پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۵۴۶
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
نماینده مردم آبادان در مجلس با انتقاد از عملکرد ضعیف منطقه آزاد اروند در توسعه آبادان گفت: مردم آبادان به منطقه آزاد، منطقه "آزار" می‌گویند و این منطقه به جز گرانی هیچ دستاوردی برای شهر آبادان نداشته است.
شعار سال: نماینده مردم آبادان در مجلس با انتقاد از عملکرد ضعیف منطقه آزاد اروند در توسعه آبادان گفت: مردم آبادان به منطقه آزاد، منطقه "آزار" می‌گویند و این منطقه به جز گرانی هیچ دستاوردی برای شهر آبادان نداشته است.

سید مجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان در مجلس یازدهم در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مجلس یازدهم یکی از مجالسی است که به تعبیر رهبری انقلاب، مجلسی با نشاط و انقلابی است.

وی افزود: مجلس در این ده ماه گذشته سعی کرده است با رویکرد انقلابی و به دور از حاشیه و جنجال به حل مشکلات کشور بپردازد. دولت با سیاسی کاری در ابتدای مجلس یازدهم با عزل و برکناری وزرا خود تمام عملا مجلس را در وضعیتی قرار داد که نمیتواند هیچ وزیری را استیضاح کند، زیرا دولت آن موقع باید مجدد برای همه وزرا نظر مجلس را بگیرد.

این عضو کمیسون فرهنگی مجلس اظهار داشت: طرح تعالی جمعیت خانواده در این مدت از سوی کمیسیون به سرانجام رسید که این یکی از مطالبات رهبری انقلاب بود.

نماینده مردم آبادان در مجلس یازدهم گفت: آبادان شهری است که در گذشته از نظر عمرانی و اقتصادی به دلیل ظرفیت‌های مهم دریایی و ارتباطی که داشت جایگاه و وضعیت مناسبی داشت، ولی جنگ ۸ ساله و ویران کننده عراق علیه کشورمان بسیاری از زیرساخت‌های این شهر را نابود کرده و این شهر اکنون بیش از ۳۰ سال از توسعه عقب مانده است.

این نماینده مجلس یازدهم با انتقاد از عملکرد ضعیف منطقه آزاد اروند در توسعه آبادان گفت: مردم آبادان به منطقه آزاد، منطقه آزار می‌گویند و این منطقه به جز گرانی هیچ دستاوردی برای شهر آبادان نداشته است. بر اساس آمار منطقه آزاد اروند هزینه‌های زیادی برای توسعه آبادان صرف کرده است، این مبالغ هنگفت که مدعی آن هستند کجا صرف شده است؟! با این مبالغ ما اکنون باید شهری مانند کیش باشیم! اما رخداد‌های روی زمین چیز دیگری نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: در برهه‌ای وارد مجلس شدیم که دولت ضعیف و ناتوان برسرکار است و از نظر اقتصادی نیز شرایط مناسبی ندارد. با این وجود، اما در این چند ماه مجلس یازدهم کارنامه موفقی داشته است و چندین مدال در موضوعات مختلف از مقام معظم رهبری دریافت کرده و این بار مسئولیت ما را بیشتر می‌کند.

محفوظی گفت: ضعف مدیریت در آبادان بیداد می‌کند و علیرغم فرصت چندماهه‌ای که ما به مدیران موجود دادیم هیچ رخداد مثبتی در آبادان نداشتیم. وضعیت آبادان رضایتبخش نیست و اگر ما فرماندار مقتدر و مطلعی داشته باشیم از فشار کار نمایندگان نیز کاسته می‌شود.

محفوظی در پاسخ به خبرنگار تسنیم درباره سرانجام طرح شفافیت در مجلس گفت: بنده موافق طرح شفافیت آرا نمایندگان هستم، اما من یک پیشنهاد دارم و آن اینکه از نخبگان و فرهیختگان جامعه نظرخواهی کنیم که آیا طرح شفافیت آرا نمایندگان به سود مردم و روند خدمت مجلس است یا خیر و بدون تعصبات و احساسات تصمیم گیری شود.

نماینده مردم آبادان همچنین با اشاره به طرح‌های انتقال آب گفت: بنده اعتقاد دارم طرح انتقال آب از سر شاخه رودخانه‌ها، طرح منسوخی است که به محیط زیست شهر‌های پایین دست آسیب وارد می‌کند و نمایندگان باید از مسیر اصولی و نتیجه محور این موضوع را پیگیری کنند.

وی افزود: نمایندگان استان خوزستان به دلیل بحث انتقال آب، استیضاح وزیر نیرو را در دستور کار مجلس قرار دادند. با انتقال آب می‌خواهند خوزستان را به بیابان تبدیل کنند، تا یک کویر آباد شود.

محفوظی اظهار داشت: مسئولان نفت را از آبادان به بالاترین نقطه کشور انتقال میدهند، ولی حاضر نیستند از آن نقطه آب شرب سالم به مردم این شهر برسانند.

نماینده آبادان به مشکلات حوزه انتخابیه اشاره کرد و آن‌ها را ناشی از ضعف‌های مدیریتی دانست و گفت: بنده نماینده مردم هستم و تا حصول نتیجه برای رفع مشکلات استان و آبادان تلاش خواهم کرد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 11 فروردین 1400، کدخبر: 2476821، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین