پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۴۷۲
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲
دولت امارات قصد دارد با تغییر قوانین شهروندی به برخی از شهروندان خارجی تابعیت اعطا کند. گفته می‌شود در برنامه جدید و کم سابقه دولت امارات، متخصصانی در حوزه‌های مختلف پزشکی، مهندسی حتی هنرمندان، ورزشکاران و البته سرمایه‌گذاران می‌توانند تابعیت امارات را دریافت کنند.
شعار سال: صدور پاسپورت برای ده‌ها خارجی در ماه‌های اخیر تغییر اساسی در روش سنتی امارات عربی متحده برای برخورد با مهاجرانی به شمار می‌رود که پس از پایان قرارداد کاری خود، این کشور را ترک می‌کردند.

حالا دولت با موفقیت در برنامه واکسیناسیون کرونا، امیدوار است که بتواند افراد ثروتمندتر را متقاعد کند که این کشور را برای آینده زندگی خود برگزینند.

از اولین گروهی که گذرنامه اماراتی دریافت کردند می‌توان به افرادی، چون تونی داگلاس، مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی اتحاد، تیم کلارک رئیس باسابقه شرکت هواپیمایی امارات و البته میشل سالگادو، فوتبالیست سابق تیم ملی اسپانیا و باشگاه رئال مادرید اشاره کرد. این افراد هیچیک حاضر به اظهارنظر در این رابطه نشده‌اند.

محمد الشرفه الحمدی، رئیس بخش توسعه اقتصادی ابوظبی در این خصوص می‌گوید: «ما می‌خواهیم مردم ابوظبی را خانه خود بدانند. در واقع ما می‌خواهیم افراد اینجا را به چشم یک حضور کوتاه مدت نبینند بلکه برای زندگی و رشد در ابوظبی حضور داشته باشند.»

اتباع امارات عربی متحده می‌توانند بدون ویزا به بسیاری از کشور‌های دنیا سفر کنند.

در حالی که امارات پنجاهمین سالگرد تاسیس خود را جشن می‌گیرد، دولت این کشور در نظر دارد مجموعه‌ای از اصلاحات اقتصادی و اجتماعی را رونمایی کند که مسئولان این کشور می‌گویند به افزایش امنیت و رشد و رفاه اجتماعی افراد در این کشور کمک می‌کند.

با قانون جدید تابعیت، افراد خارجی می‌توانند در امارات بازنشسته شوند. ضمن اینکه قرار است این کشور یک قانون دیرینه را تغییر دهد و به خارجی‌ها اجازه دهد بدون نیاز به شریک اماراتی کاملا صاحب مشاغل شوند.

از دیگر تغییرات احتمالی می‌توان به جرم زدایی از همجنس‌گرایی اشاره کرد؛ اقدامی که این دولت عربی را با هنجار‌های غربی تطبیق می‌دهد. ضمن اینکه قرار است کازینو‌ها هم برای تقویت بخش گردشگری افتتاح شوند.

این در حالیست که دبی ماه گذشته اعلام کرده بود که قرار نیست مجوز قمار را صادر کند. هر دو این اصلاحات تابوشکنانه می‌تواند باعث ایجاد اختلاف در بین امیرنشین‌های مختلف و البته محافظه‌کار این کشور شوند.

برخی از شهروندان این کشور نگرانند که تغییر قانون تابعیت سبب شود که مهاجران زیادی وارد این کشور ۱۰ میلیونی شود و شرایط برای شهروندان کنونی تغییر کند.

با این وجود دولت می‌گوید عزم راسخی دارد که اصلاحات را عملی کند و ناظران سیاسی بر این باورند که دولت امارات انتقادات داخلی اتباعش در خصوص این اصلاحات را نادیده می‌گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری یورونیوز فارسی، تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۹۵۹۵۶۳، www.per.euronews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین