پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۹۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
مدیرکل راه و شهرسازی استان از نیاز احداث مسیر دریاچه نمک به حداقل ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و گفت: احتمالا ۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده در سال جاری برای انجام مطالعات لازم در این موضوع است. این درحالی است که تخصیص اعتبار برای این پروژه چند سال زمان بُرد و افزایش هزینه‌ها سبب شده است تا این رقم امروز پیش روی ما باشد.
شعار سال: حسن صبوری که در نشست امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سالن کرامت استانداری سخن می‌گفت با بیان این که مسیر ۲۶ کیلومتری جاده قم – کهک بر اساس آخرین برآورد و با احتساب تقاطع‌های غیرهمسطح در مسیر به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد خاطر نشان کرد: تخصیص اعتبار برای این پروژه چند سال زمان بُرد و افزایش هزینه‌ها سبب شده است تا این رقم امروز پیش روی ما باشد.

وی با اشاره به تخصیص اولیه ۲.۶ میلیارد تومان برای این پروژه یادآور شد: اولویت نخست در این پروژه به روستای ورجان داده شد، چراکه محدوده ورجان بویژه در ایام تعطیل، شلوغ و پرتردد است، اما عدم همکاری شورای روستای ورجان بویژه در بحث تملکات لازم سبب شد تا برآورد دیگری بر اساس ۷ کیلومتر از مسیر ورجان به قم مورد توجه قرار گیرد که مناقصه آن نیز برگزار خواهد شد و البته نیازمند تخصیص اعتبار است.
 
پروژه بیست ساله

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم سپس به پروژه جاده قم - نیزار به عنوان یک پروژه بیست ساله اشاره کرد و گفت: اعتبار ۲۱.۷ میلیارد تومانی برای این پروژه دیده شده، اگرچه قرارداد آن بیش از ۳۰ میلیارد و تخصیص آن حدود ۱۲ میلیارد تومان است که نشان می‌دهد نیاز به تخصیص بیشتر برای این پروژه هم وجود دارد.

صبوری همچنین به کسری‌های هزینه‌ای اداره کل متبوع در سال گذشته توجه داد و اظهار کرد: البته مبلغی برای جبران این کسری‌ها در نظر گرفته شد، اما متأسفانه این مبلغ با وجود همه پیگیری‌ها در اختیار اداره کل قرار نگرفت و موجب نارضایتی و بی انگیزگی کارکنان را فراهم کرد.

وی درباره مسیر دسترسی دریاچه نمک قم نیز اذعان کرد: ۶۵ کیلومتر مسیر دسترسی دریاچه نمک با احتساب ۷ میلیارد تومان برای احداث هر کیلومتر از مسیر، نشان از نیاز به بودجه‌ای در حدود ۴۵۵ میلیارد تومان دارد و از این رو می‌توان نتیجه گرفت که ۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده در این موضوع در سال جاری، احتمالا و صرفا برای بحث‌های مطالعاتی مسیر اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین در پاسخ به پرسش احمد امیرآبادی فراهانی به عنوان نماینده قم در مجلس شورای اسلامی که پرسید چه مقدار از بودجه ۵۰۰ میلیارد تومانی اعلام شده و مورد نیاز جاده قم - کهک برای مسیرسازی و چه مقدار آن برای احداث تقاطع‌های غیرهمسطح پیش بینی شده است گفت: با احتساب ۷ میلیارد تومان برای احداث هر کیلومتر از مسیر ۲۶ کیلومتری، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای مسیرسازی و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز برای تقاطع‌های غیرهمسطح پیش بینی شده است.

و، اما معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در ادامه این بحث و در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بیان داشت: مسیر جاده قم – کهک در دو بخش پردیسان تا ورجان و سپس از ورجان به کهک مورد توجه است.

محسن بهشتی افزود: البته پیگیری جاده ورجان به کهک، بر اساس دو مسیر کاملا متفاوت دنبال می‌شود و از این رو باید گفت فعلا نمی‌توان اطلاعات دقیق و برآورد جزئی درباره بودجه لازم در این مسیر ارائه کرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۰۱۲۶۰۰۰۵۱۴، farsnews.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
0
0
بودجه زیادی است برای همچین پروژه ای .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
0
اگر پروژه ها در زمانی که باید ساخته و به پایان برسند نیاز به این مقدار هزینه اضافه نخواهد بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین