پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۲۱۵
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸
آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اول فروردین ۱۴۰۰، ضمن رد برخی ادعا‌ها مبنی بر اینکه رییس‌جمهور اختیار کافی ندارد و تدارکاتچی است، ریاست‌جمهوری را پر مشغله‌ترین و پرمسولیت‌ترین مدیر اجرایی کشور توصیف کرده و گفتند که سایر مدیریت‌ها و حتی دو قوه دیگر از این منظر قابل مقایسه با ریاست جمهوری نیست. بر اساس بیانات ایشان می‌توان نتیجه گرفت، تدارکاتچی بودن صرفاً به ایدئولوژی و رویکرد سیاسی خاصی هم مربوط نمی‌شود بلکه هر جناح و موضعی را شامل می‌شود. اگر فردی مسائل و‌مشکلات پیچیده امروز را نشناسد و برای آن ایده‌های حکمرانی متناسب نداشته باشد، مشمول این معناست.

شعار سال:آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اول فروردین ۱۴۰۰ نکات متعدد و مهمی را درباره جایگاه ریاست‌جمهوری و انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کردند.

ایشان ضمن رد برخی ادعاها مبنی بر اینکه رییس‌جمهور اختیار کافی ندارد و تدارکاتچی است، ریاست‌جمهوری را پر مشغله‌ترین و پرمسولیت‌ترین مدیر اجرایی کشور توصیف کرده و گفتند که سایر مدیریتها و حتی دو قوه دیگر از این منظر قابل مقایسه با ریاست جمهوری نیست.

ایشان در ادامه خطاب به افرادی که سودای نامزدی ریاست‌جمهوری دارند تاکید کردند که بدانند چه مسولیت و بار سنگینی را می‌خواهند به دوش بکشند. مسائل کشور را بشناسند و برای آن راهکار داشته باشند.

به نظر می‌رسد این دو بخش از سخنان مهم رهبر معظم انقلاب از این جهت به هم مربوط است که رییس‌جمهور ضعیف و ناکارآمد میتواند این پست را هم از شان و جایگاه خود خارج کند به نحوی که تاثیر کمی در حل مشکلات مردم و سهم سهمگینی در افزایش مشکلات ملت داشته باشد.

درواقع آنچه بعضاً موجب و موجد تدارکاتچی می‌شود، شان و جایگاه نفس‌الامری و واقعی ریاست‌جمهوری نیست، بلکه عارضه‌ای است که افراد کم‌توان ممکن است به این جایگاه وارد کنند؛ به نحوی که کشور احساس کمتر از واقعیتی نسبت به سهم نهاد رییس‌جمهوری در حل مشکلات مردم و کشور داشته باشد.
و وقتی با اعتراضها و انتقادها روبرو شد، بگوید اقتصاد و‌ اجرا در دست ما نیست!

به نوعی که کار حل مشکلات روزمره و مستحدثه مردم به جهادی‌ها سپرده شود و عدالت عمدتاً به دوش خیریه‌ها بیفتد!

تدارکاتچی بودن صرفاً به ایدئولوژی و رویکرد سیاسی خاصی هم مربوط نمی‌شود بلکه هر جناح و موضعی را شامل می‌شود. اگر فردی مسائل و‌مشکلات پیچیده امروز را نشناسد و برای آن ایده‌های حکمرانی متناسب نداشته باشد، مشمول این معناست.

 

پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال ،برگرفته از خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین