پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۲۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۸
کتاب تحلیل سوانح دریایی ایران (سال ۱۳۹۸) از سوی معاونت امور دریایی، اداره کل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین المللی و اداره ممیزی و بررسی سوانح سازمان بنادر و دریانوردی به رشته تحریر درآمده است.
شعار سال: کلیات و تعاریف، سوانح دریایی سال ۱۳۹۸ به تفکیک هر ماه، تحلیل سوانح دریایی بر اساس ماهیت وقوع، تحلیل تفکیکی صد مورد از سوانح دریایی سال ۱۳۹۸، سوانح دریایی بسیار شدید در سال ۱۳۹۸ و نکته‌های مدیریتی و تحلیل اجمالی عوامل اصلی و کلیدی شش فصل این کتاب را تشکیل می‌دهد.
در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است امروزه شناور‌ها اغلب با در اختیار داشتن آخرین فناوری‌ها، به دریا می‌روند. اما بدون شک تجهیزات الکترونیکی به تنهایی نمی‌توانند از سوانح جلوگیری کنند و نیاز به هوش انسانی وجود دارد تا تعامل بین تجهیزات ایجاد نماید.

در این میان خطای انسانی، تصمیم گیری عامل انسانی و عملکرد او منجر به شکسته شدن کارکرد موثر این تجهیزات می‌شود و با وجود پیشرفته‌ترین تجهیزات الکترونیکی هنوز هم سانحه رخ می‌دهد. تصور می‌شود بیش از هشتاد درصد سوانح دریایی در نتیجه خطای انسانی به وقوع می‌پیوندد، برخی صاحب‌نظران بر این باورند که تقریباً همه سوانح دریایی در نتیجه خطای انسانی رخ می‌دهند که در این میان برای هشتاد درصد موارد مدرک مشخصی از اشتباه انسانی وجود دارد.

کتاب تحلیل سوانح دریایی ایران در سال ۱۳۹۸ در ۲۰۸ صفحه توسط اسرار دانش منتشر شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از مانا، تاریخ انتشار:۳۱ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر:۸۹۶۴۵، www.mana.i
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
0
0
به جای این کارها، ابهامات انفجار کشتی سانچی را رو‌شن کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
0
0
سوانح دريايي ايران با توجه به نوپا بودن اين صنعت خيلي پايين به نظر مياد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین