پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۳۳۵۶۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
هفته اول معاملات بورس در سال ۱۴۰۰ با ادامه روند فرسایشی طی شد و بسیاری از سهم‌ها قفل در صف فروش بودند. چرا روند فرسایشی تمام نمی‌شود؟

  شعار سال:بازار سهام در هفته اول فروردین ماه سال ۱۴۰۰ به روند فرسایشی خود ادامه داد. این درحالیست که کارشناسان عقیده دارند بورس در سال ۱۴۰۰ روند متعادل و با گرایشات منفی دارد. اما سوال اصلی اینجاست که چه چیزی مانع متعادل شدن بورس می‌شود؟
 
علی خسروشاهی، کارشناس بازار سهام در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با روند بورس در هفته دوم فروردین گفت: دوباره صحبت‌ها و گمانه‌زنی‌ها در رابطه با دامنه نوسان نامتقارن زیاد شده و فکر می‌کنم مسئولین دارند به این نتیجه می‌رسند که تغییر دامنه نوسان در بلندمدت راه به جایی نمی‌برد و مصداق دستکاری در بازار است.
 
این کارشناس در رابطه با دامنه نوسان نامتقارن گفت: دامنه نوسان نامتقارن بازار سهام را فرسایشی می‌کند و سهم یک روز به دلیل تقاضا روندی صعودی دارد اما به این دلیل که جای اصلاحی وجود ندارد یک هفته روندی نزولی پیدا می‌کند و همین موضوع سهامداران را کلافه می‌کند و نقدشوندگی بازار سهام را از بین برده است.
 
این کارشناس در رابطه با قرارداد ۲۵ ساله ایران با چین گفت: همه چیز در رابطه با این قرارداد گنگ است و هر اظهارنظری صرفا گمانه‌زنی است. متنی هم که وزیر امور خارجه منتشر کرده است بسیار کلی است و هیچ چیز خاصی ندارد اما گمانه‌زنی‌هایی هم وجود دارد که اصل این قرارداد محرمانه است.
 
این کارشناس در رابطه با پیش‌بینی بورس تا آخر فروردین گفت: فکر می‌کنم بورس تا آخر فروردین ماه روند متعادل و نوسانی دارد. شاخص بین یک میلیون و ۲۸۰ تا یک میلیون و ۳۲۰ حرکت خواهد کرد و نوسانات روزانه دارد. همچنین به نظر می‌رسد صنایع بنیادین پتانسیل رشد خوبی دارند و برخی از این سهم‌ها احتمال دارد تا آخر ماه حدود ۱۵ درصد رشد کنند.
 
این کارشناس عقیده دارد یکی از موانع اساسی که جلوی متعادل شدن بورس را گرفته، دامنه نوسان نامتقارن است که تا زمانی که برداشته نشود بورس متعادل نمی‌شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تجارت نیوز ، تاریخ انتشار: 12 فروردین 1400، کدخبر: 525111،www.tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
0
0
اول از همه در زمینه اقتصادی باید بورس قدرت بگیره تا مردم سهم خودشون رو بردارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین