پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۵۰۱
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
«ولکان بوزکر» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: «بعد از کسب دو سوم آرا کشور‌های امارات، برزیل، آلبانی، غنا و گابن به عنوان عضو غیر دائمی شورای امنیت برای یک دوره دو ساله از یکم ژانویه ۲۰۲۲ انتخاب شدند».
شعار سال: مجمع عمومی سازمان ملل متحد، امروز (جمعه ۱۱ ژوئن) امارات، برزیل، آلبانی، غنا و گابن را به عنوان عضو غیردائمی شورای امنیت برای یک دوره دو ساله ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ انتخاب کرد.

به گزارش روسیا الیوم، «ولکان بوزکر» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: «بعد از کسب دو سوم آرا کشور‌های امارات، برزیل، آلبانی، غنا و گابن به عنوان عضو غیر دائمی شورای امنیت برای یک دوره دو ساله از یکم ژانویه ۲۰۲۲ انتخاب شدند».

کشور‌های فوق الذکر جای ویتنام، نیجر، تونس، استونی ... را در شورای امنیت خواهند گرفت و عضویت آن‌ها تا سی و یکم دسامبر سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت.

«محمد بن زاید»، ولی عهد ابوظبی در توئیتی به مناسبت انتخاب این کشور به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت نوشت: «انتخاب کشور امارات، امروز به عضویت شورای امنیت سازمان ملل برای یک دوره دو ساله از ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ بیانگر اعتماد جامعه جهانی به سیاست‌های امارات و شایستگی این کشور در سیستم دیپلماتیک آن و تاثیر گذار بودن این سیستم است».

ولی عهد ابوظبی در ادامه توئیت خود افزود: «با توجه به مبادی و ارزش‌هایی که دولت امارات بر پایه آن‌ها پایه گذاری شده، این کشور مسئولیت خود در تحکیم پایه‌های صلح و همکاری و رشد و توسعه صحنه بین المللی را ادامه خواهد داد».
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار:۲۱ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر:622485، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین