پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۴۱۱۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲
 داستان نان و نانوایی در کشور هم داستان حاشیه‌ای خاصی است. نان را با قیمت کنترل شده ارایه می‌کنند، در مقابل هزار جور حمایت از نانوا بعمل می‌آید. حتی مشتری حق اعتراض به وزن چانه و کیفیت پخت نان هم ندارد. قابل توجه برخی از دوستان، اگر نانوایی صرفه نداشت، می‌بستند، مطمئن باشید.
شعار سال: رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران از افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت نان طی هفته‌های آینده خبر داده است. بیژن نوروزمقدم در حالی این خبر را اعلام کرده است که مدت‌هاست نانوایی‌ها به نرخ‌های فعلی نان اعتراض دارند. به گفته این فعال صنفی افزایش قیمت نان قطعی شده، اما اعلام رسمی آن بر عهده دولت خواهد بود.
 
آیا شایعات افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت نان واقعیت دارد؟
 
نوروز مقدم می‌گوید: افزایش قیمت نان را به ما اعلام کرده‌اند، اما عنوان کرده‌اند فعلا حرفی نزنید. البته مشاهدات میدانی از نانوایی‌های سطح شهر‌ها بخصوص تهران نشان می‌دهد اکثر نانوایی‌ها نرخ نان را به صورت غیررسمی افزایش داده‌اند.

مشکلات نانوایی‌ها در مدت زمان بحران کرونا تا به امروز افزایش یافته، اما باید به این نکته توجه کرد که افزایش قیمت نان که قوت غالب نود درصد مردم است راهکار حل مشکلات نیست. اینکه دولت تا به امروز حمایتی از اصناف و صنف نانوایان نکرده است مشکل اصلی این روز‌های اصناف است. هزینه‌ها از جمله نرخ دستمزد کارگر و هزینه آب و برق افزایش داشته است و درست است که نانوایی‌ها نمی‌توانند نان را با نرخ دو سال گذشته به مردم بفروشند، اما افزایش قیمت نان در شرایط سخت امروز حلال مشکلات نخواهد بود.

اصغر پابرجا، رئیس اتحادیه نان سنگکی در همین رابطه به "کسب و کار" گفت: هزینه‌های نانوایان در یک سال اخیر افزایش بسیاری داشته است. هزینه آب و برق و گاز از یک سو، دستمزد کارگران و بیمه و مالیات از سوی دیگر موجب شده تا نانوایان با ضرر و زیان زیادی روبرو باشند. درست است که نانوایان در ایام کرونا تعطیل نیستند، اما هزینه‌های ناشی از تورم فشار زیادی به این صنف وارد کرده است.

همچنین استفاده نانوایان از آرد‌های سهمیه‌ای که مبدا دریافت آن کاملا معلوم نیست شرایط بدی را برای بر دیگر نانوایان که سال‌های زیادی در این حوزه فعالیت و تجربه خیلی خوبی در پخت نان و جلب رضایت مردم دارند فراهم آورده است. متاسفانه این قیمت‌های برآورد شده و بر محصولات تولیدی در محصولات نانی بسیار گران‌تر است از نانوایی‌های سطح بازار و هیچ نظارتی بر نرخ‌های این محصولات دیده نمی‌شود.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از عصر شهرکرد
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
0
0
نظام با سوء تفکر مدیران اجرایی در مقوله اقتصاد و رها کردن قیمتها در نرخ باختیاری، موجب گستاخی کشاورزان در افزایش نرخها بشکل ظالمانه شده به گونه ای که گندم را که یک محصول استراتژیک است، به گردنه باجگیری از دولت تبدیل کرده اند. اگر قیمت واقعی نان گران است، مسئولیت ان با حکومت است نه مردم هرچند کسری انرا با گران کردن کالاهای دیگر جبران می کند. مردمی که بجای اعتراض به گرانی ها و مفاسد اداری ، از چند برابر شدن سرمایه خود در پوست نمی گنجند، ابله و فرومایه اند و لایق حکومت صالحان نیستند. همانطور که سیب زمینی و پیاز را گران کردند و کسی اعتراض نکرد، این موضوع هم برای دولت سخت نیست و بتدریج از تعداد نانوایان دولتی کم و بر ازادپز می افزایند. نان فانتزی که منشا غربی دارد، مورد غضب اصولگرایان است و مشمول یارانه نمی شود.
پیشنهاد می دهیم همزمان با واقعی کردن فیمت نان، مجلس را هم واقعی کنید و این نمایندگان قلابی را بیرون کنید.
مدیر پایگاه

سلام 


ممنون از اظهار نظر شما، اما توجه به چند نکته را لازم بتذکر می دانیم:


یکی از مسئولیت دولتها ، عهده داری هزینه برخی امور نظیر آموزش ، بهداشت و درمان ، نان و غذای پایه و ..... است. این ارتباطی به کشاورزان ندارد و گندم تابع نرخ خرید تضمینی می باشد. 


افزایش قیمت نان مسلم از کم خردی مدیران ارشد اجرایی و لاقیدی در مدیریت است. شک نکنید. خاضریم برای اثبات همین یک ادعا با وزیر هم وارد مناظره شویم. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین