

محبوبی تأکید کرد: در صورت تأمین 3 هزار میلیارد ریال اعتبار، در مدت 10 ماه تا یک سال می‌توان مرحله نخست مترو اهواز را راه‌اندازی کرد.

سرپرست جدید سازمان قطار شهری اهواز با اشاره به زحمات زیادی که برای اجرای این طرح تاکنون انجام شده، گفت: همه تلاش مسئولان باید این باشد که این اقدام‌ها ادامه پیدا کند و از بین نرود.وی نخستین اقدام برای خروج طرح مترو اهواز را از رکود، تعیین تکلیف پیمانکار و تأمین اعتبار دانست و افزود: در سال 94 اعتبار این طرح یک هزار میلیارد ریال بوده که تنها 15 درصد آن اختصاص داده شد و به دلیل تعطیلی کارگاه‌ها و مشکلاتی که با پیمانکار وجود داشت دولت، اعتبارات ملی را تأمین نکرد.

محبوبی با بیان اینکه اعتبار پیش‌بینی شده برای این طرح در امسال نیز 850 میلیارد ریال است، گفت: با گذشت 7ماه از سال جدید هنوز هیچ اعتباری به این طرح اختصاص نیافته است. با سازمان برنامه و بودجه کشور هم مذاکراتی داشتیم و قرار است در راستای راه‌اندازی مرحله نخست این مترو همکاری کنند و در نخستین تخصیص به طرح‌های مترو، اعتبار ویژه‌ای برای اهواز در نظر گرفته شود.

سرپرست جدید سازمان قطار شهری اهواز با اشاره به تعهد شهرداری اهواز در تأمین نیمی از اعتبار طرح مترو یادآور شد: شهرداری اهواز باید راهکاری برای پرداخت سهم خود در این طرح پیدا کند و یکی از راه‌های پیشنهادی وزارت کشور فروش اوراق مشارکت است که دولت 50 درصد و شهرداری نیز 50 درصد آن را تضمین می‌کند.

به گفته وی، شهرداری اهواز مجوز فروش5 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای مترو اهواز را دارد و شورای اسلامی این شهر نیز آن را تصویب کرده البته فروش اوراق مشارکت 6 ماه تا یک سال طول می‌کشد، این در حالی است که باید در کوتاه مدت بخشی از اعتبار موردنیاز تأمین شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 19، تاریخ انتشار: سه شنبه 27 مهر 1395، شماره: 6336 .

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین