پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۱۳۴
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا فردا برگزار می شود اما جایگاه رای اولی ها در این رقابت ها چیست و آنان در مورد انتخابات چه تصوری دارند؟ چه اقداماتی برای آشنایی این افراد با فرآیند انتخابات انجام شده است؟

شعار سال : نوجوانان در میان رای دهندگان رای اولی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. در این شرایط لازم است برای حضور این گروه از افراد مورد توجه قرار بگیرد.

یک میلیون و سیصد هزار نفر رای اولی

اسماعیل بحری‌زاده، قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی درباره برگزاری انتخابات و روند استقبال رای اولی‌هابرای شرکت در مشارکت‌های سیاسی به خبرنگار برنا گفت: روز 28 خرداد آزمون سخت ولایت مداری برای مردم ایران به ویژه دانش آموزان رای اولی است.

او با بیان اینکه دانش آموزان رای اولی یک میلیون و سیصد هزار نفر هستند، افزود: ویژه برنامه‌های خاصی برای این دانش آموزان تدارک دیده شده است. جشنواره رای اولی‌ها از 21 فروردین سالجاری در سراسر کشور با عنوان ایران مقتدر برگزار شد.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی تاکید کرد: دانش آموزان در تشکیلات دانش آموزی جزو پیشتازان برای شرکت در فضای پرشور هستند.

بحری‌زاده با اشاره به آموزش دانش آموزان جهت مقابله با تبلیغات سوء ادامه داد: محتواهای انتخاباتی فراوانی برای دانش آموزان تولید شده و افراد در تیم‌های مناظره‌ای در سالجاری مناظره‌هایی را برگزار کردند. در استان‌های متعدد این مناظره‌ها به شکل مناسب در حال انجام است.

دعوت خانواده‌ها از سوی رای اولی‌ها

به گفته او رای اولی‌ها به شکل پرشور، نشاط و احساس مسئولیت ویژه در انتخابات شرکت می‌کنند. اغلب رای اولی‌ها مشتاق شرکت در انتخابات  هستند.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی از دیگر اقدامات برای برگزاری انتخابات برای رای اولی‌ها گفت: در سالجاری حضور رای اولی‌ها متمایز است. رای اولی‌ها و خانواده‌هایشان امسال به شکل ویژه در انتخابات شرکت می‌کنند.

گله‌مندی از برخی افراد جامعه و تصمیم گیران  طبیعی است

او خطاب به  آحاد جامعه گفت: برخی  افراد از رفتار برخی تصمیم دیگران در بخش‌های مختلف جامعه گله‌مند هستند. این گله و تفاوت‌ها سلیقه‌ای و طبیعی است.

 قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی در  برابر تبلیغات سو برای عدم شرکت در انتخابات گفت: در این آزمون در اطاعت از ولی امر مسلمین باید تمامی گله‌مندی‌ها را کنار بگذاریم. در کنار فرمایشات مقام معظم رهبری باید مطالبات را پیگیر بود تا از مسیرهای قانون به مطالبات دستیافت.

عمده دغدغه رای اولی‌ها مسئله اقتصادی است

 در ادامه وحید عظیمی، مدیر فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان درباره اقدامات برای حضور دانش آموزان رای اولی به خبرنگار برنا گفت: تلاش شده تا دانش آموزان رای اولی در انتخابات شرکت کرده و انتخاب آزادانه داشته باشند.

  او افزود: برای تحقق این مهم باشگاه ایرانیان در فضای مجازی و پیام‌رسان شاد فعالیت کرده است. در این شرایط اتاق‌های گفت‌وگو در فضای مجازی ایجاد شد. دانش‌آموزان سوالات خود را از کاندیدهای ریاست جمهوری در این پلتفرم می‌پرسند.

 عظیمی ادامه داد: تاکنون چندین هزار سوال طراحی شده است. در روز 24 خرداد این سوالات جمع‌بندی و تقدیم کاندیدها شده است.

 مدیر فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان  درباره اقدامات برای رای پرشور رای اولی‌ها افزود: نماینده تربیتی تمامی کاندیدها ساعت‌ها پاسخگوی سوالات دانش آموزان است. این اقدامات بر اساس یک مناظره دانش آموزی انجام می‌شود.

 به گفته او یک میلیون و سیصد هزار نفر رای اولی در کشور در رده سنی رای اولی‌ها  18 تا 20 ساله قرار دارند.

عظیمی افزود: تاکنون حدود 40 محتوای انگیزشی، آموزشی و ترویجی در پیام‌رسان‌ها، سایت‌های متعدد ایجاد و برای آنها سناریو لحاظ شده است.

او تاکید کرد: عمده دغدغه دانش‌آموزان رای اولی مسائل اقتصادی و فن‌آوری‌های آموزشی است.

 مدیر فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان درباره اعم درخواست‌های رای اولی‌ها افزود: بیش از نیمی از سوالات به مسائل اقتصادی مربوط می‌شوند. این مقوله نشان می‌دهد که نوجوان و جوان ما به رقم اینکه مصرف کننده هستند به شدت با مساله معیشت و اقتصاد خانوار درگیر هستند.

او از دیگر دغدغه‌های دانش آموزان گفت: سوالات اساسی رای اولی‌ها مربوط به  مسائل تربیتی و آموزشی نوجوان است.

 

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار 27 خرداد 1400 ، کد خبر : 1193701 ،borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین