پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۴۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
نماینده سابق مجلس گفت: رجل سیاسی بودن به معنی مرد بودن نیست به معنی شخصیت سیاسی است. اگر خانمی وارد انتخابات بشود و شرایط داشته باشد بنظرم باید شورای نگهبان تایید صلاحیت کند.
شعار سال: علی مطهری به اظهارنظر‌های صریح و موضع‌گیری‌های بعضا متفاوت و جنجالی با دیگر سیاسیون کشور شناخته می‌شود؛ برخی او را از چپ‌ترین اصلاح‌طلبان و گا‌ها از راست‌ترین اصولگرایان تندتر می‌دانند؛ عده‌ای هم او را به عنوان صدای مردم می‌شناسند.

برخی‌ها هم علی مطهری را پسر نوح می‌دانند و معتقدند که نتوانسته راه درست پدر را ادامه بدهد. شواهد تاریخی نشان می‌دهد که علی مطهری در گذشته‌های نه چندان دور یک اصولگرای تمام عیار بود؛ تا جایی که در نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد پایان دولت اصلاحات را پایان یک دوره انحرافی دانست.

امروز، اما علی مطهری در جرگه اصلاح‌طلبان دسته بندی می‌شود؛ زیرا مواضعش بسیار نزدیک‌تر به اصلاحات است تا اصولگرایان.

اما اگر از داستان پر حاشیه این روز‌های کلاب هاوس و اظهار علی مطهری در آن بگذریم، یکی از جنجالی‌ترین اظهارات وی این جمله معروف بود که اصل وجود شورای نگهبان لازم است، اما نظارت استصوابی را قبول ندارم؛ جمله‌ای که هنوز هم نمی‌توان متوجه شد که برداشت مطهری از آن چیست.

اما در بُعد فرهنگی نگاه علی مطهری بیشتر مطابق با نگاه اصولگرایان است؛ مثلا مطهری در راستای تِزهای فرهنگی‌اش از بخشنامه جنجالی محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران مبنی بر تفکیک جنسیتی و جلوگیری از اختلاط کارمندان مرد و زن قویاً حمایت کرد؛ در عین حال که نگاه اقتصادی و سیاسی او بیشتر شبیه اصلاح طلبان است و به آزادی در این زمینه‌ها اعتقاد دارد.

علی مطهری این روز‌ها خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم آماده می‌کند، انتخاباتی که شورای نگهبان ناظر بر آن است و باید منتظر بماند تا ببیند که آیا مثل انتخابات سال ۹۸ رد صلاحیت می‌شود و یا اتفاق دیگری می‌افتد.

علی مطهری، نماینده سابق مجلس و از داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ گفت: رجل سیاسی بودن به معنی مرد بودن نیست به معنی شخصیت سیاسی است. اگر خانمی وارد انتخابات بشود و شرایط داشته باشد بنظرم باید شورای نگهبان تایید صلاحیت کند. اگر فردی اصلح باشد باید از او استفاده کرد، ملاک اصلاح بودن است چه زن باشد چه شیعه و سنی.

مطهری با بیان اینکه اگر رد صلاحیت شوم تابع قانون هستم گفت: عدم تایید صلاحیت من توسط شورای نگهبان برای مجلس با شرایط امروز متفاوت است. حمایتم از فرد دیگر بستگی به شرایط دارد.
 
وی  افزود: بهترین راه برای سست کردن اراده ملت ترویج بی اخلاقی است.
 
مطهری با بیان اینکه فیلترینگ تلگرام جواب مثبتی نداد اظهار داشت:  مسائل غیراخلاقی را بله، ولی اظهار نظر‌ها را نباید در فضای مجازی فیلتر کنیم. 

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جویا خبر، تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۸۹۷، www.jouyakhabar.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
0
0
شما که در یک جا از جدایی زن و مرد در اماکن عمومی استقبال می کنی و الان دم انتخابات دم از قوانین فمنیستی میزنی اصلا هم ما شک نمی کنیم که اینا برای رای آرودنه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین