پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۸۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶
رئیس ستاد انتخابات کشور در مورد آمار واجدین شرایط و عوامل اجرایی در انتخابات ۲۸ خرداد اظهار داشت: ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجدین شرایط در کشور هستند که از این تعداد ۱ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند. استان تهران بیشترین واجدین با بیش از ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر و بعد از آن خراسان رضوی با ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر خواهد بود. بیش از ۵۰ درصد واجدین شرایط در استان‌های اصلی هستند.
شعار سال: جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در برنامه تیتر امشب گفت: از فردا ثبت‌نام را به مدت ۵ روز آغاز می‌کنیم و بعد از ۵ روز لیست و پرونده همه افرادی که ثبت‌نام کردند را در اختیار شورای نگهبان قرار می‌دهیم.
 
هفتم خرداد آغاز تبلیغات انتخاباتی

وی ادامه داد: شورای نگهبان دوتا ۵ روز زمان رسیدگی به وضعیت ثبت‌نام کنندگان را دارد. بعد از آن کسانی را که تایید شدند را به ما اعلام و ما هم فردای آن اعلام می‌کنیم. عملاً از هفتم خرداد تبلیغات انتخاباتی آغاز خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: بر اساس ماده ۵۵ قانون انتخابات افراد مدارک لازم را ارائه می‌کنند و ثبت‌نام انجام می‌شود. نامزد‌ها در ماده ۳۵ اعلام شده که کسانی که می‌خواهند در این عرصه بیایند جزو رجل سیاسی و مذهبی باشند و بعد از باید ایرانی‌الاصل و مدیر و مدبر باشند.

وی افزود: واقعا کسانی که از فردا می‌خواهند برای ثبت‌نام بیایند مسئولیت بار سنگینی را بر عهده دارند و برای همین قانون‌گذار گفته است باید حداقل از میان رجال سیاسی و مذهبی باشند و حداقل مردم او را بشناسند؛ و در جایی حداقل مدیر و مدبر باشد.

عرف گفت: اطلاع رسانی خیلی خوبی از سوی شورای نگهبان صورت گرفته و امیدواریم افرادی که می‌آیند توجه داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه شورای نگهبان اجرایی می‌شود، گفت: ان‌شاءالله
 
رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان ثبت‌نام انتخابات

عرف در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان ثبت‌نام انتخابات خاطر نشان کرد: تعداد عوامل ثبت نام را افزایش دادیم و از هر دو طبقه ستاد انتخابات استفاده می‌کنیم. فواصل بین میز‌های کاربران را ۲ متر قرار دادیم. یعنی کسی که در این میز ثبت نام می‌کند با میز بغلی دو متر فاصله دارد و برای کاربر همه تمهیدات مثل ماسک دستکش و مواد ضدعفونی کننده در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: افرادی که می‌آیند در ابتدا با هماهنگی که با وزارت بهداشت شده است از طریق نرم افزار ماسک، آخرین وضعیت آن‌ها را چک خواهیم کرد اگر در آنجا آن فرد سابقه بیماری داشته باشد اجازه ورود نمی‌دهیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: با توجه به شرایط کرونایی خواهش ما این است که داوطلبان محترم، همراه با خود نیاورد، زیرا معذور هستیم؛ در سنوات گذشته افراد با همراه می‌آمدند، اما فردا اجازه نخواهیم داد که همراهان آن‌ها را در داخل همراهی کنند و حداکثر اگر از مقامات باشند یک یا دو نفر همراه خواهند داشت.

وی در مورد آمار واجدین شرایط و عوامل اجرایی در انتخابات ۲۸ خرداد اظهار داشت: ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجدین شرایط در کشور هستند که از این تعداد ۱ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند. استان تهران بیشترین واجدین با بیش از ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر و بعد از آن خراسان رضوی با ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر خواهد بود. بیش از ۵۰ درصد واجدین شرایط در استان‌های اصلی هستند.
 
۵۰۰ هزار نفر عوامل اجرایی در ستاد‌های انتخابات در سراسر کشور و در ۲۸ خرداد ۱ میلیون نفر برای اجرای انتخابات تلاش می‌کنند

رئیس ستاد انتخابات ادامه داد: عوامل اجرایی در ستاد‌های انتخابات در سراسر کشور حدود ۵۰۰ هزار نفر هستند، اما در ۲۸ خرداد ۱ میلیون نفر برای اجرای انتخابات تلاش می‌کنند.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم به سمت یک فضای انتخاباتی ایجابی برویم. در گذشته فضای انتخاباتی سَلبی بوده است یعنی اینکه هر کسی برنامه‌های خود را ارائه دهد. داوطلبان نیاز نیست که با زدن طرف مقابل خودشان را اثبات کنند. اگر به سمت برنامه محوری برویم و هر کسی بیاید بگوید که جمهوری اسلامی از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ که من رئیس‌جمهور هستم این چند مسئله را دارد و من برای این‌ها برنامه دارم و برنامه من این است و برنامه من قابل ارزیابی است کارشناسان اقتصادی، فرهنگی و سیاسی می‌فهمند که این برنامه قابل اجرا هست یا نه.

عرف خاطر نشان کرد: قدم بعدی این است که بگوید من می‌خواهم این برنامه با این تیم اجرا کنند اگر ما بتوانیم برنامه را جلو ببریم کمک بزرگی در ایجابی کردن رقابت انتخابات. احزاب و گروه‌ها در حال بررسی و فعالیت هستند. ۱۲۴ حزب با ۳ گرایش اعتدال، اصلاح طلب و اصولگرایی و بیش از ۱۲ جبهه فعالیت می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: ویژگی این دوره این است که احزاب نمی‌خواهند زود دست خود را باز کنند و می‌خواهند در زمان ثبت نام یا حتی بعد از ثبت نام برنامه‌های خود را ارائه دهند و یکی از دلایلی که باعث شده است فضای انتخاباتی (کمرنگ تر) باشد همین موضوع است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مشرق نیوز، تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۱۵۲۴۷، www.mashreghnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
0
من حس ميكنم انتخابات پيش رو كمترين نرخ مشاركت مردمي رو خواهد داشت با توجه به نارضايتي مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
0
چرا از الان ساز ناكوك بزنيم من حس ميكنم مردم پشت نظام رو خالي نميكنن و ميان در صحنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین