محبوبی تأکید کرد: در صورت تأمین 3 هزار میلیارد ریال اعتبار، در مدت 10 ماه تا یک سال میتوان مرحله نخست مترو اهواز را راهاندازی کرد.
سرپرست جدید سازمان قطار شهری اهواز با اشاره به زحمات زیادی که برای اجرای این طرح تاکنون انجام شده، گفت: همه تلاش مسئولان باید این باشد که این اقدامها ادامه پیدا کند و از بین نرود.وی نخستین اقدام برای خروج طرح مترو اهواز را از رکود، تعیین تکلیف پیمانکار و تأمین اعتبار دانست و افزود: در سال 94 اعتبار این طرح یک هزار میلیارد ریال بوده که تنها 15 درصد آن اختصاص داده شد و به دلیل تعطیلی کارگاهها و مشکلاتی که با پیمانکار وجود داشت دولت، اعتبارات ملی را تأمین نکرد.
محبوبی با بیان اینکه اعتبار پیشبینی شده برای این طرح در امسال نیز 850 میلیارد ریال است، گفت: با گذشت 7ماه از سال جدید هنوز هیچ اعتباری به این طرح اختصاص نیافته است. با سازمان برنامه و بودجه کشور هم مذاکراتی داشتیم و قرار است در راستای راهاندازی مرحله نخست این مترو همکاری کنند و در نخستین تخصیص به طرحهای مترو، اعتبار ویژهای برای اهواز در نظر گرفته شود.
سرپرست جدید سازمان قطار شهری اهواز با اشاره به تعهد شهرداری اهواز در تأمین نیمی از اعتبار طرح مترو یادآور شد: شهرداری اهواز باید راهکاری برای پرداخت سهم خود در این طرح پیدا کند و یکی از راههای پیشنهادی وزارت کشور فروش اوراق مشارکت است که دولت 50 درصد و شهرداری نیز 50 درصد آن را تضمین میکند.
به گفته وی، شهرداری اهواز مجوز فروش5 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای مترو اهواز را دارد و شورای اسلامی این شهر نیز آن را تصویب کرده البته فروش اوراق مشارکت 6 ماه تا یک سال طول میکشد، این در حالی است که باید در کوتاه مدت بخشی از اعتبار موردنیاز تأمین شود.
با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 19، تاریخ انتشار: سه شنبه 27 مهر 1395، شماره: 6336 .