پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۴۱۴۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷
گویا صادرات رانتی در دهان برخی‌ها مزه کرده است. کارگر ارزان، علوفه و نهاده دامی یارانه ای، حامل‌های انرژی ارزان و ...، در نهایت بهای تمام شده پائین و عسل به دهان صادر کننده. حالا با افزایش تعرفه صادرات کالای یارانه ای، گویا صدای اعتراض برخی‌ها در آمده است. سلیمی، رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک در گفتگو با رسانه می‌گوید که صادرات شیرخشک تعریفی ندارد، با توجه به تعیین مابه التفاوت و کاهش نرخ ارز، بازاری برای صادرات شیرخشک در کشور‌های منطقه وجود ندارد. مدعی است، استقبالی برای شیرخشک در بازار‌های هدف با این میزان تعرفه و مابه التفاوت وجود ندارد. ما رو که فیلم نکردی برادر؟
شعار سال: سیاوش سلیمی رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک، با اشاره به اینکه صادرات شیرخشک تعریفی ندارد، اظهار کرد: با توجه به تعیین مابه التفاوت و کاهش نرخ ارز، بازاری برای صادرات شیرخشک در کشور‌های منطقه وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه استقبالی برای شیرخشک در بازار‌های هدف با این میزان تعرفه و مابه التفاوت وجود ندارد، افزود: با شرایط فعلی برخی واحد‌ها توانستند این محصول را صادر کنند و برخی دیگر از واحد‌ها به سبب شرایط سخت صادرات محدودیت داشتند.

سلیمی ادامه داد: با توجه به کاهش قیمت چربی شیر در کشور، قیمت تمام شده شیر خشک برای واحد‌ها بالاست به طوری که آن‌ها نمی‌توانند با قیمت پایین‌تر محصول را به کشور‌های منطقه تحویل دهند.

این مقام مسئول قیمت جهانی شیرخشک را حدود ۲.۷ تا ۲.۸ دلار اعلام کرد و گفت: هم اکنون صادرکنندگان با نرخ ۲.۴ تا ۲.۵ دلار شیرخشک را صادر می‌کنند.

به گفته او، با کاهش قدرت خرید خانوار و افت مصرف لبنیات، میزان تولید شیرخشک نسبت به سال قبل رشد داشته است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک با اشاره به زمزمه افزایش قیمت شیرخام بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید نظیر حقوق و دستمزد و نهاده‌ها، نوسان قیمت شیرخام امری طبیعی است که این امر منجر به رشد قیمت تمام شده شیرخشک هم می‌شود.

سلیمی ادامه داد: با وجود ثبات قیمت جهانی، مابه التفاوت باید کاهش یابد تا صادرات شیرخشک متوقف نشود.

ضرورت آزادسازی صادرات شیرخشک

او قیمت خرید چربی شیر از دامدار را ۶۸۵ تومان اعلام کرد و افزود: با تولید شیرخشک، چربی جذب نمی‌شود که در نهایت به علت ممنوعیت صادرات، کارخانه‌های تولیدی مجبور به فروش چربی با نرخ ۶۰۰ تومان، کمتر از قیمت خرید از دامداران هستند.

دبیرانجمن صنفی تولیدکنندگان شیرخشک در پایان تصریح کرد: با توجه به احداث کارخانه‌های کره و تولید مازاد بر نیاز کشور، صادرات باید آزاد شود تا وضعیت کارخانه‌های شیرخشک‌کمی بهبود یابد.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۷۴۶۲۱۰، www.yjc.news
اخبار مرتبط
برچسب ها: شیرخشک ، صادرات ، سلیمی ، ارز
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
0
0
اره دیگه همه جا که رانت هست خب شیرخشکم باشه دیگه تعجبی نداره که
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین