پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۳۲۰
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
به گفته معاون بهداشت دانشگاه جندی شاپور اهواز، هپاتیت نوع (A) به‌دلیل کیفیت پایین و نامطلوب آب در روستا‌های حاشیه اهواز هر ساله پدید می‌آید و به نوعی این بیماری در استان بومی شده است.
شعار سال: محمد علوی، متخصص بیماری‌های عفونی، در واکنش به شیوع هپاتیت نوع A در بخش اسماعیلیه کوت عبدالله گفته است: چنین مواردی از هپاتیت در این افراد، عموماً از طریق آب آلوده منتقل می‌شود و آن هم هپاتیت نوع A است که این نوع هپاتیت مرگ‌ومیر ندارد، زیرا هپاتیت از نوع خوش خیم است و افراد دچار این بیماری خوب می‌شوند. مثل اینکه واکسن زده باشند و در طول زمان آنتی‌بادی آن‌ها بالا می‌رود و در طول عمر دیگر به هپاتیت مبتلا نخواهند شد.
 
بهترین هپاتیت، A است

او ادامه داده: از میان انواع هپاتیت‌های، A.B.C بهترین هپاتیت، A است، چون مرگ، فرجام آن نیست. هر چند همه بیماری‌ها بد هستند و نمی‌توان بیماری بد و خوب را از هم جدا کرد.

به گفته‌ی علوی در مناطق روستایی وضعیت مطلوبی از نظر آب روستایی وجود ندارد و این چیز تازه‌ای نیست.

معاون بهداشت دانشگاه جندی شاپور اهواز گفته این مشکل را هر ساله داشته ایم و هر ساله در مناطق روستایی هر جایی که استاندارد‌های آب آشامیدنی ما پایین بیاید و از کیفیت بالایی برخوردار نباشد و کلرزنی به اندازه کافی صورت نگرفته باشد و از همه مهمتر، آب منطقه با فاضلاب آغشته و مخلوط شده باشد، این احتمال وجود دارد که هپاتیت شایع شود، زیرا از قدیم وجود داشته است و بیماری هپاتیت نوع A، تبدیل به بیماری بومی استان خوزستان و بومی خیلی از استان‌های کشور شده است. در واقع آنچه شاخص مطلوبیت آب باشد، وجود ندارد که تبدیل به مشکل در آب آن منطقه می‌شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از عصر جنوب، تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹، کدخبر asrejonoob.ir، ۴۷۵۷۴
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین