پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۴۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
رئیس‌مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا به شهروندان و مسافران نوروزی توصیه کرد: اگر افراد ناشناس تقاضای استفاده از خدمات بانکی به وسیله کارت بانکی شما را داشتند، به هیچ وجه آن را نپذیرید.

شعار سال:سرهنگ دوم "علی‌محمد رجبی " در گفتگو با پایگاه خبری پلیس، با بیان اینکه شهروندان در هنگام استفاده از دستگاه‌های خودپرداز مراقب مجرمان سایبری باشند، اظهار داشت: این افراد در کنار دستگاه‌های خودپرداز بانکی خود را مسافر نوروزی معرفی می‌کنند و با بیان اینکه نیاز به پول نقد دارند از شهروندان می‌خواهند که مبلغی را برای آنها کارت به کارت کرده و بعد آنها آن مبلغ را دریافت کرده و به آنها بدهند.
 
وی افزود: کارت‌هایی که مجرمان سایبری برای دیگران پول واریز و وجه نقد دریافت می‌کنند، کارت‌های اسکیمر شده‌ای است که مجرمان تلاش دارند با این ترفند رد پای مجرمانه خود را پاک کنند و دیگران را مقصر جلوه دهند، از این رو شهروندان به درخواست واریز وجه به حساب و دریافت و تحویل آن به دیگران پاسخ مثبت ندهند.
 
سرهنگ رجبی یادآور شد: در صورتی که کارت کپی اسکیمر شده باشد و وجهی در این خصوص به حساب آن افراد واریز شده باشد، شخص مذکور باید پاسخگو در مراجع قضائی باشد، بنابراین بهتر است برای افراد ناشناس عملیات بانکی انجام ندهید.
 
این مقام انتظامی در خصوص شگرد‌های دیگر مجرمان سایبری گفت: آن‌ها با حضور در کنار دستگاه‌های خودپرداز بانکی با بیان اینکه آن‌ها نیازمند پول نقد برای عیدی دادن هستند و کارت بانکی به همراه ندارند از شهروندان می‌خواهند که از طریق گوشی پول به حساب آن‌ها واریز و آن‌ها با کارت بانکی خود پول را برداشت کنند و به آن‌ها تحویل دهند.
 
وی افزود: این مجرمان سایبری با رسیدساز‌های جعلی نصب شده بر روی گوشی‌های هوشمند و با این ترفند بدون واریز هیچ گونه پولی به حساب شهروندان از آنها پول دریافت می‌کنند.
 
وی تاکید کرد: برای افراد ناشناس خدمات بانکی ارائه ندهید و اگر کسی از شما چنین درخواستی داشت، حتما قبل از واریز وجه به حساب شما، مانده موجودی گرفته و بعد از واریز نیز دوبار مانده موجودی بگیرید که در صورت واریز وجه برای آنها پول دریافت کنید.
 
سرهنگ رجبی ادامه داد: سارقان کف زن نیز با پرسه زدن در اطراف دستگاه‌های خودپرداز از شما می‌خواهند برای آن‌ها پول واریز و وجه نقد آن را دریافت کنید که وجه پرداختی به شما کمتر از رقم واریزی خواهد بود.
 
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتاست، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به‌صورت مستمر برای مطالعه هشدار‌های سایبری و مصونیت از شگرد‌های مجرمانه به سایت پلیس فتا به www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.


 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا  ، تاریخ انتشار:  4 فروردین 1400، کدخبر:1055109 ، www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
0
0
کلاهبرداری ای که داره تو کشور رخ میدخ از نااگاهی مردم نشات میگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین